דפוס חשיבה: מתרגלים לחשוב קדימה עם אמונה

דפוס חשיבה: מתרגלים לחשוב קדימה עם אמונה

כשיש לך דפוס חשיבה של אמונה, הדבר הראשון שקורה הוא שאתה כבר לא קשור רגשית לתוצאה, וזה מה שעושה את ההבדל בין להיות מאושר או מיואש!

 לפני כמה שנים ביצעתי רכישה שהצטערתי עליה כבר באותו רגע (פרטים במאמר שעוד יגיע…). לא יכולתי להחזיר את המוצר אלא רק למכור אותו אבל להפסיד, דבר שלא בא בחשבון. חוויתי סוג של התמוטטות בגלל זה, אם אפשר לקרוא לזה כך. כן, וזה לא מצחיק! לא משנה כמה אנשים אמרו לי שאני צריכה אמונה, להניח לזה, ושהכל לטובה ותראי שהכל יסתדר…. הייתי ממש אבל ממש נסערת!

ואז הקורונה נכנסה לחיים שלנו והמוצר הזה התברר כשמיש ומועיל. נכון שעדיין רציתי למכור אותו, אבל אני חייבת להודות שבאותו זמן הוא שירת אותי די טוב. בנוסף, תקופת הקורונה הובילה אותי לתובנה שהקב”ה דוחף את האנושות לרמה אחרת של התעוררות ואף אחד לא באמת יודע עכשיו לאן החיים הולכים לקחת אותנו. אולי הפריט הזה ימשיך לשמש אותי – מי יודע? אז הנחתי לאובססיה למכור אותו מחדש ואפילו אמרתי תודה רבה לבורא עולם שהיה לי אותו בנקודת זמן זו.

ותנחשו מה קרה בהמשך?

לא אחד אלא שני אנשים התקשרו אלי כמעט משום מקום, ושאלו אותי אם אפשר לקנות את המוצר הזה ממני במחיר הרבה יותר גבוה מזה שקניתי אותו! והאמת, שממש בתחילת האפיזודה הזו חברה שלי אמרה לי “ירדנה, ברגע שתשחררי מישהו ירצה לקנות את זה ממך, תראי”.

וואו! איך שהיא קלעה!

כמו שאני רואה את זה – כל העניין של להרפות ממשהו קשור בעקיפין לאמונה – כלומר, לדפוס חשיבה של אמונה. וכנראה שהקב”ה, ברחמים ואהבה האינסופיים שלו, יתגמל אותנו לפעמים גם אם האמונה שלנו היא עקיפה. כלומר, שאנחנו משחררים לאו דווקא בגלל שיש לנו אמונה, ובכל זאת, בורא עולם מתגמל אותנו רק בגלל שהנחנו לזה.

אולי גם זה יעניין אתכם:

אם יש לכם את צרור המפתחות הזה אתם מסודרים בחיים

בלי יום רע אחד בחיים שלי

גדול מהחיים: אוסף אנקדוטות לצמיחה אישית ולרגעים מאושרים בחיים

הסנכרון של כל הדברים האלה היה מדהים מאוד בעיניי! שחררתי, ובום! הקב”ה סידר את הכל. הבנתי שלהיות עם דפוס חשיבה של אמונה, גם אם בצורה עקיפה, זה דבר כל כך חזק ועוצמתי!

ממש בתחילת האפיזודה הזו חברה שלי אמרה לי “ירדנה, ברגע שתשחררי, מישהו ירצה לקנות את זה ממך, תראי”. וואו! איך שהיא קלעה!

אז, איך בדיוק נראה סוג של דפוס חשיבה כזה? ומה המשמעות, הלכה למעשה, שיש לאדם עם דפוס חשיבה כזה?

כשיש לך דפוס חשיבה של אמונה, הדבר הראשון שקורה הוא בעוד שאתה מציב את המטרה שלך ומתפלל לתוצאות שאתה רוצה, אתה כבר לא קשור רגשית לתוצאה. אתה באמת רוצה את זה, אבל אם זה לא יקרה – תמשיך הלאה כי בסופו של דבר אתה יודע שאתה לא באמת יודע מה תהיה התוצאה הטובה ביותר עבורך. רק הקב”ה יודע.

הדבר השני שקורה הוא שאתה מפסיק להיות אובססיבי לגבי התוצאה הסופית, ובמקום זאת, אתה מתחיל להתכונן אליה. הקב”ה יכול לתת לך את זה והוא אפילו רוצה לתת לך את זה בכל רגע, אבל זה יהיה בזבוז לתת למישהו משהו שהוא לא יכול ומסוגל להיות אחראי עליו, לטפח, להגן או ליהנות ממנו.

האם היית נותן לילד/ה בן השמונה שלך סכום של מאות שקלים ביד? האם באמת תרצה לפגוש את בן/בת הזוג לעתיד שלך לפני שתעבוד על מידת הכעס שלך ועל הנושאים הנוספים שנמצאים ברשימת ה”לעשות” הדחופה שלך? האם באמת אתה רוצה את הבית הגדול עם הגינה הענקית והבריכה כשאתה לא מוכן או מסוגל לתחזק נכס כזה? האם אתה באמת מוכן למשרה עם השכר הגבוה שאתה חולם עליו? להשקיע בבית שלך עם כסף וזמן ושהכל יתקתק כמו שעון בזמן שאתה תקוע רוב היום במשרד?

האם תרצו באמת לפגוש את בן/בת הזוג שלכם בלי להכין את עצמכם לזה

האם תרצו באמת לפגוש את בן/בת הזוג שלכם בלי להכין את עצמכם לזה?

מוכנות היא דבר כל חשוב להצלחה האולטימטיבית שלך! לא משנה באיזה תחום בחיים אתה צריך לגדול – זה מה שאתה צריך להתמקד בו עכשיו. תהיה בכושר, למד כיצד לתקשר טוב יותר, למד כיצד לנהל את הכספים שלך, למד כיצד להסתדר עם אנשים, לחדד את הכישורים העסקיים שלך וכן הלאה. כאשר הקב”ה משפיע סוף סוף, את הברכות שקיווית והתפללת עליהן במשך זמן רב – אתה רוצה בהחלט רוצה להיות מסוגל להכיל אותן. אחרת הברכה, ההזדמנות, המזל, או מה שזה לא יהיה – כל אלה יכולים להתבזבז אם אין לך כלים בשבילם.

האמונה, והנאמנות שלך, היא אחד הנכסים הגדולים שיש לך. זהו המפתח לחיים בריאים, שמחים ומאוזנים, והיא הכרחית להתפתחות הרוחנית ולתודעה וההכרה הגבוהה שלך. בלעדיה, סביר להניח שנסתובב במעגלים מעכשיו והקב”ה יודע עוד עד מתי. עם אמונה אפשר להשיג הרבה יותר מהמטרות שלנו ועם הרבה פחות מאמץ ועוגמת נפש!

היא גם שימושית כשאתה חושב לבצע רכישה ענקית בפזיזות ושלומיאליות, כזו שאתה מתחרט עליה ממש באותו רגע… 😊

תרגלו את דפוס החשיבה של האמונה כל יום כפי שרבי נחמן היה עושה, והנה מה שהוא אמר:

“טוֹב מְאֹוד לְהַשְׁלִיךְ עַצְמוֹ עַל הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ וְלִסְמֹךְ עָלָיו. וְדַרְכִּי, כְּשֶׁבָּא הַיּוֹם אֲנִי מוֹסֵר כָּל הַתְּנוּעוֹת שֶׁלִּי וְשֶׁל בָּנַי וְהַתְּלוּיִים בִּי עַל הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ שֶׁיִּהְיֶה הַכֹּל כִּרְצוֹנוֹ יִתְבָּרַךְ, וְזֶה טוֹב מְאֹוד. גַּם אֲזַי אֵין צָרִיךְ לִדְאֹוג וְלַחְשֹׁב כְּלָל ‘אִם מִתְנַהֵג כָּרָאוּי אִם לָאו’, מֵאַחַר שֶׁסּוֹמֵךְ עָלָיו יִתְבָּרַךְ. וְאִם הוּא יִתְבָּרַךְ רוֹצֶה בְּעִנְיָין אַחֵר – הוּא מְרֻצֶּה לְהִתְנַהֵג בְּעִנְיָין אַחֵר כִּרְצוֹנוֹ יִתְבָּרַךְ” (שיחות הר”ן ב).

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.