למה יש לי מניעות ומחסומים בחיים שלי? הנה הסיבה!

מכירים את זה, שאתם על המסלול של החיים שלכם והכל מרגיש זורם וטוב, אתם בשיא הפריחה.. ובום! מחסום באמצע החיים? יש לזה סיבה!

יכול להיות שזה כבר קרה לך. אתה על המסלול של החיים שלך, מרגיש שהכל הולך כמו שאתה רוצה, בגשמיות וברוחניות, הצמיחה האישית שלך בפריחה, אתה מתקרב עמוק יותר להבנה של מה שאתה לומד…

ופתאום, בום! מחסום באמצע הדרך של החיים השלווים.

אולי גם זה יעניין אתכם:

תחיו את הרגע – אל תבזבזו את החיים שלכם

בלי יום רע אחד בחיים שלי

להתמודד עם החושך

המניעה או המחסום הללו יכולים להיות חיצוניים. זו עשויה להיות בעיה כספית, וייתכן שזו תהיה בעיה עם מישהו שאתה קרוב אליו, ואולי כזה שחולק על הגישה הרוחנית שלך.

המכשול הזה גם יכול להיות משהו פנימי. זה יכול להיות פחד, חרדה, דאגה או כל תחושה או רגש אחר שמבלבלים ומסיחים את דעתך מהמטרה שלך.

למה זה קורה?

למה צריכים להיות כאלה הסחי דעת?

למה יש מחסומים במסלול חיינו?

המניעה או המחסום הללו יכולים להיות חיצוניים. זו עשויה להיות בעיה כספית, וייתכן שזו תהיה בעיה עם מישהו קרוב אליך…

מדוע יש מתח כזה בין הבחירה הנכונה לבין זו שגורמת לנו להיתקע במקום ולהרגיש שהדלתות נסגרות? התשובה היא, שהמתח הזה הוא הקרקע הנחוצה והמספקת להיותנו בני אדם.

לכל אחד מאיתנו יש בחירה חופשית, לבחור באיזה כיוון ללכת ולפנות. לבחור איך להגיב ולפעול עם מה שקורה סביבנו. כי אם לא הייתה לנו בחירה חופשית היינו כמו רובוטים…

בלי בחירה חופשית היינו כמו רובוטים

בלי בחירה חופשית היינו כמו רובוטים…

הקב”ה מסדר זה כך, שבדיוק ברגע הזה שאנחנו נמצאים בגובה ומרגישים שהחיים זורמים בדיוק כמו שאנחנו רוצים, מגיע המכשול שידחוף אותנו עוד יותר קדימה. וזה קורה באמצעות מימוש כוח הבחירה החופשית שלנו.

למכשולים האלה, שאפשר לקרוא להם סוג של שליחים של בורא עולם, יש גם מטרה עמוקה. רבי נחמן מברסלב אומר לנו שהם נועדו להעצים את הגעגועים והכיסופים שלנו ואת הרצון לחיות חיים רוחניות, חיים של הנשמה, וכמובן, כדי להתקרב לבורא עולם. ובנוסף, לדעת קודם כל שהעיקר המניעה היא במוח, בראש שלנו!

כשמבינים את זה, פתאום הבעיות איתן התמודדנו עד לא מזמן נראות כמו הזדמנויות אדירות, מתנות קטנות או גדולות (תלוי איך מסתכלים עליהן) שאנחנו מקבלים מבורא עולם.

חלק הכרחי מהתהליך של ההתמודדות עם המכשולים, המניעות והמחסומים הוא דיבור עצמי – ללמד את עצמך לדבר מתוך הפנימיות שלך, כלומר להזכיר לעצמך לתת את הדעת ולהיות מודע וקשוב למטרה האמיתית של המכשולים בחייך – למה הם נועדו? מה השגת איתם? לאן הם מובילים? מה מהטרה שלהם ברוחניות ובגשמיות? וכן הלאה.

אז מה אני מאחלת לכם היום?

יום שבו תעשו בחירה נכונה ותעלו על דרך המלך – המסלול הרוחני שלכם לצמיחה ושמחה אמיתית, אמן!

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.