אם יש לכם את צרור המפתחות הזה אתם מסודרים בחיים!

אם יש לכם את צרור המפתחות הזה אתם מסודרים בחיים! עשרה מפתחות לחיים מאושרים שמאיר נותן לכם בחינם! ולא תיקחו?

מפתח – זאת מילת המפתח שאנחנו צריכים כשכל הדלתות נסגרות בפנינו. מאיר אלקבץ נותן לנו עשרה מפתחות כאלה! כן, קראתם נכון – עשרה! חיזוקים אדירים כדי להחזיק עם האמונה בחיים בכל מצב, עם הערכה של כל טיפת טוב שאדם יכול לעשות כדי לרצות ולעבוד את אביו שבשמים.

מפתח 1 – החיים הם כמו הליכה על גשר צר מאוד! כלומר, יש הרבה “נפגעים” בצד שמאל וימין שכבר נפלו מהגשר הצר הזה… והסיכויים שנצליח לחצות את הגשר הצר הזה הם נגדנו – אחד לאלף (ראו ליקוטי הלכות, יורה דעה, ביצים הלכה ד). עם זאת, הצדיקים האמיתיים מעודדים ומחזקים אותנו לא לפחד ולא לוותר, כי הסיכויים נגדנו יתאפשרו רק אם אנחנו נאפשר לאשליות לתעתע בנו. העצה היא – שימו רטיות בצדדים כך שיצמצמו את שדה הראייה, והסתכלו רק קדימה! רק כך תעברו את הגשר הזה בשלום ובהצלחה!

מפתח 2 – אתם חייבים בארגז הכלים שלכם את מה שנקרא “חוצפה בקדושה” כדי לצלוח את החיים האלה. התורה ניתנה לנו, עם ישראל, רק בגלל היותנו עזי פנים בקדושה. תהיו קשוחים ואל תיתנו ליצר הרע לנצח אתכם עם דיכאון ומחשבות ורגשות שליליים חסרי תועלת.

אולי גם זה יעניין אתכם:

לחיות את החיים – הנה הסוד שלא גילו לכם

עניין של גישה

בלי יום רע אחד בחיים שלי

גדול מהחיים: אוסף אנקדוטות לצמיחה אישית ולרגעים מאושרים בחיים

מפתח 3 – המבחנים לקדושה אישית הם בין המבחנים הקשים בחיים, ורק עם עזרתו וזכותו של הצדיק אדם יכול לעמוד מולם. וכפי שהאריז”ל הקדוש מלמד, שכאשר יהודי חוטא ובעקבות זאת ‘יורד מהדרך’ הוא צריך את הנשמה של משה רבינו עצמו כדי ‘שתיכנס’ לתוכו ותעזור לו להרים את עצמו מחוץ למקום הטומאה אל הקדושה. זו הסיבה שהקשר עם הצדיק האמיתי הוא מצרך כל כך הכרחי כדי להתקרב לבורא עולם. הקב”ה נתן לנו בכוונה את התורה דרך הצדיקים, ואת זה אפשר לראות על ידי העובדה שהקב”ה בחר לגאול את עם ישראל בעזרת משה רבינו, ולא לעשות את זה בצורה ישירה. זה נושא מורכב ומאוד לא מובן, אבל הוא שיעור יסוד וחשוב מאוד ביהדות, כפי שרבי נחמן אומר – להתקרב לצדיקים ולנסוע אליהם הוא משהו “שכל היהדות נשענת עליו, תלויה בו” (ליקוטי מוהר”ן, סו).

מפתח 4 – הדבר העיקרי הוא להביע במילים את הרצונות הטובים שלך. גם אם המעשים שלך סותרים את הרצונות הטובים הפנימיים הללו, למרות זאת, בטא אותם בקול לפני בורא עולם כי יש להם את היד העליונה, הכוח העולה, בחיים. ועם מספיק זמן, כאשר הרצונות הטובים מצטברים, בסופו של דבר תקבל את כל מה שהפסדת במסע ההתקרבות שלך לבורא עולם (ראה ליקוטי הלכות, חושן משפט, מתנה ה).

מפתח 5 – הצדק האלוקי הוא בלתי נתפס, לא מובן לנו בני האדם. ‘למה אני עובר את זה? מה עשיתי? איפה כאן הקב”ה?’… רשימת השאלות הללו ארוכה. בעיקרו של דבר, זה מסתכם במושג “צדיק ורע לו, רשע וטוב לו”. מה אנחנו יכולים לעשות? איך נצא מהדילמה הזו? רק עם אמונה. מתוך אמונה טהורה וברורה שהקב”ה הוא הבמאי של ההצגה, המנהל של העולם, והוא יודע בדיוק מה הוא עושה איתנו. הבנה זו לכשעצמה מקילה מאוד על הקשיים וכל השאלות שמנקרות בראש.

להאמין באמונה שלמה שהקב"ה הוא הבמאי, המנהל של העולם יודע בדיוק מה הוא עושה

להאמין באמונה שלמה שהקב”ה הוא הבמאי, המנהל של העולם יודע בדיוק מה הוא עושה!

מפתח 6 – הסיבה שבגללה אנחנו חושבים ש”מערכת המשפט עקומה” בחיים שלנו, היא בגלל חוסר האמונה במערכת המשפט של בורא עולם, כלומר שהוא יודע בדיוק מה הוא עושה איתנו. ברגע שאנחנו מקבלים ומאשרים מחדש את הנוכחות המתוקה והמיוחדת שלו בחיים שלנו, “קירות מתחילים לזוז”!

מפתח 7 – לכן “טיעון” מושלם לקב”ה, לחיזוק מפתח מספר 6, יכול בהחלט להישמע כך: ‘ריבונו של עולם! אני יודע שאתה מנהל את החיים שלי. אני יודע שאתה צודק בכל מה שאתה עושה בהתנהלות שלך איתי. אני יודע שאתה עומד מאחורי כל מה שקורה לי. אבל, אבא יקר, זה כואב מאוד. עזור לי בבקשה לקבל את הצדק והמשפט שלך עם אמונה שלמה!…’

מפתח 8 – הצדיקים הגדולים, על ידי שמנמיכים את עצמם לרמה של “לכלוך וטינופת”, מסוגלים להרים ולהוציא אנשים ממקומות נמוכים ועמוקים כאלה, אותם אנשים שכמעט כולם ויתרו עליהם.

מפתח 9 – היצר הרע יעשה הכל כדי לתפוס אותך אומר את שתי מילות הקסם: “אני מוותר!”. הוא יהפוך את החיים שלך, על כל הערוצים שלהם, רק כדי “שתיכנע”. למה? הסיבה לכך היא שהדבר היחיד שהוא לא יכול להשיג היא – הרצון והכיסופים/הכמיהה שלך להיות אדם/יהודי טוב ואת ההתקרבות לבורא עולם, לתורה ולצדיקים שלו. מסיבה זו הוא יעקור הכל מהשורש כדי לעודד אותך להפסיק לכסוף, להשתוקק ולרצות. אבל כל זמן שאדם לא מוותר/ נכנע, תמיד יש תקווה להחזיר את שלכאורה נראה אבוד. זאת, מכיוון שהרצון והכמיהה הפנימיים של האדם הם אלה שמקיימים את הבריאה, הם המהות של כל השאר.

מפתח 10 – בדיוק כמו ההלכה הנוגעת להשבת אבידה, כל זמן שנניח שבעל האבידה לא ויתר עליה והוא יבקש אותה, אין רשות למוצא להשתמש באבידות הללו או בחלק מהן. כך גם בממד הרוחני, את כל הטוב הפוטנציאלי שלכאורה אבד בגלל התעתועים והניסיונות של היצר הרע, אפשר למצוא ולהשיב כל זמן שהאדם לא מוותר על השגתם והאחיזה בהם.

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.