שונים? זה הדבר הכי יפה שקרה לכם!

שונים זה הדבר הכי יפה שקרה לכם
תרגישו בנוח להיות שונים, כי זה הדבר הכי יפה שקרה לכם בחיים. וזה גם סיפור החיים היפה של כל אחד מאיתנו.

בכל אחד מאיתנו יש את הפרדוקס המוזר הזה אבל המוכר, אותו ריב פנימי שמיטב המדענים והחוקרים ומשכיני השלום למיניהם עדיין לא הצליחו לפתור. חידה עלומה שאין פותר לה.

מצד אחד, אנחנו רוצים להיות ייחודיים ומי שאנחנו. ומצד שני, רוצים להיות דווקא כמו אנשים אחרים, כי הם יותר מוצלחים ואם רק היינו הם אז היינו בטח יותר טובים ממי שאנחנו עכשיו. כן, פוזלים לדשא הסינטטי של השכן ורואים מה הוא עשה שאנחנו לא, ומיד מיישמים.

אבל שוני, יגלו החכמים, הוא מתנה. וגדולה.

לפעמים, רק אחרי שנצא אל המסע החיים על כל דרכיו הנסתרות והגלויות ונאפשר לעצמנו איזו הפסקה קלה, רצוי ממקום גבוה – כמו פסגת הר – כדי לצפות ממעוף הציפור אל נקודות מהן יצאנו אל כל מפגשי הדרך בהם חווינו אתגרים לא פשוטים, התמודדויות וקשיים, ואז נגלה איך לאורך כל הזמן הזה פשוט סללנו כבישים, בנינו מחלפים, הקמנו ערים, שתלנו עצים… כן, שלמות מדהימה שוקקת חיים ופועמת נוצרה ממש בתוכנו.

והנוף השונה יכול להשתנות מרגע לרגע. אחרי הכל, עשינו עבודה לא פשוטה כל הדרך למעלה, גילינו כישרונות שחבויים בתוכנו, חידדנו מידות, שייפנו תכונות ותיקנו תאוות. והמפגש עם הנופים השונים שקיימים בתוכנו בנוי על כל הדברים שייסדנו לאורך כל הדרך. זה הזמן לשלוף את המפה ולסמן בה את כל נקודות הדרך הנפלאות, ציוני דרך פנימיים שיעזרו לנו – הן בהווה והן ביעדים שאנחנו צפויים להגיע אליהם בעתיד.

אולי גם זה יעניין אתכם:

כשנלבש את חליפת החלל

דמיון – הגשר בין הגשמי לרוחני

ממה אתה מפחד?

דמיון מול מציאות

חיים ומוות על פי הקבלה

השוני והלא מוכר, כך מסתבר, הוא מתנה עצומה!

כל מה שלא מוכר תמיד יראה חסר בלי כל הדברים העצומים שפגשנו לאורך כל הדרך. אבל החסר הזה הוא הוא הסוד הגדול של הבריאה, ובעצם, של כל אחד מאיתנו.

זה הזמן לשלוף את המפה ולסמן בה את כל נקודות הדרך הנפלאות, ציוני דרך פנימיים שיעזרו לנו – הן בהווה והן ביעדים שאנחנו צפויים להגיע אליהם בעתיד.

“ברוך אתה ה’ אלוקינו מלך העולם בורא נפשות רבות וחסרונן, על כל מה שבראת להחיות בהם נפש כל חי, ברוך חי העולמים”.

ברכת “בורא נפשות וחסרונן” נאמרת לאחר אכילת רוב סוגי המזון, זו ברכה אחרונה למעט מוצרי בצק (לחם ועוגות), יין ופירות בהן השתבחה ארץ ישראל – שעל כל אלה מברכים או ברכת המזון או ברכת מעין שלוש.

הסתכלות מלמעלה תחשוף בפנינו שלמות מדהימה מפעמת ושוקקת

הסתכלות מלמעלה תחשוף בפנינו שלמות מדהימה מפעמת ושוקקת…

בורא נפשות רבות – בורא את בני האדם ובעלי החיים, וחסרונן – ואת כל מה שהם חסרים, את כל צרכיהם, על כל מה שבראת – על כל הדברים שבראת בעולם, להחיות בהם – שבאמצעות להחיות בהם, נפש כל חי – את נפשות כל היצורים החיים, ברוך חי העולמים – הקב”ה המחייה את כל העולמות.

כל החסרונות של כל בני האדם בעולם – מאלה שאנחנו לא מכירים או כאלה שסתם פגשנו בתחנת האוטובוס כשחיכינו ביום גשום ביחד בתחנה לאוטובוס שאיחר להגיע – את כולם עשה בורא הנפשות שסידר והתאים בהשגחה מדויקת, ‘בול במידה’ מה שנקרא, את הכל – היש מול האין, הקיים מול החסר.

מחפשים את השבלונה המושלמת לשונה והחסר? לא תמצאו אותה. מה כן? רק את מה שישלים ויתקן.

אה, עוד לא סיפרו לכם שאין דבר כזה מושלם…

זה העניין של החסר, של “חסרונן” – זה בעצם סיפור החיים של כל אחד מאיתנו! החיסרון, השוני, זה שמיוחד רק לנו ואותו אנחנו צריכים להשלים, לתקן ולשפר, לייחד ולנשא. ואחר כך, ממקום גבוה, כדי שנוכל להתבונן על כל היצירה המיוחד הזו עם כל ההצלחות והכישלונות שליוו ועוד ילוו אותה, נצליח לראות את היופי שנרקם רגע אחרי רגע ברקמת החיים שלנו.

ואין מחזה יפה יותר מזה!

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.