עשרים וארבע שעות של אנרגיה חיובית וים של שמחה

כל יום הוא 24 שעות יקרות של חיים ואנרגיות שמגיעות אלינו משמים! רוצים לדעת איך יוצרים יום מלא בים של שמחה?

יש לך חיים?

כשהיית ילד, הדקות היו נראות כמו שעות והשעות כמו ימים. ואז, התבגרת והזמן עף.

למרות הזמן שחלף, אם אתה כמו רוב האנשים, בנקודה מסוימת בחיים שלך “הרגת את הזמן”. אולי אפילו הרגת יום שלם. או ימים. “הרגת אותם למוות…”

ומהו יום מת? זה יום בלי מצוות ומעשים טובים. ומהו יום חי שופע חיוניות? זהו יום עמוס במעשים טובים ומצוות.

יש לך טוב?

מעשים טובים כוללים מעשים של חסד ופעולות חיוביות. מעשים טובים שמונעים על ידי הלב.

מצוות הן מעשים טובים מפורשים – פעולות שהקב”ה ציווה עלינו לקיים והן עוזרות לנו להתחבר אליו. כאשר אנחנו בוחרים לקיים מצוות, אנו מאשרים מחדש את המודעות שלנו לבורא עולם, מזכירים לעצמנו מי אנחנו ולאן פנינו מועדות.

מעשים טובים ומצוות בדרך כלל חופפים אלה לאלה. למשל, ביקור חולים זה גם מעשה טוב וחסד, וגם מצווה.

אולי גם זה יעניין אתכם:

תרשמו לכם: עשרה טיפים להתמודד עם אתגרי החיים

אם יש לכם את צרור המפתחות הזה אתם מסודרים בחיים

בלי יום רע אחד בחיים שלי

נתינת מעשר (יש כאלה אפילו שנותנים חומש) מההכנסה שלנו לצדקה – זו מצווה וגם מעשה טוב וחסד. אם אנחנו מפרישים מעשר לא רק בגלל שבורא עולם ציווה אותנו, שזה הדבר הראשון במעלה, אלא גם בגלל שאנחנו מפגינים רגשות של דאגה לסבל של האחר, דברים שהלב שלנו מניע אותנו לעשות – זה אפילו טוב יותר.

להתנצל בפני מי שפגעת בו ולבקש את סליחתו – זה מעשה טוב וגם מצווה חשובה ומשמעותית מאוד. למעשה, בימים אלה – עשרת ימי תשובה ויום הכיפור שממש בפתח, אנחנו מחפשים אנשים שאנו חושבים פגענו בהם ומבקשים את סליחתם. ואנחנו גם סולחים לאחרים שעלולים לפגוע בנו מבלי משים, או יותר מזה – אפילו בכוונה. כי לסלוח לאחר, זה תיקון אישי ועוצמתי ביותר!

מצוות ומעשים טובים כמו אלה שהוזכרו לעיל מעניקים לנו חיות ושמחה.

כאשר אנחנו בוחרים לקיים מצוות, אנו מאשרים מחדש את המודעות שלנו לבורא עולם, מזכירים לעצמנו מי אנחנו ולאן פנינו מועדות!

יש לך חסימות?

אבל יום ללא מצוות או מעשים טוב הוא יום מבוזבז, יום ללא התלהבות וחיות. זהו יום שאינו מעושר בזרימת האנרגיה המחיה והחיובית שמגיעה אלינו מבורא עולם.

גרוע מזה, הוא יום שבו אנו בוחרים באופן פעיל לברוח ממעשים טובים ומצוות, ולחפש פעולות או מעשים כל כך ריקים, כאלה שגורמים לנו “לסגור” את המוח והלב כדי לא לתת את הדעת עליהם, רק כדי שלא נתעסק בהם!

ואז, לא רק שאנחנו מבזבזים את המתנה של היום – 24 שעות יקרות של חיים ואנרגיות, אלא שאנחנו יוצרים מחסומים שמונעים מכל אנרגיה חיובית פוטנציאלית לזרום מלמעלה להזין ולהחיות אותנו.

בתפילה מיוחדת הנאמרת לעתים בימים אלה, רבי נתן מברסלב, תלמידו המובהק של רבי נחמן מברסלב, ממחיש לנו את המושג הזה. הוא נותן שם לימים בהם אדם חי ללא תודעת אלוקים בצורה של מצוות ומעשים טובים – “ימים מתים ופגרים”, ומסביר שאדם העוסק במעשים שליליים “שודד את החיים” מהימים האלה. עד כדי כך! הנה מה שהוא כותב על זה:

“מָלֵא רַחֲמִים, אַתָּה יוֹדֵעַ כַּמָּה יָמִים מֵתִים וּפְגָרִים מַמָּשׁ הַמֻּנָּחִים בְּמָקוֹם שֶׁמֻּנָּחִים, עַל יְדֵי רִיבּוּי וְעֹצֶם פְּשָׁעַי הָעֲצוּמִים וְהָרַבִּים מְאֹד מְאֹד שֶׁעָשִׂיתִי מֵעוֹדִי עַד הַיּוֹם הַזֶּה, אַתָּה יוֹדֵעַ אֵיךְ הוֹצֵאתִי הַחַיּוּת מִיָּמִים הַרְבֵּה בְּאַכְזָרִיּוּת גָּדוֹל מְאֹד, וְלֹא דַי שֶׁלֹּא הוֹסַפְתִּי עַל הַיָּמִים חַיּוּת מִלְּמַעְלָה עַל יְדֵי תוֹרָה וַעֲבוֹדָה, אַף גַּם הוֹצֵאתִי מֵהֶם עֶצֶם חַיּוּתָם לְגַמְרֵי עַל יְדֵי רִיבּוּי עֲוֹונוֹתַיי שֶׁעָשִׂיתִי בָּהֶם…” (ליקוטי תפילות קג).

יום ללא מצוות או מעשים טוב הוא יום מבוזבז

יום ללא מצוות או מעשים טוב הוא יום מבוזבז!

קום ותחיה!

למרבה הפלא, התפילות והבכי, והחשוב ביותר – הצום שאנו צמים ביום כיפור, לכל אלה יש יכולת להחיות את הימים האחרונים ואף למחוק את הפוטנציאל המבוזבז. ליום כיפור יש את הכוח להשיב את הימים המתים לחיים!

ואז, לא רק שהעבר חוזר בחזרה לחיים עם רוח רעננה וניצוץ חדש, אלא שרבי נחמן מברסלב אומר לנו שקורה דבר נוסף: “נוצרת שמחה”!

על ידי הצום והעברת היום הקדוש הזה בתפילה מעומק הלב, כל אחד כפי יכולתו, אנו מחלישים את העוצמה השלילית של ימי העבר הפגועים. ובמקום זאת, לוקחים את האנרגיה השלילית הזו ומשתמשים בה לטוב. על ידי השימוש באנרגיה למצוות ולעבודת השם באמצעות הצום והתפילה ביום כיפור, אנחנו ממש הופכים את העבר, מחדירים בו טוב ומחזירים אותו לחיים.

“וְזֶה שֶׁכָּתוּב (תהלים צ): שַׂמְּחֵנוּ כִּימוֹת עִנִּיתָנוּ. עִנִּיתָנוּ – לְשׁוֹן תַּעֲנִית, הַיְנוּ שֶׁתִּהְיֶה הַשִּׂמְחָה כִּימוֹת הַתַּעֲנִית, כִּי כְּפִי יְמֵי הַתַּעֲנִית, כֵּן מְחַיֶּה הַיָּמִים הָרִאשׁוֹנִים בַּמִּצְווֹת וּמַעֲשִׂים טוֹבִים שֶׁלּוֹ, וְכֵן נִבְנֶה הַשִּׂמְחָה כַּנַּ”ל” (רבי נחמן מברסלב, ליקוטי מוהר”ן קעט).

הדבר בא לידי ביטוי ברגשות עוצמתיים, כולל שמחה גדולה שאנחנו מרגישים כאשר יום הכיפורים מתקרב לסיומו. ולא, זה לא בגלל שבעוד כמה דקות נוכל להרוות את הצמא ולהקל על הרעב. אלא, אך ורק מכיוון שהתשובה שלנו שלמה. כי כל היום שפכנו את ליבנו והתפללנו לבורא עולם, נדמינו ממש למלאכים.

את היום הקדוש הזה אנחנו גם מעבירים בהכנעת הרצונות הגשמיים שלנו (אוכל, שתייה וביטול הגוף מכל תאוותיו) למשהו גבוה יותר, לרצון לטוהר וקרבה למקור שלנו – בורא עולם.

ביום הכיפורים אנחנו חוזרים לעצמנו האמיתי ולבורא עולם. עושים את החלק שלנו כדי להחזיר את עצמנו לחיים, לכן אנחנו גם ראויים לשמחה!

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.