עם המפתחות האלה אפשר להתחיל מחדש!

לא כל יום אנחנו זוכים לקבל מפתחות שיכולים לשנות לנו את החיים – מפתחות של הצלחה והתחלה חדשה! מוכנים? תפתחו את הידיים!

השבת הקודמת והשבת הנוכחית הן זמנים מיוחדים מאוד עבורנו. מדוע? כי בשתיהן נקראות פרשיות שיש להן כוח עצום ואדיר לשנות אותנו. ובשתיהן אנחנו זוכים לקבל צרור מפתחות אדיר לשינויים המיוחלים ולתוצאות נפלאות.

מוכנים? אז קדימה, תפתחו את הידיים!

פרשת פרה (בשבת הקודמת)

בפרשת פרה, התורה מצווה עלינו לפזר את האפר של הפרה האדומה על מי שבא במגע עם מת ונטמא. היום, בעוונותינו הרבים, אין לנו בית מקדש ולכן גם איננו יכולים לקיים את מצוות פרה אדומה, אבל עצם שמיעת הציווי הזה כשקוראים את הפרשה הזו, אנו מקבלים את הטהרה שמקבלים מהאפר הקדוש הזה.

אולי גם זה יעניין אתכם:

אם יש לכם את צרור המפתחות הזה אתם מסודרים בחיים

תחיו את הרגע

לחיות כאן ועכשיו

לאפר יש את הכוח לרומם את מי שמרגיש שהוא “נשרף עד עפר” מהחטאים שלו. שמיעת הציווי הזה היא כמו האפר המטהר.

בנוסף, הפרה האדומה (אימו של העגל) מכפרת על חטא עבודת האלילים של עגל הזהב, ששורשו מציק לנו רוחנית גם היום.

עצם שמיעת הציווי הזה כשקוראים את הפרשה הזו, אנו מקבלים את הטהרה שמקבלים מהאפר הקדוש הזה!

הצבע אדום, על פי הקבלה, מסמל דינים קשים ודם. הפרה האדומה, שמצד אחד צבעה מסמל את הדינים הקשים, אבל מצד שני האפר שלה מסמל את ההקלה והשחרור מהדינים הקשים, את הטהרה והשמחה שאדם מקבל ברגע שהוא זוכה להיטהר ולחזור למצב של התרוממות רוחנית ושמחה עילאית.

עבודת האפר מקבילה לעבודתם של הצדיקים האמיתיים. שניהם עמלים ועוסקים בעזרה לרומם ולטהר כל יהודי, אפילו מי שנפל לנקודה בה הוא נחשב כמת מבחינה רוחנית.

פרשת החודש (תיקרא השבת)

לאחר שרוממנו וטוהרנו על ידי האפר של הפרה האדומה, עכשיו אנחנו מוכנים להתחיל מחדש.

השבת נקרא על המצווה הראשונה בתורה – מצוות קידוש לבנה. מצווה שאותה למד משה רבינו בכניסת היום הראשון של חודש ניסן – חודש הגאולה ממצרים.

עם ישראל והירח חולקים שניהם מאפיין משותף – לשניהם יש תקופות של חושך ואור. כמו שהחודש מתחיל כשאור הירח בקושי נראה, כך גם כל אחד מאיתנו יכול להרים את עצמו ולהתחיל מחדש מתוך חושך מוחלט.

ההתחדשות הזו היא סוד ההצלחה שלנו! גם לאחר שהירח מגיע לשיאו המלא באמצע החודש, לאחר מכן הוא מתחיל להצטמצם עד כדי פס דק. עם זאת, ממש ברגע האפל ביותר, המעגל החדש מתחיל עוד פעם, ושוב, האור מפציע מתוך החושך!

לעם ישראל ולירח יש מכנה משותף – שניהם חווים תקופות של חושך ואור!

לעם ישראל ולירח יש מכנה משותף – שניהם חווים תקופות של חושך ואור!

אחרי קבלת הדחיפה הרוחנית מאפר הפרה האדומה נוכל להתחיל מחדש, ולא משנה כמה רחוק הגענו או כמה עמוק נפלנו. אחרי החושך תמיד בא האור. וכמו החודש, גם אנחנו יכולים להתחיל מחדש.

השבועות הללו מכינים אותנו לקבל כראוי את האור של חג פסח – שהוא אור הגאולה ממצרים, הגאולה מההתמודדויות והקשיים היומיומיים שלנו, הגאולה האולטימטיבית כשיגיע המשיח. בשבועות אלה אנחנו מקבלים מפתחות מיוחדים לחיים: של תקווה, שמחה ולעולם לא לוותר, לא משנה מה קורה איתנו.

ופסח, פירושו – “לדלג מעל”, הוא מאפשר לנו לדגל על כל הכישלונות והנפילות – הנוכחיים ואלה שקדמו להם.

לא כל יום אנחנו זוכים לקבל צרור מפתחות אדיר כזה! ותזכרו דבר מאוד חשוב – רק מי שאוהב אותנו באמת, אהבה ללא תנאים – בורא עולם אבא שבשמים – נותן מתנות כאלה לילדים שלו!

יהי רצון שנזכה להשתמש בהם בחכמה וביעילות רוחנית וגשמית, ושנזכה לבניין בית המקדש, לגאולה ולמשיח צדקנו במהרה בימינו, אמן.

לאמונה שלנו יש כוח אדיר! איך מגלים אותה וכיצד משתמשים בה? כנסו ותיהנו ממאמרים מרתקים נוספים בנושא אמונה עם השקפה וחכמה יהודית בקישור הזה !