הנקודה הטובה שבי – פרשת במדבר והמסע האישי שלי

הנקודה-הטובה-שבי---פרשת-במדבר-ומסע-האישי-שלי

פרשת במדבר היא הפרשה הראשונה בספר במדבר. היא מתארת את המספרים והכמויות של כל שבט, שזה גם הסיבה לשם שניתן לו חומש הפקודים. היא עוסקת גם במערך המחנות סביב המשכן ולאחר מכן מפרטת את מספרי שבט לוי שלא נכללו במניין של שתים עשרה השבטים. זאת מכיוון שהם הוקדשו לשרת בבית המקדש (הכהנים והלויים היו מאותו שבט ולכן לא נכללו במניין הכללי).

המדרשים מדברים על גדולת המחנות של שבטי ישראל המקיפים את המשכן. לכל שבט הוקצה כיוון מסויים (מזרח, דרום, מערב, או צפון,) והחשיבות והאחריות של מיקומו. לכל שבט היה דגל משלו בצבע מסוים כדי שכל אחד יוכל לזהות מיד לאן הוא שייך. 

במילים אחרות, מה שעובד עבור אדם אחר עשוי לא לעבוד עבורי. אבל כל אחד מאיתנו צריך מקור לשאוב ממנו חיים וחיוניות מהתורה.

השולחן ערוך כותב שתמיד קוראים את פרשת במדבר לפני חג השבועות, חג מתן תורה. ורבי נתן מסביר שזה מכיוון שכל אדם מקרין את טובתו האישית ממקומו הייחודי, אך רק אם אנחנו יכולים להקרין את הטוב הזה מתוך עמנו, הקהילה שלנו.

אולי גם זה יעניין אתכם:

להאיר את האור בתוך הגבולות – פרשת השבוע במדבר

הנקודה הטובה והמדבר – פנינים לפרשת השבוע במדבר

קדימה צעד – פרשת השבוע במדבר

הדגל שלי – פרשת השבוע במדבר

רבי נתן (ליקוטי הלכות, נטילת ידים לסעודה ו’ מ”ו-מ”ט) מרחיב על כך. הוא מבאר את העניין שבמרכז היה הארון (שכלל את הלוחות) שמייצגים את התורה. ללמדנו שכל דבר, נובע מהתורה, שהיא הנקודה המרכזית של העולם, של כל הבריאה.
אך אנו, בני האדם, שונים זה מזה. משימתנו היא לשים את התורה במרכז חיינו, וכך, למרות שאנחנו במקומות שונים, לכל אחד מאיתנו יש את הדרך האישית שלו ללכת בה. ייתכן שאני תוצר של תרבות מערבית, אך עליי ללכת בדרכי עם התורה. ייתכן שנולדתי במזרח או בדרום, אך דרכי בחיים חייבת להיות מחוברת איכשהו לתורה, שהיא חייבת להיות במרכז מחשבותיי.

במילים אחרות, מה שעובד עבור אדם אחר עשוי לא לעבוד עבורי. אבל כל אחד מאיתנו צריך מקור לשאוב ממנו חיים וחיוניות מהתורה.

הדבר החשוב הוא למצוא את הנתיב האישי שלי בחיים ולדעת היכן אני ומה יכולותיי. אך לעולם לא להתנתק מהתורה. זה מפני שהמילה תוֹרָה עצמה מתורגמת להדרכה (בדומה למורה).

המדרשים משבחים את יופיה של האומה היהודית כאשר כל אחד תפס את מקומו המיוחד סביב הארון ויצא למשימתו כפי יכולתו. זו גם המשימה שלנו. כל אחד צריך להכיר את מקומו האישי בין העם היהודי ולתרום מה שהוא או היא יכולים. רק כך נוכל להכיר ביופיו של כל אדם כשלעצמו.