הנה שאלה: זוכרים את הצעד הראשון שעשיתם?

הנה שאלה זוכרים את הצעד הראשון שעשיתם

אתם יודעים מה אפשר לעשות עם צעד אחד בלבד? תראו מה ניל ארמסטרונג השיג. עזבו, תראו מה אברהם אבינו עשה והשיג עם צעד אחד בלבד!

זוכרים את הצעד הראשון שעשיתם?

לא, לא זה שעשיתם כשהייתם תינוקות קטנים וחמודים כשכולם מחאו לכם כפיים וסבתא התרגשה עד דמעות.

תראו, ניל ארמסטרונג עשה את הצעד הראשון על הירח. את זה אתם זוכרים?

מן הסתם.

בכל אופן, זה היה ב-24 לדצמבר בשנת 1968 כשהחללית אפולו עם שלושה אנשי צוות יצאה למשימה הגדולה של נאס”א – להגיע לירח. כלומר, לצעוד עליו ממש. ואז זה קרה, ניל ארמסטרונג היה החלוץ – הוא עשה את הצעד הראשון על הירח כשהוא אומר: “צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות”.

אבל ניל ארמסטרונג וחבריו לאפולו עשו דבר נפלא נוסף: הם עשו צעד מקדים לצעד הראשון, כלומר, הם קודם כל הקיפו את הירח, שזה היה הישג משמעותי בפני עצמו שקדם לדבר הגדול אליו היו נשואות עיני כל העולם – הצעד הראשון על הירח והצילום עם דגל ארצות הברית. לזה, אם תרצו, קוראים טרום צעד ראשון.

אולי גם זה יעניין אתכם:

המפתח ליום מאושר

כשהשעון בבוקר מצלצל שמחה

הסתכלת היום על השמים?

עכשיו תבדקו טוב במרתפי הזיכרון שלכם, כי בטח היו כמה או הרבה טרום צעדים ראשונים לפני שעשיתם את הצעד הראשון בדרך למטרות שהשגתם בחיים.

ונכון שהצעד הראשון הוא אבן הפינה של כל בניין ותחום בחיים שלנו. “כל דרך של עשרות אלפי קילומטרים מתחילה בצעד הראשון” יאמרו המאמות הזקנות והמתוקות כשהן לוגמות מכוס התה החם שלהן באמצע קיץ לוהט. וואלה, הן צודקות.

לפני הצעד הראשון עשיתם הכנה נפלאה. התכוננתם לזה, הצלחתם להשיג הישגי טרום צעד ראשון שהיו קרש קפיצה אדיר, כל אחד בפני עצמו, גם לצעד הראשון וגם לעוד מטרות ודברים שהשגתם ככה על הדרך.

תבדקו טוב במרתפי הזיכרון שלכם, כי בטח היו כמה, או הרבה, טרום צעדים ראשונים לפני שעשיתם את הצעד הראשון בדרך למטרות שהשגתם בחיים.

ועכשיו, אחרי הצעד הקטן והחמוד שעשיתם, תישענו לאחור. תעצמו את העיניים ותראו את כל הדרך שהוא גרם לכם לעשות והביא אתכם עד הלום.

שאפו. באמת שמגיע לכם.

כל זוכי פרסי הנובל למיניהם, הממציאים ורושמי הפטנטים לאורך כל הדורות – כולם בלי יוצא מן הכלל עשו הכנות מקדימות לצעד הראשון, ומיד לאחר מכן את הצעד הראשון בדרך שהוביל אותם לפרס על התגלית והתרומה לאנושות כולה.

כי ככה זה – תרומה קטנה מצד האדם, תרומה ענקית לאנושות כולה!

שאפו, מגיע לכם וגם להם. להם כי הם עשו דברים מדהימים ששינו ועשו לנו את החיים קלים. ולכם, שאתם נמצאים ברשימה של אנשים שעושים צעדים ראשונים בחיים ותורמים בין אם זה רק לכם – הצמיחה האישית שלכם, ובין אם זה על כלל האנושות – שכל הישג כזה בשמים משפיע על העולם כולו גם אם לא קיבלתם פרס נובל על זה.

צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות

צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות…

אבל הרבה לפני ניל ארמסטרונג, היה מי שעשה את בענק! כן, זה היה אברהם אבינו שעשה צעד עצום שהוביל להקמת עם שלם – עם ישראל. ההכנות וכל הצעדים המקדימים היו כרוכים בהמון תעצומות נפש והקרבה עצמית. למה? כי הוא היה צריך לעזוב את ארצו ומולדתו ובית אביו, לאן? “אל הארץ אשר אראך”. בתכל’ס, הוא לא ידע איפה הארץ הזאת נמצאת, אבל הוא עשה את צעד הראשון והחל את המסע לאותה פיסת אדמה שבעתיד הרחוק ממנו יקרא שמה – ישראל!

צעד אחד קטן של אברהם אבינו, צעד עצום לבניית והקמת עם שלם!

אתם מבינים מה אפשר לעשות עם צעד אחד בלבד? תראו איזה כוח יש לצעדים שלנו, שהם בעצם הרצונות שלנו, המקפצות והטריגרים שלוקחים אותנו רחוק, עוזרים לנו לגעת ביעד, להשיג את התכלית והמטרה שלנו בעולם הזה עם השפעה אדירה על חיי העולם הבא.

כל השגת מטרה מתחילה בצעד הראשון שאנחנו עושים. אל תהססו, אל תפחדו, בורא עולם נמצא אתכם תמיד, מלווה אתכם ושמח בכל צעד קטן שכזה.

ותשמחו בכל הישג שלכם, תעשו ממנו עניין כמו התם בסיפור המעשייה של רבי נחמן – מעשה בחכם ותם מתוך הספר סיפורי מעשיות. התם הזה היה סנדלר שהכין נעליים משולשות! כן, משולשות. אבל מה, היה שמח עד הגג. “ומנהגו היה שהיה תמיד בשמחה!” כך מספר רבי נחמן.

אתם מבינים? הוא הפך את זה למנהג, לחלק מהאני מאמין שלו. לשמוח בחלקו, במה שהוא עושה ובמה שיש לו גם אם זה משולש ועקום, גם אם זה היה טרום צעד או הצעד עצמו – זה היה ההישג שלו ובגלל זה הוא היה אדם שמח!

אז עכשיו יש לכם גם סיבה מספיק טובה לשמוח, נכון?

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.