משוואה פשוטה: אם אין אמונה אין חיים

יום אחד אדם מתבונן על עצמו ומנסה להבין למה מספיק הוא אף פעם לא מספיק ומהי המשמעות האמיתית של החיים. מה עושים עם זה?

החיים ללא אמונה הם כמו הליכה על מישור קפוא. הלב חי במצב מתמיד של ייסורים כי התחושה שהוא צריך לשלוט על הכל, כדי לחיות בשלום, היא פשוט בלתי נסבלת. וכן, גם בלתי אפשרית.

העולם מציע לנו מגוון עצום של משאבים למלא את החלל העצום שנגרם מחוסר אמונה: בגדים, נעליים, טכנולוגיה, מכוניות… והרשימה עוד ארוכה. רק מה, נראה שכל זה וכל מה שמגיע עוד אחרי השלוש נקודות אף פעם לא מספיק, ורוב הדברים שאנחנו רוכשים הם ניסיון כושל להרוות את הצמא לשלווה פנימית שהנשמה שלנו צריכה באמת.

אולי גם זה יעניין אתכם:

אם יש לכם את צרור המפתחות הזה אתם מסודרים!

עניין של גישה

בלי יום רע אחד בחיים שלי

מהר מאוד אנחנו מבינים שזה לא מה שיעשה אותנו אנשים שמחים ומאושרים, כל הרכישות והדברים שאנחנו אוגרים וצוברים לא יעלו חיוך אמיתי שבא ממקום עמוק על הפנים שלנו. ואז, הדחף לקנות עוד ועוד רק מתגבר, כי ‘אולי הפעם זה כן יעשה אותנו מאושרים?’ אנחנו חושבים לעצמנו… וכך, אנחנו מעבירים את הזמן ולא חושבים באמת כמה עצוב לנו בחיים, כמה הם באמת עצובים וריקניים. וככל שאנחנו עובדים יותר למען המטרה הבנאלית הזו, המוח שלנו ממשיך לומר לנו שהחיים חסרי משמעות. לעבוד כל היום ולא לקבל את מה שאני רוצה? זה באמת מתסכל!

אז מגיע השלב של החיפוש אחרי פתרונות לאי הנוחות הפנימית הזו. ועם קצת מזל, אחרי שביקרת בכל מרכזי הקניות האפשריים, דפי האינטרנט והרשתות החברתיות בחיפוש אחרי הפתרון למילוי הריקניות העוצמה הזו שאתה מרגיש עמוק בפנים, אתה מחליט לחפש פתרונות קצת יותר רוחניים.

רוב הדברים שאנחנו רוכשים הם ניסיון כושל להרוות את הצמא לשלווה פנימית שהנשמה שלנו צריכה באמת!

יש כאלה שמוצאים פתרון רוחני פחות או יותר בזרמים דתיים שונים, במדיטציה או ביוגה ועל יד זה מרגיעים את הרצון של הנשמה שלהם לחיות חיים מלאים.

נכון שרבים לרוב נשארים באופציה הזו, אבל אחרים ממשיכים לחפש קצת יותר לעומק כדי לגלות את מה שהנשמה שלהם באמת חפצה. הם לא מבינים למה מספיק הוא אף פעם לא באמת מספיק ותוהים מהי המשמעות של החיים, ואיך הם יכולים להמשיך להבין מהו הייעוד שלהם בעולם הזה.

ואז מגיע השלב של החיפוש אחרי פתרונות לאי הנוחות הפנימית הזו...

ואז מגיע השלב של החיפוש אחרי פתרונות לאי הנוחות הפנימית הזו…

האנשים האלה, אם הם מוצאים את האמצעים הנכונים, יכולים להבין מי הם ולמה הם הגיעו לעולם הזה והם יכולים לפתח קשר רוחני חזק מאוד עם בורא עולם.

כל אחד מכיר את עצמו ויודע בתוכו מהי הדרך הכי טובה לו למלא את רצון השם בעולם הזה, ואיך להתקרב לבורא עולם. לכל אדם יש את המצווה המיוחדת לו, אפשר להתפלל לבורא עולם ולבקש ממנו שיראה לנו אותה ובעזרתה להתחבר אליו, בקיום שלה במסירות ובאהבה. כמובן שאנחנו צריכים גם להתפלל ולבקש מבורא עולם שיראה לנו מהי המשימה שלנו בעולם הזה, וגם אותה לעשות על הצד הטוב ביותר.

ברגע שאדם מתחיל להרגיש ולחיות את האמונה, הוא כבר לא מרגיש את הקור הפנימי הזה. אדרבה, הקור הזה מפנה את המקום שלו לחום שהוא לא הכיר. הרגשת נחמה שאף פעם הוא לא הרגיש פתאום פותחת את דרכה בתוכו, רק כדי לשמור עליו מלא תקווה עם מבט מופנה למטרה שלו – לקיים את התפקיד שלו בעולם הזה וליהנות מהקשר עם האחד והיחיד – בורא עולם – קשר תמידי יומיומי מלא אהבה ללא תנאים.

כי זאת דרכה של אמונה – איתה יש לאדם חיים, בלעדיה אין לו חיים!

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.