כשהגל מגיע, תכופף את הראש

החיים לא קלים, יש שמי שמצליח להתמודד עם האתגרים שהם מזמנים ויש כאלה שלא ויש כאלה שיוצאים מהם בשן ועין… העצה הכי טובה? כשהגל מגיע תכופף את הראש!

 אני מכיר אדם אחד, שהיום הוא כבר מבוגר, אבל עברו עליו חיים מאוד קשים, בפרט בנושא שהיה כל כך בולט אצלו – החובות שהיו לו.

קרוב לארבעים שנים הוא היה אדם בעל חובות כבדים מאוד. אבל משהו מאוד מיוחד אפיין אותו: הלך עם ביטול ועם הכנעה. ברגע שהוא סיים לשלם גמ”ח אחד עבור חוב אחד, הוא לא התחיל לחשוב על תכניות איך לעזור לבורא עולם לעזור לו. הוא עשה חשבון אחר: עכשיו, אחרי ששילמתי את החוב יש לי עוד 12 שעות עד לתשלום של החוב הבא (כן, כאלה היו החיים שלו!) אז עכשיו יש לי קצת גמרא, שולחן ערוך, תפילות, ספרי רבי נחמן, התבודדות, תיקון הכללי, קצת לרקוד, קצת לאכול…

הוא פשוט ידע שזה התיקון שלו – יש לו תיקון של חובות, לכן הוא לא ניסה לעזור לצדיק בתיקון שלו. הוא פשוט הבין וקלט שזה העניין שלו ושהוא חייב לעבור את זה.

כך כל אחד מאיתנו צריך להבין בעניינים שלו, שיש תיקונים שאדם צריך לעבור אותם בעולם הזה – בין אם זה עם בני הזוג, הילדים, הפרנסה, הבריאות, השכנים, הבוס בעבודה, מידות הנפש והתאוות… והרשימה עוד ארוכה. אבל דבר אחד ברור – זה התיקון שלך!

אולי גם זה יעניין אתכם:

ועוד איך אתה יכול

בשלבים או בקפיצה?

למה אמונה?

ואיך האדם יתוקן על ידי זה, אתם בוודאי שואלים?

כאשר הוא מוריד את הראש. כאשר מגיע הגל המאיים הוא מכופף את הראש, בדיוק כמו שרבי עקיבא עשה כשהיה בים אחרי שהספינה בה היה נטרפה. ולא לכעוס ולא לבעוט בכל, אלא להיות בהכנעה וללכת פסיעה אחרי פסיעה בדרך שמובילים אותך מלמעלה ולעשות את מה שהצדיק הכי הרבה אומר לנו לעשות במצב הזה: להיות בשמחה! גם אם זה הדבר הכי קשה, ולמצוא בעצמנו ובכל המצב הזה קרני אור – נקודות טובות. ויש המון.

כך האדם הולך לפי המפה שהצדיק צייר וסימן לו. ממש כמו סומא שהולך עם המקל שלו, כך צריך ללכת אחרי הצדיק בלי לנסות ‘לדלג’ על שום שלב בתהליך, ולהאמין שכל מה שקורה איתי זה התיקון שלי וזה הטוב ביותר בשבילי.

יש תיקונים שאדם צריך לעבור אותם בעולם הזה – בין אם זה עם בני הזוג, הילדים, הפרנסה, הבריאות, השכנים, הבוס בעבודה, מידות הנפש והתאוות… והרשימה עוד ארוכה. אבל דבר אחד ברור – זה התיקון שלך!

מוזר הייתי לאחי

ומי לנו כמו דוד המלך ע”ה שעבר חיים לא קלים בכלל, שידע לכופף את עצמו עם כל הגלים שאיימו על החיים שלו.

כבר ממעי אימו רדפו אותו, הוא נולד לתוך מציאות שחשבו שהוא ממזר, ומיד כשגדל מעט שלחו אותו למדבר עם הצאן מתוך תקווה שאיזו חיית טרף ‘תסיים את העניינים’. בבית הוא מעולם לא ישב בשולחן עם כולם אלא באיזו פינה צדדים…

ועל מי אנחנו מדברים כאן? על דוד מלך ישראל! רוח אפינו משיח השם. במשך 28 שנים הוא סבל כך. כל גניבה שהייתה בבית לחם מיד היו חושדים בדוד. הוא היה הראשון שנקרא לחקירה… והוא הרי כמובן היה מקיים את “דום לה’” והיה שותק, ושתיקה היא כהודאה… אז ממילא היה צריך לשלם על הכל. על דוד המלך אמרו אנשי העיר “תרבות רעה בבית ישי…”

שוב, יש לנו השגה על מי מדובר כאן? על משיח השם! דוד מלך ישראל!

אבל הוא כופף את ראשו כל הזמן. במשך 28 שנים חושדים בו על בסיס קבוע בהכל, כולל שהוא ממזר ואומרים עליו ‘תרבות רעה בבית ישי’ – אפשר להבין את זה?

דוד המלך שחייו היו קשים תמיד כופף את ראשו והודה בשיר ושבח לבורא עולםדוד המלך שחייו היו קשים תמיד כופף את ראשו והודה בשיר ושבח לבורא עולם…

אבל מכאן נלמד אנחנו את ההכוונה של הצדיק אלינו: “ישמע בזיונו – ידום וישתוק”! – זה עיקר התשובה.

כל אחד והפרשיה שלו, כל אחד והעניין שלו, לכל אחד יש את ה’ישמע בזיונו’ – שמשמיעים לו את הביזיונות שלו, אבל לא על מנת להכאיב לו או להרוס אותו, או להפיל אותו, או להרחיק אותו חלילה, אלא אומרים לו את זה ברחמים, מסבירים לו ‘תבין, אתה צריך תיקון, עברת גלגולים, יש דברים שהם חלק מהחיים שלך עד שתסיים לתקן אותם, בשביל זה באת לכאן!…’

וברוך השם שיש לנו את הצדיק שעוזר לנו עם התיקונים של חיינו, שנתן לנו דרכים וארגזים מלאים בעצות וכלים להתמודד עם כל מה שעובר עלינו, ספרים נפלאים שהם רצפטים של תרופות נדירות ומיוחדות, תרופות פלא של ממש, והכל כדי לעזור לנו לדעת לכופף את הראש כשכל גל בסערות של החיים מאיים להטביע אותנו, ולצלוח את החיים האלה בשלום.

(המאמר מבוסס על דברי המחבר בספרו “תכסיסי מלחמה”).

לאמונה ולכוח התפילה שלנו יש כוח עצום עם השפעה אדירה על החיים שלנו, בואו להכיר את הכוח הזה מקרוב ולדעת איך להשתמש בו בכל מצב – בקישור הזה!