חורף בלב חם

גנרל חורף כבר כאן, מעגל השנה מתגלגל ללא שום עיכוב וכל יום שעובר צריך לנצל על הצד הטוב ביותר! לרבי נחמן מברסלב יש עצה נפלאה עבורנו…

אנו כבר נמצאים עמוק בתוך החורף, וימי השובבי”ם ת”ת הנכנסים מתחילים לבשר לנו על התחנות הבאות של השנה – פורים ופסח, ימי הספירה ושבועות, וכבר הלב נצבט מימי בין המצרים, שאחריהם מיד עולה ניחוחם של ימי התשובה של “אני לדודי ודודי לי”, שבסופם ראש השנה הגדול אצל רבינו הקדוש.

מעגל השנה מתגלגל לו בלי שום עיכוב ואנו, שנקודת הצדיק בוערת לנו בלב ואינה מניחה אותנו להטעות את עצמנו, מבינים ומרגישים היטב עד כמה צריך להשתדל לנצל כל יום וכל רגע ורגע של זמן יקר, לחשוב על התכלית ולעסוק בעבודת השם, כל אחד כערכו ומקומו וכפי הניסיון שהושת עליו משמים.

אולי גם זה יעניין אתכם:

טבת – חורף של הזדמנויות

סבלנות והחיים הטובים

לעשות את הבלתי אפשרי

שינויים כן נולדים

המתכון להשתנות

תעשו מקום בלב

דווקא כשלא מסתדר

נקודות טובות ואזמרה

ואם כך, בוודאי שהלב מתמרמר על ריחוקנו מהתכלית וריבוי ביטול הזמן בטרדות או סתם מניעות המוח והלב, ואנו מוכרחים לחזק זה את זה עם כוחו של הרבי הקדוש – רבי נחמן מברסלב, שיכול להפוך אפילו הבלבולים והשטויות שלנו למנוף אדיר לעבודת השם עמוקה שאין כמותה בכל העולמות, והיא עבודת השם של שוכני עפר המתגעגעים בכל מאודם לבורא העולם, ועל אף מצבם השפל אינם עוזבים את הרצון והכיסופים והיא תהילתם, כמו שכתוב “ואבית תהילה מגושי עפר מקרוצי חומר”.

לרבי נחמן מברסלב יש הכוח להפוך את כל הבלבולים והשטויות שלנו למנוף אדיר לצמיחה רוחנית…

חברים ואחים לדעה! יהודים יקרים מפז ופנינים! אל ייחלש ליבכם ולא תיחלש דעתכם, אלא ידוע תדעו כי אין יקר יותר מאנחתכם, ולא מצא לו הקב”ה שום תענוג שעשוע ונחת רוח יותר מעבודתכם, ולו המעטה, העולה אליו מעוצם ותוקף גשמיות העולם הזה.

כי שרפים לו ממעל ואופנים וחיות הקודש, וגם עולמות עליונים אין מספר העובדים אותו יתברך בשלמות האיכות והכמות, ועם זאת, לא מצא לו קורת רוח ועונג אלא בעבודת האדם העולה מזה העולם השפל – חזקו ואמצו אחים ורעים! חורף חם ולב בוער!

(מבוסס על פי דברי רבי נחמן מברסלב, תורה ז חלק ב, “כי מרחמם ינהגם”).