בתוך החושך הגדול נמצא האור הגדול

בתוך החושך הגדול נמצא האור הגדול

אומרים שבתוך החושך הגדול ביותר נמצא האור החזק ביותר! ודווקא בתקופה זו של השנה של חורף וקדרות אנחנו חווים את זה בעוצמה!

המוח שלנו נמצא במלחמה תמידית עם רעיונות זרים ששורשם באחד האויבים הגדולים של האדם – הספק, שמזרים את תהום החושך שכיסתה את העולם שלנו לתוכנו.

האם נוכל להתעלות ולהתחבר מחדש מתוך החושך והטומאה שזיהמו את המקדש הפנימי שלנו – את המוח שלנו?

התשובה היא – כן!

שמו של חג החנוכה מורכב מהשם חנה ו-כו (26 כמניין שמו של השם).

אולי גם זה יעניין אתכם:

בדיקת מציאות: האם מה שרואים זה הדבר האמיתי?

פותחת את כל הדלתות

זה לא טבעי, אלה מתנות משמים!

התבוננות עמוקה על החג המיוחד הזה, מגלה לנו שהוא קשור בקשר חזק בכמיהה ללידה מחדש ולגאולה. זה מה שהחשמונאים רצו יותר מכל וזה גם מה שחנה, אמו של שמואל הנביא, רצתה כל כך – לחבוק ילד משלה.

חנה ידעה שהדרך היחידה עבורה למלא את השליחות שלה בעולם הזה היא להביא ילד לעולם, אבל חלק מהשליחות הזו היה קודם כל להתחבר לחלק הגבוה בעצמה. ואחרי שהתחברה בכל כולה לבורא עולם היא נאלצה לשבור את כל החיבורים והקשרים למציאות ולא רק לשנות את המזל שלה, אלא את של כל העם היהודי.

חג החנוכה עוסק בתפילה לא פחות מאשר במלחמה. התפילה היא הבסיס, היא הנשק של המשיח כפי שאומר לנו רבי נחמן מברסלב (ליקוטי מוהר”ן חלק א, ב). וזה הנשק שלימדה אותנו חנה שיש בו כוח לבטל גזירות שניתנו במקור העליון, בשמים. אחרי הכל, התפילה שלה נתנה לנו את שמואל הנביא, שבהמשך משח בשמן המשחה את דוד בן ישי למלך וממנו ייצא המשיח.

שמן המשחה הזה, שמן הגאולה, הוביל בבסיסו לקרבות של חנוכה.

חג חנוכה עוסק בתפילה לא פחות מאשר במלחמה...

חג חנוכה עוסק בתפילה לא פחות מאשר במלחמה…

החשמונאים ראו במצוקה שלהם ושל כל העם היהודי רגע בזמן שבו הם יכולים, אם הרצון והאמונה היו חזקים מספיק, לשנות את המציאות ועל ידי זה את ההיסטוריה. לכן הם התחברו לאמונה של חנוכה. הם הגיעו לנקודה כמו חנה, שבה הם עלו למקום גבוה, מעל המציאות איתה הם התמודדו, והורידו את הניצוצות הנשגבים של הגאולה עצמה.

ואור זה שנאסף בתוך המעשים שלהם הועבר לכל אחד מאיתנו, ובסופו של דבר למשיח עצמו.

האור הזה הוא הכוח העוצמתי ביותר שיש עכשיו בתקופה האפלה ביותר של השנה, שהרי ידוע שבתוך החושך הגדול ביותר נמצא האור החזק ביותר!

ומהו האור הזה?

האמונה!

אז כן, המוח שלנו יכול להתעלות מעל הקיום הארצי שלנו לכאורה, כי אנחנו במהות שלנו, בנקודה הכי פנימית שלנו, מהווים את הביטוי האינסופי של התודעה האלוקית. וכל מה שאנחנו צריכים לעשות הוא להשתוקק ולכסוף, להתפלל ולבקש לחנוך מחדש את המקדשים הפנימיים שלנו ועל ידי זה להביא את הגאולה הנצחית, אמן.

(מבוסס על דברי רבי נתן מברסלב, ליקוטי הלכות, חושן המשפט, הלכות מתנה, ה).

אתם מוזמנים ליהנות מההשקפה והחכמה העמוקה והמיוחדת שיש ביהדות בקישור הזה!