למצוא את הטוב בעבר כואב – פרשת השבוע האזינו

למצוא את הטוב בעבר כואב - פרשת השבוע האזינו

איך אפשר למצוא את הטוב בעבר כואב? פשוט, “תזמינו” אותו למוח ממרתף הזיכרון וחפשו בו את הטוב עד שתמצאו, כך תזכו לאחדות ושלמות בחיים!

בפרשת האזינו משה רבינו מספר על אחת הנבואות היפות בצורה מאוד מיוחדת: בשירה, בה הוא מספר לנו מה יקרה לעם ישראל עד אחרית הימים. באחד הפסוקים של שירה מיוחדת זו (דברים לב, פסוק ז) הוא אומר: “זְכור יְמוֹת עוֹלָם, בִּינוּ שְׁנוֹת דּור וָדור”.

אולי גם זה יעניין אתכם:

איך עולים לשמים – נצבים

מה עברתי בחיים שלי – כי תבוא

גם אני לא יכול בלעדיך – כי תצא

בדרכו המיוחדת רבי נתן מברסלב מסביר לנו את הרעיון שפסוק זה מציע לנו:

נסו להיזכר בימינו מהעבר והביאו אותם לתודעה שלכם. רעננו את הזיכרונות שלכם מהם, כביכול, ותנו דעתכם עליהם.

ולא רק, רבי נתן גם אומר לנו לחבר את הימים האלה לחיים שלנו בזמן ההווה.

למה?

כי ברגע שאנחנו מסוגלים להתבונן על העבר שלנו ולחבר אותו למה שקורה איתנו כעת, אנחנו למעשה יוצרים קשרים שהם מעל לזמן, ועם הזיכרונות הללו אנחנו יוצרים אחדות בחיים שלנו.

איך זה עובד?

אחת הדרכים היא לחשוב על אירוע או התרחשות מהעבר שלך, התרחשות שהתמודדת איתה, כזו שלא ראית אותה, ועדיין אינך רואה אותה, כחיובית. משהו קשה או כואב.

בדרך זו אנחנו למעשה יוצרים קשרים שהם מעל לזמן, ועם הזיכרונות הללו אנחנו יוצרים אחדות בחיים שלנו!

כאשר “תזמין” את אותו אירוע למוח מתוך מרתפי הזיכרון, אולי לא תראה תמונה ברורה של איך הכל הסתדר לטובה. וכאן רבי נתן צועק לנו לא לוותר! ולהמשיך ולחפש את בורא עולם בתוך הזיכרון הזה, לראות כיצד ניתן לחבר אותו ליתרון בהווה, למשהו שכבר הרווחנו וזכינו בו.

להתבונן על העבר שלנו וליצור קשר מעבר לזמן

להתבונן על העבר שלנו וליצור קשר מעבר לזמן…

זו עשויה להיות תובנה, מצב או אפילו תפנית גלויה. חפש את החיובי במקום בו אתה נמצא כיום, דבר שלא יכולת לעשות אז, או כזה שלא יכולת למצוא אלמלא מה שעברת. חפש דרך שבה תוכל למצוא את ביטוי הטוב של בורא עולם בחייך – בעבר וחבר אותו להווה.

כי חיבור העבר עם הווה ממקום של תיקון כזה, אומר רבי נתן, הוא בעצם עיסוק באחד התהליכים המדהימים שאנו חווים בתוכנו – שלמות ואחדות פנימית ובחיים שלנו.

שיהיה לכם יום של אחדות ושלמות עם עצמכם, אמן!

כל שבוע אנחנו נהנים מעוד חידושים נפלאים על פרשת השבוע, כנסו לכאן ותיהנו גם אתם!