הגנה עצמית רוחנית

כשמדברים על הגנה עצמית אז חשוב לדעת שלא מדובר רק בהגנה העל הגוף, אלא גם על הנשמה. ככה תשיגו Firewall רוחני!

לפעמים נסיבות ואירועי החיים שלי מביאים אותי לתקשורת עם אנשים יכולים להשפיע עלי לא טוב.

יכול להיות שהם לא מעוניינים לחיות חיים של שלמות רוחנית, או שהחשיבה שלהם לא בריאה וחיובית, דיבורים לא טובים או אפילו מעשים שליליים.

הכל יכול להיות, אבל גם מצד שני לא מחייב שהם עושים את זה חלילה בזדון. יכול להיות שזה מתוך חוסר מודעות או הבנה שזה לא טוב.

עוד כותרות בנושא:

לגעת שוב בפסגה

אם יש לכם את צרור המפתחות הזה אתם מסודרים בחיים

בלי יום רע אחד בחיים שלי

וכך אומר רבי נחמן מברסלב:

“… כִּי לֹא דַּי לְהָאָדָם שֶׁהוּא בָּעוֹלָם הַזֶּה הַשָּׁפָל, אֲשֶׁר מַלְאָכִים אֵין לָהֶם כֹּוחַ לַעֲמֹד בְּזֶה הָעוֹלָם, כְּמוֹ שֶׁמָּצִינוּ שֶׁפַּעַם אַחַת בָּאוּ מַלְאָכִים בְּזֶה הָעוֹלָם וְנִלְכְּדוּ מְאֹד (זוהר בראשית דף נח). אֲבָל בֶּאֱמֶת יִשְׂרָאֵל יֵשׁ לָהֶם כֹּוחַ יוֹתֵר מִמַּלְאָכִים, וְהֵם יְכוֹלִין לַעֲמֹד בְּזֶה הָעוֹלָם וּלְהִתְגַּבֵּר עַל הָעוֹלָם הַזֶּה, וּלְהִדָּבֵק בְּהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ, אֲבָל לִהְיוֹת גַּם כֵּן מְעֹרָב עִם הָעַכּוּ”ם, זֶה קָשֶׁה מְאֹד, עַל כֵּן צָרִיךְ לִשְׁמֹר עַצְמוֹ מְאֹוד מְאֹוד, לִהְיוֹת כְּיָתֵד חָזָק בַּל יִמֹּוט מִמַּדְרֵגַת כַּשְׁרוּתוֹ וְיַהֲדוּתוֹ” (ליקוטי מוהר”ן חלק א, רמד).

“…אֲבָל בֶּאֱמֶת יִשְׂרָאֵל יֵשׁ לָהֶם כֹּוחַ יוֹתֵר מִמַּלְאָכִים, וְהֵם יְכוֹלִים לַעֲמֹד בְּזֶה הָעוֹלָם וּלְהִתְגַּבֵּר עַל הָעוֹלָם הַזֶּה, וּלְהִדָּבֵק בְּהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ…”

אבל אם בורא עולם הפגיש בינינו, הרי הופכים עולמות כדי להפגיש בין שני אנשים – בין אם זה מסיבות עסקיות, משפחתיות, בגלל המקום בו אני גרה או כל סיבה אחרת – זו הייתה כוונתו שאחזיק את עצמי חזק ולא משנה מהי ההשפעה שלהם ואיך היא יכולה לגעת בי.

הופכים עולמות כדי להפגיש בין שני אנשים

הופכים עולמות כדי להפגיש בין שני אנשים…

כי הדבר העיקרי הוא להזכיר תמיד לעצמי שאני הילדה של בורא עולם, שאני ייחודית, שאני נשמה יקרה ואהובה של אבא.

והכי חשוב, להתפלל תמיד שהקב”ה ישמור אותי ולא משנה לאן הוא שולח אותי!

זה המפתח להגנה עצמית רוחנית – בנוסף למעשים הטובים שאנחנו עושים, אנחנו צריכים את חומת האש המגינה ה- Firewallהאדיר של התפילה!

אבא יקר, עזור לי להרגיש תמיד את היופי והתהילה של הנשמה שלי. בבקשה תן לי את הכוח להגן עליה ולהעצים אותה בכל מצב, ובבקשה אבא שאשמור עליה כעל בבת עיני, אמן!

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.