מפגש זום עם אלוקים

מפגש זום עם אלוקים

מפגשי זום הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו, אבל רבי נחמן גילה לנו כבר לפני 200 שנים את הכוח האדיר של מפגש כזה אבל עם בורא עולם!

השנתיים האחרונות עם וירוס הקורונה על כל הוואריאציות שלו, לימדו אותנו שהמרחק הופך להיות ארוך כשהכי פחות מצפים לו. כל ביקור אצל שכן או בן משפחה שגרים בקרבת מקום הפכו בן לילה למשהו בלתי אפשרי. דברים שחשבנו שיכולים לקרות רק בסרטי אימה וכאלה שמנבאים את סוף העולם, קרו באופן מפתיע במציאות של חיינו.

ועם כל הקושי, למדנו להתמודד עם זה. השתמשנו באמצעים העומדים לרשותנו כדי להרגיש קרובים יותר לאנשים שאנחנו אוהבים ומעריכים, ובגלל זה יש הרבה דברים שקיבלו משמעות חדשה או ערך חדש בחיינו.

אולי גם זה יעניין אתכם:

אם יש לכם את צרור המפתחות הזה אתם מסודרים!

עניין של גישה

בלי יום רע אחד בחיים שלי

בעיקר למדנו להעריך את הקרבה האנושית. את המגע – חיבוק היקרים לנו, תקשורת פנים אל פנים ומפגשים חברתיים. אנחנו יצורים חברתיים וזה מה שבעיקר מאפיין אותנו.

מפגשי זום הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו בשנתיים הללו, והם דוגמה נפלאה למשהו, שאומנם היה קיים אך לא בממדים הללו, שאימצנו בחום למען הקשר והתקשורת עם בני משפחה, חברים, מפגשי עבודה ועוד.

הרצון לקשר וקרבה מעניקים לנו ביטחון. אבל הביטחון מתחיל קודם בתוכנו ובראש ובראשונה עם מי שברא אותנו. הקב”ה בחכמתו האינסופית סיפק לנו מדריך מושלם לחיות בעולם הזה ולא לאבד את הקשר הזה שמטבענו אנחנו כל כך זקוקים לו.

למדנו להעריך את הקרבה האנושית. את המגע – חיבוק היקרים לנו, תקשורת פנים אל פנים ומפגשים חברתיים. אנחנו יצורים חברתיים וזה מה שבעיקר מאפיין אותנו.

אחת המתנות היפות שהוא נתן לנו היא התפילה, מעין מפגש זום רוחני עם בורא עולם. נכון, אנחנו מקבלים עוד הזדמנויות יפות כאלה במהלך השנה – כל שבוע יש לנו את השבת, יש לנו ברוך השם שפע של חגים שיוצרים מפגשים עם בני משפחה וחברים. יש גם אירועי שמחה שמחברים בינינו, ולהבדיל אלף הבדלות – גם בשעת צער וכאב אנחנו מוקפים באנשים שבאים לנחם ולעזור.

הצורך בחיי חברה בשנתיים הללו קיבל משמעות גדולה יותר. הריחוק החברתי שנכפה עלינו כדי לשמור על הבריאות שלנו לא קל לנו, אבל אנחנו חייבים לפעול בהתאם כדי לא לפגוע ביקרים לנו ובעיקר במבוגרים שבינינו.

אחת המתנות היפות שהקב"ה נתן לנו היא התפילה!

אחת המתנות היפות שהקב”ה נתן לנו היא התפילה!

המסכות שמצד אחד כל הזמן היינו עסוקים בלכסות את עצמנו בהן או בלהסיר אותן כדי לגלות את האני שלנו, עכשיו הן חלק בלתי נפרד מהפנים שלנו. ולמרבה הפלא, או שלא, עכשיו אנחנו מתלוננים עליהן ולא רוצים אותן… כמה חבל שהיינו צריכים את המסכות הפיזיות הללו כדי להבין שאין למסכות הרוחניות שום חלק בחיים שלנו. כי כשאנחנו מי שאנחנו באמת אז מתגלה היופי האמיתי שלנו, האדם שבנו, הבריה החברתית האוהבת והאכפתית שרואה את הסובבים אותה ולא רק את עצמה.

הימים האלה לימדו אותנו גם לנצל את הלבד שנכפה עלינו כדי להתקרב לעצמנו ולמי שברא ואוהב אותנו אהבת אינסוף.

מפגש זום עם אלוקים על בסיס יומי  – התבודדות, כפי שרבי נחמן מכנה את הזמן היקר והגדול הזה – יעניק לנו את הכוח לגלות את הפוטנציאל האדיר שלנו ולקיים את השליחות שלנו בעולם הזה על הצד הטוב ביותר, גם כאנשים פרטיים וגם כאנשים חברתיים מלאי שמחה!

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.