ניסים קטנים לאורך כל הדרך

ניסים קטנים לאורך כל הדרך

הם מלווים אותנו כל הזמן, עושים לנו עבודה נפלאה ומביאים אותנו למקום של הגשמה! הניסים הקטנים שמלווים אותנו כל הדרך!

התורה מספרת לנו שכאשר עם ישראל יצאו ממצרים הם הגיעו למצב שבו הם היו לכודים מכל הכיוונים – הרים מצד אחד, הים מלפנים ופרעה וחילותיו מאחור. הם עמדו על שפת הים כשהם מפוחדים, אבל היה זה נחשון בן עמינדב שעשה את הצעד האמיץ הראשון ונכנס אל הים. ואז, משה רבינו מקבל הוראה להעלות את המטה שלו והים מתפצל. בני ישראל עוברים למקום מבטחים בזמן שצבא פרעה, הסוסים, המרכבות וכל החיילים טובעים בים סוף, שם יקברו לנצח.

נחשון בן עמינדב מעורר בנו השראה אדירה. למה? כי הוא התמודד עם מכשול אדיר.

ומי מאיתנו לא מתמודד עם מכשולים, ולא פעם אדירים, בחייו?!?

אולי גם זה יעניין אתכם:

ניסים? גם אתם יכולים לעשות!

תחיו את הרגע

לחיות כאן ועכשיו

כאן נכנס רבי נתן לתמונה ומלמד אותנו דבר מדהים: אם אדם באמת רוצה לעשות מעשה טוב (חסד, מצווה וכן הלאה) – הוא עומד בפני מכשולים. אבל אם יש לו כוח רצון ומטרה נכונה הוא יכול להתגבר על כל המכשולים!

והוא ממחיש זאת בדוגמה הבאה: נניח שאדם רוצה לנסוע לארץ ישראל. יכול להיות שהוא יגיע לנמל ולא ימצא ספינה (הוא נתן את הדוגמה הזו בהתאם לאותה תקופה, בימינו אפשר להגיע לשדה התעופה…). אם הוא באמת רוצה לקיים את המצווה הזו, הוא יראה ניסים שיאפשרו לו להשלים את מצוות הנסיעה לארץ ישראל ולהגיע אליה למרות האתגרים שיהיו בדרך.

אם יש לנו כוח רצון ומטרה נכונה נוכל להתגבר על כל המכשולים!

רבי נתן אומר לנו שהרבה ניסים קטנים שעוזרים לנו להשיג הישג רוחני הם גדולים כמו הנס שהיה כרוך בקריעת ים סוף. למה? כי הנס של קריעת ים סוף הוא אומנם גדול מאוד אבל הוא נמשך רק לזמן קצר.

הנס של קריעת ים סוף הוא אומנם גדול מאוד אבל הוא נמשך רק לזמן קצר

הנס של קריעת ים סוף הוא אומנם גדול מאוד אבל הוא נמשך רק לזמן קצר…

אנחנו יכולים להסתכל על “צירופי המקרים” שבחיינו. אנחנו יכולים לבחור לפקוח את העיניים אל ההשגחה הפרטית ולראות שצירופי המקרים הללו הם קדושים ומכוונים ביד אוהבת. אלה ‘הניסים הקטנים’ שעוטפים אותנו כל יום. זו ידו של הבורא אותה אנחנו מתחילים לראות ולהרגיש כיצד היא מלווה אותנו לאורך כל הדרך, הקושי והאתגר, עד למקום בו אנו עומדים היום.

כאשר נעשה את זה נראה במו עינינו כיצד השם הדריך אותנו בכל שלב בדרך. ואם נהפוך את זה להרגל ונחפש תמיד את ההשגחה הפרטית בחיינו נחווה ממנה עוד ועוד.

רבי נחמן בעצמו מעודד אותנו לחפש את ההשגחה הפרטית של השם בכל רגע בחיינו, לחשוב על איך היא הייתה איתנו בעבר, איך היא מלווה אותנו בהווה ולהיות מודעים לאופן שבו היא עשויה להתרחש בעתיד. והכי חשוב – להיות נוכחים בכל הווייתנו ברגע שאנו חווים אותה.

אני מאחלת לכם יום מלא ניסים קטנים של ההשגחה הפרטית, וכמובן, לחפש ולראות אותה בכל רגע בחיינו!

לאמונה שלנו יש כוח אדיר! איך מגלים אותה וכיצד משתמשים בה? כנסו ותיהנו ממאמרים מרתקים נוספים בנושא אמונה עם השקפה וחכמה יהודית בקישור הזה !