שבת הגדול – ניסים, רחמנות והנוסחה הגדולה!

לפעמים אנחנו נעשים מאוד “טבעיים” ורחוקים מהמושג “ניסים”, אבל זה רק בגלל שאנחנו שוכחים שכל מהותנו כעם התחילה בסדרה מדהימה של ניסים…. הנוסחה של ב.י.ג פיש תגרום לכם להאמין!

שלום שלום שלום לכולם! מבעד להררי הכלים, השקיות והאבק, מבוסס בשלוליות של אקונומיקה ונוזל כלים שנזל, אני מנפנף לכם לשלום ואף מברך אתכם: שבת הגדול שלום! אתם בטח כבר קראתם ושמעתם כל מיני טעמים וסיבות למה קוראים לשבת שלפני פסח ‘שבת הגדול’, אבל את הסיבה שלי לא שמעתם. זה חדש לגמרי: שבת שלפני פסח נקראת שבת הגדול כי זה דבר גדול מאוד שהקב”ה נתן לנו שבת לפני פסח כדי שננוח קצת… פששיוּוּוּ…

לפעמים אנחנו נעשים מאוד “טבעיים” ורחוקים מהמושג “ניסים”, אבל זה רק בגלל שאנחנו שוכחים שכל מהותנו כעם התחילה בסדרה מדהימה של ניסים. בשבת שלפני פסח נתבקשנו לקשור את השה שאותו נזבח כקרבן פסח לכרעי המיטה, והמצרים ראו את השה, שנחשב אצלם לאליל, קשור ומוכן לטבח והשם שיתק אותם כך שלא יוכלו לעשות כלום. וזאת אחרי שראינו ניסים כה רבים במהלך השנה החולפת. ואז, בלילה של יציאת מצרים הקב”ה היכה את כל בכוריהם של המצרים, ואנחנו יצאנו ביד רמה ונשאנו על כנפי נשרים מרעמסס עד סוכות בשעה קלה.

אולי גם זה יעניין אתכם:

ניסן – מתחילים ברגל ימין

ניסן – תלוו שמחה

התחדשות כפולה, מתאים לכם?

איזה כיף להיות יהודי

זו הסיבה העיקרית לסדר הפסח – לזכור שאנחנו עם ישראל מושרשים במציאות של ניסים והשגחה פרטית. ובשביל זה לא די להיזכר בזה פעם אחת בשנה, אלא בכל יום אנחנו מזכירים את יציאת מצרים כמה פעמים, וכן ישנה מצווה קבועה לכל אחד מאיתנו – לזכור את יציאת מצרים ולראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים. וכאשר מזכירים את יציאת מצרים אז נזכרים שכמו אז, כשהיה נראה שאנו אבודים ו”תקועים” לעד ולנצח נצחים במצרים ולפתע פתאום באה הגאולה, כך גם עתה, גם אם אני מרגיש שהכל “תקוע” לי בלי שום כיוון לגאולה, הקב”ה יכול בפתע פתאום לגאול אותי, כי זה אני, השורש שלי כיהודי הוא בניסים, ולכן יכולים גם יכולים אנחנו היהודים לצפות בכל רגע ורגע לניסים ולגאולה, שהיא מעל לכל המצופה.

וזוהי עיקר החירות. כי כבלי הטבע הם קשים וחזקים, ורק הבחינה של “מעל הטבע” יכולה להוציא אותנו לחירות מהכבלים הללו. ואתם יודעים מה – הטבע הוא אכזרי! כן, כן. אכזרי. אנשים שאוהבים את ההנהגה של דרך הטבע הם כאילו מבקשים חיים אכזריים, כי בהנהגה של דרך הטבע אין שום מקום לרחמים, זה כמו התיאוריה של הברירה הטבעית, שבמילים אחרות אומרים לך – “יא חביבי! אם אתה חלש יש לך בעיה, ביי ביי, שתקבר מצדנו”. כן, זה הסגנון של הגרמנים הנאציים יימח שמם, ואף שלשמחתנו אנחנו כבר לא נשלטים על ידם בפועל, אבל במנטליות לצערנו הרב אנחנו נשלטים גם נשלטים.

כאשר מזכירים את יציאת מצרים אז נזכרים שכמו אז, כשהיה נראה שאנו אבודים ו”תקועים” לעד ולנצח נצחים במצרים ולפתע פתאום באה הגאולה, כך גם עכשיו!...

הכי מצחיקים הם אלה שעושים סדר פסח ומפרשים את כל ההגדה בפרשנויות טבעיות, או כמשלים בלבד וכדומה. מה אתכם? הרי כל מטרתם של מסדרי ההגדה חז”ל הקדושים היא להחדיר בנו את האמונה בניסים ולהזכיר לנו באילו ניסים נעשינו לעם, לכן הכניסו בכל ההגדה כמה שיותר אמונה וחיבור לניסים ולמה שמעל הטבע, ואומרים הלל ומודים לבורא עולם במילים מפורשות על הניסים שעשה עמנו, כל זה כדי לעזור לנו לא לשקוע בגלות הטבע חלילה.

אני לא מבין. למה אנשים מעוניינים כל כך “להתחבק ולהתנשק” עם הטבע? מה כל כך טוב בטבע? אה, בגלל שזה כביכול ידוע וקבוע ולא צריכים לחשוב? ומותר לעשות מה שרוצים? וזה שאהובכם ה”טבע” עומד אחרי שבעים שמונים שנה לנעוץ לכם סכין בגב, על זה אתם לא חושבים? מה שאין כן ההנהגה של אמונה, רחמים, כשיש תכלית לכל דבר והכל בצדק, ויש עניין שהכל יתהפך לטובה, ואחרי הכל יהיה לכל יהודי תיקון ויזכה לשכר נצחי ורוחני. ומה מבקשים ממך בשביל זה? להיות גאון? לא. להיות כישרוני? לא. כריזמטי? מפולפל? חזק? עוצמתי? אסרטיבי? לעמול על קריירה עשרות שנים? להתחנף לכל העולם? למעול? לדרוס אנשים?

פסח מזכיר לנו שאנחנו מושרשים במציאות של ניסים!…

לא. לא. לא. לא. שום דבר כזה. לא צריך להיות בעל כישרון ולא יפה תואר ולא כלום – כל אחד יכול! רק תקבל בפשיטות את אמונת אבותיך שמסרוה לך מדור לדור בלי שום שינוי מליל הסדר הראשון. ותהיה “ילד טוב”. תלך לבית כנסת. תשמור שבת. תלמד תורה. ותאמין שיש כזה דבר “רחמנות” וממילא תכפור בטבע שאינו יודע רחמנות מהי, ותבין שאם ישנו מושג של רחמנות בעולם, זה מורה על מקור הרחמנות שהוא הבורא הרחמן, ואם יש רחמנות אז בהכרח יש ניסים, כי כאמור החשבון הוא כזה: טבע=אכזריות. ניסים=רחמנות. (נו, זה בעצמו נס, איך אחד כמוני, שמי שמכיר אותי יודע שגאונות היא לא הצד החזק שלי, מייצר משוואה ששום גאון לא יכול לסתור…)

וזה מה שרבי נחמן מברסלב אומר – הגאולה תלויה באמונה, והאמונה פירושה תפילה, ותפילה פירושה ניסים, וניסים הם בארץ ישראל שהיא ההיפך ממצרים (עיינו תורה ז’, ושוב אזכיר שאינני בייבי סיטר, ואתם יכולים לפתוח ליקוטי מוהר”ן לבד), וכל זה הוא רחמנות הבורא יתברך שמו! איך אפשר לסבול חיים בלי זה? תמהני! אז קדימה, בואו נביא את המשיח ואת הגאולה השלמה על ידי שנאמין בניסים!

שבת הגדול שלום!

נ.ב.

תסלחו לי אם הייתי קצת אגרסיבי, ככה זה כשמדברים מבעד להררי הכלים, השקיות והאבק, ומבוססים בשלוליות של אקונומיקה ונוזל כלים שנזל….

פסח שמח!

בואו ליהנות ולהתרשם ממגוון מאמרים מרתקים בנושא חגים ומועדים בקישור הזה! רוצים ליהנות מעוד מאמרים על היום המיוחד בשבוע – שבת? הקליקו כאן!