לגדול עם האור של הירח

לגדול עם האור של הירח

“מִכָּל מְלַמְּדַי הִשְׂכַּלְתִּי” מלמד אותנו דוד המלך, ולא סתם. גם הירח הוא מורה דרך נפלא עם מסר של תקווה וכוח לכל יום במסע החיים שלנו!

התורה מלמדת אותנו על מצוות ראש חודש כאשר הירח מתחדש. וכבר בעצם המילה ירח אך עם ניקוד שונה מזה של ירח במובן של לבנה, אנחנו מקבלים שם נרדף למילה חודש.

את ההתחדשות המיוחדת הזו אנחנו רואים ממש במו עינינו – כיצד הירח מתחדש בכל חודש, בתחילה הוא מופיע בצורה מוקטנת ובמשך שבועיים הולך וגדל עד שמגיע לשיא – ירח שלם, ואז שוב הולך ונעלם. כך הדבר קורה כל חודש.

וזה מסר נפלא ואדיר עבורנו שקשור לרעיון החידוש וההתחדשות שלנו.

אולי גם זה יעניין אתכם:

אם יש לכם את צרור המפתחות הזה אתם מסודרים!

עניין של גישה

בלי יום רע אחד בחיים שלי

כמו כל ההתחלות שהן קשות, אבל אחר כך קל יותר – שהאור מתבהר וגדול יותר, כמו הירח, כך גם מתנהלים החיים שלנו.

ומי כמו רבי נתן שיודע לקחת את המושגים הכי יפים ולהעניק להם מסר עצום שמהווה עבורנו צידה יומית למסע החיים שלנו. כן, גם מתוך מצוות ראש חודש רבי נתן מוצא את החידוש והחדש עבורנו ומעניק לנו תקווה, עוצמה, וכפות גדושות ומלאות של התחזקות כדי שנמשיך הלאה ולעולם לא נתייאש.

למה? כי בכל פעם שאתה מרגיש בחושך או רואה את עצמך במצב של חושך… קודם כל, אל תתייאש! ושנית – הנה מסר מעודד ומחזק: נכון, אתה מרגיש קטן מאוד, מרגיש שאין לך כלום, אבל זה בדיוק הזמן שממנו אתה יכול להתחיל לגדול ולהאיר.

כמו כל ההתחלות שהן קשות, אבל אחר כך קל יותר – שהאור מתבהר וגדול יותר, כמו הירח, כך גם מתנהלים החיים שלנו!

זה אולי נראה לך כאילו אתה לא יכול למצוא את הדרך החוצה מהחושך הזה. אולי נראה לך שאתה קטן מדי. אבל ברגע שתרצה לגעת בנקודת ההבנה עם הרצון והכמיהה להתחבר לבורא עולם, ועל ידי עשיית כל מה שאתה מסוגל לעשות ברוחניות – אתה יכול בעצם להתחיל לצעוד בדרך שמובילה אותך לצמיחה ולגבהים רוחניים נפלאים!

אז מה הפלא שרבי נתן עושה עסק ממצוות ראש חודש? ראשית, כי כך רבי נחמן מברסלב, מורו ורבו האהוב, לימד אותנו ואת הבאים אחריו – לעשות עסק ושמחה מכל דבר שאנו למדים ומתחזקים ממנו.

זה בדיוק הזמן שממנו אתה יכול להתחיל לגדול ולהאיר!

זה בדיוק הזמן שממנו אתה יכול להתחיל לגדול ולהאיר!

דבר שני, זו הייתה המצווה הראשונה שקיבלנו ולא סתם! היא באה ללמד אותנו את הכוח האדיר שטמון בהתחלה ובהתחדשות, באור הקטן שהולך וגדל בכל יום לאור גדול. בנוסף, היא מעודדת אותנו למידת הסבלנות – להמתין וליהנות מכל טיפת אור שנכנסת לחיים שלנו, ולצפות בשמחה למנה הבאה שתגיע ביום שלמחרת עד לאור הגדול, בדיוק כמו הירח.

אין ייאוש בעולם כלל! החיים שלנו מתנהלים במעגל מיוחד שחוזר על עצמו שוב ושוב, כל יום כל חודש וכל שנה, כשאור הירח מלווה אותנו כל הזמן.

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.