חמשת הגדולים של מאיר

בחיים צריך רק חמש, את ה – Big Five בג’ונגל של החיים להסתער קדימה בלי לפחד. בונוס: השבוע יש לנו קרש קפיצה אדיר – פורים שכבר נמצא במרחק נגיעה!

 אחרי “גדול מהחיים”, מגיעים חמשת הגדולים של מאיר אלקבץ, וממשיכים עם כל הכוח! והשבוע, יש לנו את פורים שנמצא ממש מעבר לפינה כקרש קפיצה אדיר של שמחה ועוצמה להסתער על החיים עם חמש, לא יותר!

האמת האמיתית

החיפוש אחרי האמת האמיתית הוא למעשה הדבר שהכי קשה לנו ב”מפגש האלוקי” עם בורא עולם. כלומר, האמת היא גם ככה דבר לא קל ונוח, קל וחומר כשאנחנו צריכים לצאת ולחפש אותה, לבקש מבורא עולם, שהוא האמת לאמיתה וחותמו אמת, שיקרב אותנו אליה, שנחיה על פיה, כי היא המגן מכל רוע ושקר של העולם הזה. זו סיבה מספיק טובה לדעת שאין לכם ממה לפחד ולחשוש כלל!

מה אתם מחפשים?

חשוב מאוד שנדע מה אנחנו מחפשים, ולפי זה נדע גם מהו הכיוון. גלגל הצלה אדיר ביער הסבוך של החיים האלה אנו מקבלים מהקב”ה, הצדיקים והתורה –  שמציעים הנחיות והכוונות למי שמחפש את האמת ולאלה שמחפשים את האמת האמיתית. ושוב, זה תלוי מה שאתם מחפשים, כי איך אומרים חז”ל? מובילים את האדם בדרך בה הוא בוחר ללכת!

אולי גם זה יעניין אתכם:

גדול מהחיים: אוסף אנקדוטות לצמיחה

אישית ולרגעים מאושרים בחיים

שדרגו את החיובי לשלילי

הרגעים המתוקים נחשבים

סירת המפרש של אבא שלי

מבחן הנקודות

המבחן העיקרי של סוף הגלות הזאת הוא מבחן האמונה. באופן כללי, בעצם בכל תחומי החיים שלנו אנחנו נבחנים אם אנחנו רוצים להאמין שהקב”ה באמת שומר ומשגיח עלינו ושהוא באמת דואג לנו ואכפת לו מאיתנו. וכמובן, אם אנחנו מאמינים בערכן של הנקודות הטובות שבנו.

הדרך העיקרית לחזק את האמונה שלנו היא באמצעות הבעה מילולית – הדיבור, להביע את האמונה שלנו במילים, לומר: ‘כן! אני כן מאמין שהקב”ה שומר עלי, שהוא אוהב אותי, שאכפת לו ממני, ושאני מאמין שהנקודות הטובות שלי הן חלק מתמונה גדולה ושדברי חז”ל – במיוחד דברי העידוד והחיזוק שלהם – הם מאה אחוז אמת ומתקיימים גם באדם ‘קטן וחסר משמעות כמוני’!… זה חלק חשוב וגדול מהעניין.

בכל תחומי החיים שלנו אנחנו נבחנים אם אנחנו רוצים להאמין שהקב”ה באמת שומר ומשגיח עלינו ושהוא באמת דואג לנו ואכפת לו מאיתנו!

אל תיפלו ברשת שלו!

היצר הרע עוסק בעיקר בלמשוך אותנו לדיכאון ולהרגשה שאנחנו חסרי תועלת, מכיוון שזה המפתח העיקרי לנפילה המוחלטת של האדם. לכן אדם צריך להרבות בתפילה כדי לראות ולהבין דרך התוכניות והמזימות של היצר הרע – לדעת מה הוא זומם ולהבין שזה המניע הסמוי שלו. כן, ללמוד לראות בין השורות לאן הדרך של היצר מובילה, לכן אל תיפלו ברשת הטיעונים המשכנעים שלו שאתם חסרי משמעות, זה השקר הגדול ביותר שהוא מנסה למכור לאדם מאז שנברא, עוד מהימים בגן עדן.

אל תיפלו ברשת שלואל תיפלו ברשת שלו…

פסיכולוגיה הפוכה

כאשר אדם נרדף על ידי היצר הרע, זה רק בגלל שהיצר יודע מהו הפוטנציאל האמיתי הטמון בו, לכן הוא מנסה כל הזמן לסכל את היכולת של האדם לממש אותו. זה הזמן להשתמש בטקטיקה קלה ופשוטה – בפסיכולוגיה הפוכה ולומר: ‘כן, מר יצר הרע! אתה רודף אותי ולא פעם מכה אותי, אבל!!! זה רק בגלל שאני כל כך חשוב ומיוחד בעיני בורא עולם וכזה הוא גם הפוטנציאל ששוכן מתחת לעור שלי’… ומכאן, רק להפשיל שרוולים ולגשת למשימה הכי יפה בחיים שלנו: מימוש האני המיוחד שלי.

כי עצם ההתקפה של היצר עלנו רק מוכיחה לנו עד כמה אנחנו באמת נפלאים ויקרים, ואם באמת היינו אף אחד ושום דבר כמו שאנחנו חושבים. סליחה, כמו שהיצר הרע משכנע אותנו תמיד לחשוב, הוא לא היה משקיע בנו כאלה אנרגיות ומאמצים כדי להפיל אותנו במתקפות שלו עלינו.

אז התעודדו והתמלאו שמחה ואל תיתנו למתקפות העצבות לצאת מהקרב כשידן על העליונה. חזרו לשדה הקרב הכו בהן וחייכו, כי בורא עולם איתנו ומחייך אלינו תמיד!

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.