היא נגמרה? אז תלוו שמחה!

איך עושים הלוואה של שמחה בצורה הכי קלה מהירה ומשתלמת? כנסו וגלו את העצה הפשוטה שתעשה אתכם מאושרים!

השמחה היא הכל, והיא רפואה אמיתית. היא נותנת לנו את הכוח, היכולת והחיוניות לגדול ברוחניות ובגשמיות בכל תחום בחיים. היא הגרעין!

ומהמקום הזה נולדה האמרה המפורסמת של רבי נחמן – “מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד!”

אולי גם זה יעניין אתכם:

לגעת שוב בפסגה

אם יש לכם את צרור המפתחות הזה אתם מסודרים בחיים

הדרך היחידה לצאת היא להיכנס פנימה

השמחה היא אחד הנושאים הבולטים והאהובים במשנתו של רבי נחמן מברסלב, משום שככל שאדם חש יותר שמחה כך הוא מתגבר לעבוד על הרוחניות שלו ולהתקרב לבורא עולם. אם חסרה לו שמחה, לא יהיה לו את הכוח והחיוניות הדרושים לו כדי לצמוח מבחינה רוחנית.

מישהו שאל פעם את רבי נתן איך הוא יכול להיות שמח כשיש לו כל כך הרבה בעיות וקשיים בחיים.

“תלווה שמחה!” ענה לו רבי נתן בפשטות (שיח שרפי קודש א-תשלו).

השמחה היא אחד הנושאים הבולטים והאהובים במשנתו של רבי נחמן מברסלב, כי היא עוזרת לו לעבוד על הרוחניות שלו ולהתקרב לבורא עולם!

כשזה מגיע לכסף, אין לנו בעיה לעשות הלוואה כנגד רווחים עתידיים – הכנסה נוספת, משכורת וכן הלאה. אבל לעשות הלוואה של שמחה?!?

העצבות גורמת לאדם להרגיש שהוא מפספס משהו. הדבר שהוא צריך לעשות כפי שרבי נתן מייעץ הוא – ללוות מכל מה שאתה יכול לחשוב עליו ושגורם לך להיות שמח. למשל, חתונה עתידית, אירוע משמח, שבת, חג, קנייה של בגד חדש, חופשה… כל מה שגורם לכם להיות שמחים!

ויש הבדל גדול בין להיות חייב כסף לבין להיות חייב שמחה. כשמחזירים כסף, זה קצת כואב. אבל עם שמחה, כשאנחנו מחזירים אותה יש לנו שוב שמחה, בעצם אנחנו מקבלים יותר ממה שאנחנו חושבים שאנחנו מחזירים. ואם אנחנו הולכים על כל הקופה, אז הרווחים מדהימים, כאלה שלא חשבנו עליהם כלל.

תלוו מאירוע משמח, שבת, חג או חופשה, העיקר שתהיו שמחים!

תלוו מאירוע משמח, שבת, חג או חופשה, העיקר שתהיו שמחים!

ולא, אל תהססו אפילו לרגע ללוות שמחה מהעתיד אם זה יכניס לכם אפילו כמה טיפות של אושר לחיים, שכמובן רק יגדלו ויהפכו לים של שמחה ואושר.

מסופר על בתו של רבי נחמן – שרה, שכאבו לה השיניים מאוד. כשהיא שיתפה את אביה במה שעובר עליה הוא אמר לה, “את צריכה להרגיש שמחה”.

“למרות שכואב לי?” שאלה.

תתנהגי כאילו את שמחה” הוא ייעץ, “יבוא זמן שבו תרגישי כל כך מאושרת וזה יגרום לך לרקוד. וכשזה יקרה, את תרגישי טוב”.

היא הקשיבה לעצתו של אביה ועבדה על מידת השמחה למרות הכאב שחוותה. בסופו של דבר היא הרגישה כל כך טוב… שעד שסגרה את כל החלונות שלה כדי לפצוח באותו ריקוד שמחה שאבא שלה אמר לה שהיא תרקוד… (שיח שרפי קודש א-שמז-שמח).

ורבי אברהם חזן, תלמידו של רבי נחמן אמר, אמר: “אם רבי נחמן לימד שזו מצווה גדולה לשמוח תמיד, אז אנחנו צריכים להאמין שיש על מה לשמוח!”.

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.