אל תפספסו: מופע הנורות הדולקות מעל הראש שלי

אל תפספסו מופע הנורות הדולקות מעל הראש שלי

מה גורם לנו לא לבקש עזרה? בשתי מילים: אשמה ואגו. מופע הנורות הדולקות מעל הראש של ירדנה סלייטר בעקבות הרגל השבורה. כן, בדיוק לפני חג סוכות.

מופע הנורות הדולקות החל זמן קצר אחרי ששברתי את הרגל.

וכן, זה היה ממש רגע לפני החג…

ותוך כדי שהנורות מהבהבות כל אחת בתור שלה, אני מוצאת את עצמי מגדירה שוב פעם מחדש את מה שהקב”ה רוצה שאתמקד בו כרגע. בגדול, הכיוון הוא לקיחת אחריות מלאה על הרגשות והתגובות שלי, כי בינינו, רגל שבורה זה לא הדבר הכי כייפי בעולם. עניין ה”חג-שבת-חג-שבת”, הבית המבולגן, אנשים מעצבנים והרשימה עוד ארוכה – כל הדברים שגורמים לי להרגיש רע.

לפעמים בורא עולם עוצר את הכל (כמו את הפעילות הגופנית שאני כל כך אוהבת לעשות) ולו רק כדי שנלמד להתבונן מחדש על המחשבות השליליות, רק שהפעם ממקום עמוק יותר. בנוסף, כך נראה לי, הוא מאותת לי לתת עדיפות גדולה יותר למערכת העצבים שלי ולגלות כלפיה קצת יותר אמפתיה, במיוחד לכל עניין האדרנלין שלי.

אולי גם זה יעניין אתכם:

הרגעים המתוקים נחשבים

שמחה, זה כל מה שאנחנו מבקשים

תודה לך השם

“למה שלא תבקשי עזרה מהשכנות שלך?” שאלה אותי חברה באותו בוקר.

חשבתי על מה שהיא אמרה קצת, אולי קצת הרבה. לא רציתי לבקש עזרה? למה? מה גורם לנו לא לבקש עזרה מאחרים?

בשתי מילים: אשמה ואגו.

אדם צריך דימוי עצמי די בריא כדי להמשיך הלאה גם כשהוא נחבט בקיר. אבל גם אז, בשלב מסוים, הוא צריך לבקש עזרה, אחרת הוא יגיע לנקודה של התמוטטות. קיבלתי החלטה גדולה – אני עומדת לבקש עזרה. למעשה, נתתי לחברה שלי להתקשר לשכנה שלי ולדבר עלי בשמי. חחחח… ותאמינו לי שגם זה היה מספיק קשה.

לפעמים בורא עולם עוצר את הכל כדי שנלמד להתבונן מחדש על המחשבות השליליות, רק שהפעם ממקום עמוק יותר.

יש את התקופות האלה בחיים שאתה פשוט צריך להרפות מהאחיזה הקשה. אי אפשר שהתכנית הישנה תמשיך להריץ את ההצגה. כן, אותה תכנית שגורמת לך להרגיש לא נוח כשאתה מבקש עזרה מאחרים וצריך להיות תלוי בהם ובעזרה הזו. את זה צריך לשחרר.

ואתם יודעים מה עוד הבנתי? בסוף היום, הרגל השבורה הזאת היא מסר מבורא עולם – שמראה לי על מה אני עדיין צריכה לעבוד בעולם הפנימי שלי. על החלק הזה שמרגיש כאילו שאני חייבת לעשות הכל. וואו, איזה סיפור עתיק…

ויש את הזמנים האלה שפשוט צריך לשחרר

ויש את הזמנים האלה שפשוט צריך לשחרר…

ועוד כמה סיפורים יש ושעדיין רצים בתוכנו פנימה ומשפיעים על איך שאנחנו עושים דברים היום? זה הרבה מאוד חומר למחשבה. אבל מדי פעם, הקב”ה נותן לנו הזדמנות – רגל שבורה, מחלה, עניינים כלכליים, בעיות בשלום בית, עם הילדים, בעבודה… הרשימה עוד ארוכה, רק כדי שנעצור ונקבל יותר מודעות ונעשה משהו עם התכנית הישנה הזו שעדיין מנהלת את ההצגה.

מה העבודה העמוקה שלכם? שלי זה לבקש עזרה. הקב”ה אומר לי – הגיע הזמן שתתבגרי, ירדנה!!

ואני בהחלט גם מקדישה זמן לטפל בעצמי. לא רק הרגל שלי צריכה את זה, אלא גם מערכת העצבים שלי. אני שותה הרבה תה צמחים. אוכלת בפשטות יותר. ישנה יותר. מטפטפת כמה טיפות לבנדר על הכרית, מעסה את הפנים ועוד דברים שיכולים לעזור ולהרגיע אותי.

מה אתכם? איך אצלכם?

מקווה שאתם מרגישים טוב וגם אתם נהנים ממופע הנורות הדולקות מעל הראש שלכם, בלי לשבור רגל כמובן, וליהנות מכל התובנות המתוקות שבאות עם כל הבהוב.

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.