מה יש למיליונר לתת?

אז מה יש למיליונר, שכל היום ‘נושם’ את העסקים והכסף שלו, לתת? רגע לפני שאתם עונים, תקראו איך נחמן הכט שכנע את חיים המיליונר!….

חיים, מיליונר גדול, מסתכל סביבו ואומר לעצמו: אני כל כך עסוק בחיי, אין לי זמן לנשום. אני לא יכול ללמוד, אני לא יכול לעשות שום דבר. אבל אני רוצה. אבל אני לא יכול. טוב, אני לא יכול, כנראה יידישקייט זה לא התחום שלי, בזה יעסקו האביונים…

וככה עוברים הימים והשנים, ביזנס רודף ביזנס, ומיודענו אין לו זמן לבורא עולם. מה לעשות?

אבל הקב”ה מרחם גם עליך ידידי, האם אינך יודע שגם עליך מדבר רבי נחמן מברסלב?

איך? מה? אני יודע, בטח, הוא אומר שאני אזרוק את כל הכסף והביזנס ואלך ללמוד, כמו שכולם אומרים לי. לא. אין סיכוי. עדיף לי ככה, ואל תדבר איתי יותר כי אני לא בעניין.

אבל רק רגע חיים, תקשיב מה יש לו לרבי נחמן לומר לך, זה לא מה שאתה חושב. האם אתה יודע מהי מעלת נקודה טובה? מה החשיבות של פעולה אחת טובה? אז אתה עסוק! יפה, מה עם לחשוב ולומר בלב לרגע קטן: השם, תודה על כל הביזנס!

אולי גם זה יעניין אתכם:

תהיו שם, זה היום שלכם!

מקור האנרגיה החיובית

משיבת נפש – להיות בן אדם חדש

על חבל דק

מעט זה גם טוב

אבא מתפאר בנו

אתם חשובים מאוד

וואי, איך לא חשבתי על זה, פשוט להאמין אפילו רק לרגע. כן, הכל מתנה מהשם, “אמת מלכנו אפס זולתו”, “לי הכסף והזהב נאום ה’”. מי אני? כלום!

רגע, חיים המיליונר…

בוא נתמקד בטוב. תחשוב לרגע: השם, תודה על הכל!

אם רק הייתם יודעים מהי מעלה של נקודה אחת טובה, של פעולה אחת טובה…

אתה יודע שכל הבריאה נבראה בשביל שאתה תודה לו? כך כותב רבי נתן מברסלב במכתביו: “לכך נוצרנו להודות”. ובתפילה אנו אומרים “וקרבתנו מלכנו וכו’ להודות לך”.

אז אינך יכול ללמוד, אבל מה עם “לחשוב”? תחשוב! “תודה אבא על כל הטוב”.

וחוץ מזה מה עם חיוך? גם לא מפריע לביזנס. מתי בפעם האחרונה חייכת לעובדים שכה רועדים ממך? למה? זה מפריע לביזנס? ומה עם אשתך, מתי חייכת אליה? ומה עם הילדים? חיים, חיוך מציל חיים.

גם לך חיים יש חלק במלכות הבורא, ואתה יכול לתת את מה שכן יש לך במקומך!

בהצלחה.

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.