דף הבית פרשת השבוע יש מנהיג לבירה – פרשת בשלח

יש מנהיג לבירה – פרשת בשלח

מאת: חיים קרמר
image_print

פרשת השבוע פרשת בשלח היא סיפור קריעת ים סוף, ירידת המן, הכאת משה רבינו בסלע להוצאת מים ומלחמת עמלק כנגד עם ישראל.

לכולם אותו מסר! יש  השגחה אלוקית!

מישהו היה מאמין אי פעם שאפשר לחצות ים ברגל? מישהו יכול לצפות למשלוח ישיר של מזון משמיים או הוצאת מים מאבן? וכנ”ל לגבי עמלק, חבורת רוצחים (כמו חמאס) שכל כוונתם בחיים היא לפגוע באחרים. גם הם באים מהאחד והיחיד ששולח אותם, ה’ יתברך. כמו כל המתנות או האתגרים בחיים.

ההשגחה האלוקית מספקת לנו את מה שאנו צריכים. מה אנחנו צריכים? תיקון לעצמנו, לכן, בדיוק כפי שכל נשמה היא חלק אלו-ה ממעל, כך גם הניסיונות והמצוקות שכל אדם נתקל בהם ועובר במהלך חייו הם חלק בלתי נפרד מכך. מה שעלינו לעשות הוא ללמוד כיצד לשלב התרחשויות אלה בחיינו וללמוד לפנות לשם כדי לקבל את המסר.

חציית הים ברגלחציית הים ברגל

וכך מסביר רבי נתן את מאמר חז”ל: “שלושה דברים באים על האדם בהיסח הדעת. 1) מציאה, 2) עקרב ו-3) משיח (ישועה פרטית). אנחנו מוצאים משהו, זו ברכה, זה משהו נחמד, משהו חדש, שנתקלתי בו פתאום ויכול ליהנות ממנו. ומצד שני יש את ה”עקיצות” והתסכולים שאני מתמודד איתם, גם הם באים פתאום. לחיים יש עליות ומורדות. אבל עלינו לזכור תמיד שיש מטרה לחיינו ובחייהם. זה המשיח, הישועה שלנו.

יש השגחה אלוקית. לאלוקים יש את תוכנית האב שלו והוא יראה אותה עד הסוף. ואנחנו? ובכן עלינו להיות סבלניים, להתענג על הטוב ולחפש דרכים להתגבר על הרגעים הקשים.

ורק כשאנחנו משלבים את הקב”ה בחיינו, אנחנו משלבים את המשיח של חיינו, את הישועה הנצרכת לנו, את הישועה של הייעוד שלי בחיים.

בהצלחה רבה!

מאמרים קשורים

הוספת תגובה