כמה שאלות על הבוקר?

כמה שאלות על הבוקר
מכירים את זה שהבוקר מתחיל עם מלא סימני שאלה מעל הכרית? את ההרגשה שהיום יהיה משעמם כמו אתמול וגרוע מזה, כמו שלשום?

מכירים את ההרגשה המעצבנת הזאת שקמים איתה בבוקר, זאת שמערבלת את הבטן ומהדהדת לכם עמוק בתוך הקרביים שהיום עומד להיות מזעזע ומשעמם בדיוק כמו, נניח, אתמול? וגרוע מזה, כמו שלשום? שזהו, אין יותר לאן להתקדם ולהמשיך הלאה? שהכל נעצר? שמיציתם? שנמאס לכם?

ריבונו של עולם, כמה שאלות על הבוקר?!?…

אז זהו, ששום דבר לא עוצר מלכת גם אם נדמה לכם וגם אם אתם באמת לא זזים פיזית לשום מקום. וגם אם כן, כלומר גוררים קצת את עצמכם מפה לשם בקטנה, דבר אחד בטוח – העולם לא עצר וגלגלי החיים ממשיכים להתגלגל. ועוד איך מתגלגלים.

נכון, לא עלינו מוטל לסיים את המלאכה, אבל הרשימה עדיין ארוכה ויש הרבה מה לעשות – לפחות בחלק של המלאכה שכן הוטל עלינו. כי אם חשבתם שסימנתם עליה “וי”, אז תחשבו שוב.

אולי גם זה יעניין אתכם:

שדרגו את החיובי לשלילי

הרגעים המתוקים נחשבים

סירת המפרש של אבא שלי

שמחה, זה כל מה שאנחנו מבקשים

המטרות והיעדים שיש לנו להשלים עם כל יום שאנחנו מקבלים בכל בוקר בחמלתו ואהבתו האינסופית של בורא עולם – עדיין קיימות, חיות נושמות ובועטות ורק מחכות שנשים עליהן את הידיים שלנו.

כמובן שכאן נכנס פרמטר מאוד חשוב במשוואה עמוסת הנעלמים המתישים של החיים – הזמן.

ספקטרום הזמן רחב ואפשר למצוא עליו כל מיני סוגים של אנשים. בגדול, אפשר לשים את האצבע על שני סוגים שבאמת לא כדאי להידמות אליהם, לקבל מהם השראה זה דבר לא בריא בעליל, והם כאן רק כדי שתדעו ממי להיזהר:

יש את אלה שחושבים שבלעדיהם העולם יתמוטט, לכן נראה אותם כל הזמן כשהם בתיזוז מעורר השראה, הם ינצלו כל דקה וישתדלו לעשות הכל בכל מכל מכל. אשריהם. רק חבל שהם חיים בסרט המצחיק הזה שבלעדיהם העולם יתמוטט. זה לא יקרה. הם אומנם מנצלים את הזמן שלהם אבל לסוף היום מגיעים מעולפים ולרוב גם מתוסכלים, כי מבחינתם הם לא הספיקו שום דבר… לכו תבין אותם.

לא עלינו מוטל לסיים את המלאכה, אבל הרשימה עדיין ארוכה ויש הרבה מה לעשות – לפחות בחלק של המלאכה שכן הוטל עלינו. ואם חשבתם שסימנתם “וי” עליה, אז תחשבו שוב!

ויש את אלה שרואים אותם פעם ב… ורק אלוקים יודע מתי הפעם הזו באמת תקרה. כלומר היא תקרה, אבל אולי אנחנו לא נהיה בסביבה כשהם יגיעו. אתם יודעים, אלה סוג האנשים שהם כמו דוד של שבת – מדליקים אותם פעם אחת לפרק זמן מסוים כדי שלכולם יהיו מים חמים, וזהו. סוג של ‘היינו, אמרנו, הלכנו’. קצר וקולע ובלי ניצול נכון של הזמן.

ויש, בלי שום קשר לסוג כזה או אחר של אנשים את העובדה שאנחנו צריכים ליהנות מהמתנה היפה של החיים, הזמן שקיבלנו פה, לכן מומלץ מאוד לאמץ את הגישה הנפלאה של הרמב”ם – דרך האמצע, לא בקצה של המתוזזים ולא בקצה הדודים הכבדים והמזדחלים. כך גם נקבל מוטיבציה נפלאה לקום בבוקר. מה לקום? לזנק מהמיטה ולהסתער על היום בשמחה, בדרך האמצע כמובן, ובלילה להיות עייפים אך מאוד מרוצים.

העולם לא עוצר גלגלי הזמן ממשיכים להתגלגל

דבר אחד בטוח – העולם לא עוצר וגלגלי החיים ממשיכים להתגלגל!…

אפרופו הסתערות ומיד מגיעה המלצה נוספת: תתחילו את הבוקר עם כושר ולא רק פיזי. רגע לפני הקפה תכניסו ליום שלכם איזו תפילה מתוקה מהלב, שיחה אמיתית עם בורא עולם, תגידו תודה שקמתם הבוקר והגוף עובד כמו שצריך כי שום דבר לא מובן מאליו. לא לכולם יש את הפריווילגיה הזאת.

ובגדול, ועכשיו לעניין הכושר – החיים שלנו הם מסלול כושר אחד ארוך ועל המסלול הזה יש מלא מכשירי אימון – כל ה”מכל מלמדיי השכלתי” שעליהם דיבר שלמה המלך ע”ה: אנשים, מצבים, תכונות, אירועים, מפגשים וכן הלאה. והם לא נמצאים שם סתם או במקרה. ממש לא. הם מונחים על מסלול החיים שלנו בדיוק מדהים ובהשגחתו הנפלאה של בורא עולם. לכל אלה יש תפקיד חשוב – לעזור לנו בצמיחה האישית והרוחנית שלנו, לפתח את הפנימיות המתוקה שלנו. תסמכו על המאמן האישי הצמוד שלנו – בורא עולם, שהכין לנו תכנית אימונים מדהימה לכל החיים רק כדי להפוך אותנו לבאדי-בילדרים עם שרירים מפותחים של אמונה, ביטחון, שמחה, נתינה, חסד ושאר מידות הנפש.

ויותר מכל, כדי שלא נקום בבוקר עם ההרגשה המעצבנת והמערבלת הזאת בבטן שהיום יהיה כתמול שלשום. אין חיה כזאת. היום שעבר איננו, לא יהיה אחד כזה יותר, גם אם הוא היה “הכי משעמם” לא יהיה עוד אחד כמותו.

“כי אין לו לאדם רק את אותו היום” אומר רבי נחמן. כן, זה עם כל גרירת הרגליים, ההרגשה שהכל מתנהל בהילוך איטי ומעצבן, ששום דבר לא קורה ושהכל משתבש לטובה.

צריך לראות את האור בקצה המנהרה, יש לנו רק את היום והכי מומלץ לקום בבוקר עם חיוך על הפנים ותראו איך הכל מחייך אליכם בחזרה. אתם תעשו את שלכם ותראו איך משמים יעזרו לכם.

וקדימה, תסתערו עליו.

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.