תעלו על הרכבת

תעלו על הרכבת
הפסים של השכן ארוכים ולוקחים למקומות יפים יותר? ממש לא. כשתעלו על הרכבת הזו באמת לא תרצו לרדת ממנה!

“יום אחד הרכבת הלא נכונה תיקח אתכם למקום שתמיד רציתם להגיע אליו” – היו המילים מתוך הפוסט שכתב הזמר הרומני טבי פוסטין חודש לפני שרכבת התנגשה ברכב שלו, תאונה בה מצא את מותו כשהוא רק בן 29.

מפחיד.

עזבו. הנה משהו מרוכך יותר.

אומרים לנו, בזמנים בהם אנחנו מתיימרים להיות מישהו אחר, שאנחנו יורדים מהפסים שלנו ועוברים לפסים של מישהו אחר, כי הפסים של השכן ארוכים ולוקחים למקומות יפים יותר, אז יש תאונת רכבות מפחידה.

גם לא.

הנה פואנטה נטולת תאונות ופחד מוות ובלי למצוא את עצמנו בגן עדן בטרם עת.

אולי גם זה יעניין אתכם:

כשנלבש את חליפת החלל

דמיון – הגשר בין הגשמי לרוחני

ממה אתה מפחד?

דמיון מול מציאות

חיים ומוות על פי הקבלה

בתכל’ס, אנחנו תמיד על הפסים שלנו אבל משום מה חולמים להיות רכבת אחרת. כן, כמו המשפט המפורסם על אותה גברת בשינוי אדרת. דווקא הרכבת שלנו, או הגברת עם האדרת שהיא אנחנו, היא מה שלא היינו רוצים להיות והיא הלא נכונה עבורנו, כך אנחנו חושבים. סליחה, בטוחים. ואנחנו גם מוכנים לשים את כל כספנו על זה פלוס אחריות וביטחון מלא שזאת האמת ורק האמת ואין עוד מלבדה.

אז זהו, שלא.

דווקא ה’רכבות הלא נכונות’ בחיים כביכול, לפי ראות עינינו כמובן, הן אלה שמובילות אותנו אל היעד שלנו, אל המקום אליו תמיד חלמנו להגיע. למה? כי זאת הרכבת הנכונה לנו ושלנו, זו שקיבלנו ברגע שנולדנו.

וכן, גם גן עדן ברשימה אבל ממש לא עכשיו. החיים עוד לפנינו.

אבל דווקא בגלל שזה לא גן עדן ואנחנו עדיין כאן, תודה לא-ל, לא פעם אנחנו מתלוננים שזה נוסע לנו כמו גיהינום. למה?

דווקא ה’רכבות הלא נכונות’ בחיים כביכול, לפי ראות עינינו כמובן, הן אלה שמובילות אותנו אל היעד שלנו, אל המקום אליו תמיד חלמנו להגיע…

אז קודם כל, יש דברים נסתרים לא נבין לא נדע. ושנית, וזה יכול להיות אפילו הטיעון הראשון והחשוב יותר: בורא עולם הוא זה שמכתיב את הכל ויודע בדיוק מה כל אחד מאיתנו צריך. אלו פסים שייכים לנו ומהי הרכבת הכי טובה עבורנו. כן, זו שתדהר איתנו לאורך כל המסע שלנו בעולם הזה ותעזור לנו להשיג את היעד שהציבו לנו משמים.

והוא ורק הוא, בורא עולם היקר, אחראי על כל פרטי התכנית הענקית של הבריאה בכלל ושלנו בפרט. הוא הניח את פסי הרכבת המדויקים לנו בהשגחה הפרטית הנפלאה שלו, וגם את הרכבת שתיסע עליהם, ומה שלא נראה לנו כנכון אצלו זה הכי נכון. הרכבת הזו היא שלנו, גם הפסים וגם המסלול בו היא תעבור וכל התחנות בהן היא תעצור ומהן נאסוף את כל מה שהוא הכין עבורנו. ויש המון. נסיעת ‘הכל כלול’ שמותאמת בשבילנו, כמו חייט שתופר לך חליפה או שמלה בהזמנה אישית לאירוע הגדול של החיים שלך – החיים שלך!

גן עדן גם ברשימה אבל יש עוד זמן

גן עדן גם ברשימה אבל יש זמן. בינתיים, יש מה לעשות…

אזור הנוחות, כלומר הכאילו רכבת שאנחנו בטוחים שהיא הכי טובה בשבילנו, זו שאנחנו לוטשים אליה עיניים, בסוף מתגלה כדבר הכי לא נוח והכי לא נכון. וכמו שלכל אדם יש בית, משפחה ושם משלו, כך גם רכבת חיים משלו.

שלו, ולא של מישהו אחר.

כי איך אומרים? את התפקיד המיוחד שלך ואת מי שאתה – רק אתה יכול לעשות! אין אף אדם אחר בעולם, כולל כל הרכבות הכי מהירות שקיימות, שיכול לעשות את זה במקומך!

תיהנו מהנופים.

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.