רק אל תתייאש!

אם רוצים ליהנות מכל מה שאנחנו רוצים וגם עושים שזה יקרה, אז זה מה שרבי נחמן אומר לכל אחד מאיתנו: רק אל תתייאש! ושים לב לעוד נקודה על הדרך!

לפעמים זה קורה לי, המצבים האלה שאני פתאום מתייאשת בגלל שנראה לי כאילו שכל התפילות והעבודות הרוחניות שהשקעתי כדי להתקרב לבורא עולם, פשוט, לא נשאו שום פרי.

ולא רק, מתחת לכל המועקה הזו מסתתר לו גם איזה חשד שהבורא שלי כביכול מרחיק אותי… אחרת, למה הוא מקשה עלי כל כך?

רבי נחמן מלמד אותנו דבר מדהים כשאנחנו נמצאים במצב כזה. הוא אומר: התבונן היטב באמונה העומדת בבסיס חשיבה מהסוג הזה. כי מה שאתה אומר זה, שאתה מטיל בספק בכך שאלוקים הוא רחמן ומלא חסדים. לא ראית את החסד שלו מתבטא בדרך שאתה רוצה, לכן איבדת אמון בטוב וברחמים שלו.

מדהים!

אולי גם זה יעניין אתכם:

מחשבות טורדניות, איך מתמודדים איתן?

הרגעים המתוקים נחשבים

גדול מהחיים: אוסף אנקדוטות לצמיחה אישית ולרגעים מאושרים בחיים

אז קודם כל, אני צריכה להתייחס לאמונה הבסיסית הזו שרבי נחמן מדבר עליה, ולהבין לעומק מה זה אומר ולנער מתוכי את כל הספקות. הכי פשוט. כי אם אני באמת סומכת על החסד האינסופי של בורא עולם אז הכשלים הזמניים, החסרונות, האתגרים וכל מה שאני עוברת בדרך – כל אלה חלק הכרחי בתהליך.

הקב”ה מחכה לי עם זרועות פתוחות, ואם כך, האתגרים וכל הקשיים הם לא הרחקנ וגם לא דחייה בכלל, הם חלק מהמסע שלי אליו!

האתגרים וכל מה שאני עוברת בדרך הם חלק הכרחי בתהליך

האתגרים וכל מה שאני עוברת בדרך הם חלק הכרחי בתהליך…

אבא יקר ורחום, אחרי שחיפשתי עמוק בתוך הלב שלי, גיליתי שלפעמים אני לא ממש סומכת עליך. שלפעמים אני גם לא מאמינה שאתה אוהב אותי באמת. עזור לי בבקשה לנקות מהיסוד את כל האמונות השקריות הללו, לא רק בגלל שהן שגויות מהיסוד, אלא בגלל שהן הורסות את הקשר המיוחד שלנו. עזור לי לראות את האהבה והחסדים שלך בעבודה הרוחנית שלי בחיים בצורה גלויה ומתוקה.

(מבוסס על דברי רבי נחמן, ליקוטי מוהר”ן חלק ב, מח).

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.