טבת – אהבה קשוחה

חודש טבת הוא חודש הטובות, מלא אהבה וחסדים בכל אחת מהאותיות שלו. אבל אלה דברים שצריך לגלות דווקא ברגעים ובמקומות הקשוחים של החיים….

פעם רבי ישראל הבעל שם טוב הקדוש זיע” לימד את תלמידיו, שכל מה שקיים בבריאה מקבל את חיותו מהצרופים השונים של שמות הקודש.

למרות שזה נשמע קצת אבסטרקטי, משמעות עניין זה היא – שהחיות האלוקית ממלאת את כל הבריאה כל הזמן כדי שהיא תוכל להתקיים – וזו האמת של בני האדם, מקומות, דברים ונסיבות כאלה ואחרות. כן, כולל כל הניסיונות והכאבים שאנו חווים – כולם בלי יוצא מן הכלל מקבלים חיות מהמקור – בורא העולם!

הקבליסטים והצדיקים מדברים על “המתקה” של הדינים, שהבסיס והשורש היסודי שלהם הוא המקור האלוקי בניסיונות וגם בסבל והכאב. בעוד הניסיון או האתגר איתו אנו מתמודדים הוא החלק החיצוני, בחלק הפנימי שלו יש צירופים קדושים משמותיו של בורא העולם שמהווים אך ורק טוב.

אולי גם זה יעניין אתכם:

סבלנות והחיים הטובים

לעשות את הבלתי אפשרי

שינויים כן נולדים

המתכון להשתנות

תעשו מקום בלב

דווקא כשלא מסתדר

נקודות טובות ואזמרה

כשאדם מודע לנקודה זו, אז כבר חלק גדול של הסבל נמתק. נכון, אנחנו כואבים את הניסיונות ואתגרי החיים שפוקדים אותנו, אבל אנחנו לא צריכים לסבול. אין לנו אפשרות לברוח מאתגרים אלו, אבל לפחות אנחנו לא צריכים להרגיש שבורא עולם חלילה נטש אותנו.

מודעות למקור האלוקי ממנו אנו מקבלים את האתגרים, הניסיונות והקשיים בחיים מסייעים לנו להתמודד ולשאת אותם עם חסד וסבלנות.

חודש הטובות מביא איתו את בשורות הטוב, גלו אותו!…

החודש הזה – טבת – מביא איתו בשורה נפלאה: יש הרבה טוב (כמו שתי האותיות הראשונות של החודש – טב, טוב בכתיב חסר), והאות ת שבסופו – האות האחרונה של האלף-בית, מסמלת את ההסתרה הגדולה של נוכחות הבורא.

בואבא יקר שבשמים,

עזור לי לזכור שבכל ת’

בכל המקומות הקשים והקשוחים

שאנחנו צריכים לעבור דרכם

האהבה שלך תמיד שם איתנו

כי תמיד יש טוב!