איך אפשר למשוך את השבת לכל ימות השבוע?

איך אפשר למשוך את השבת לכל ימות השבוע
איך אפשר למשוך את השבת לכל ימות השבוע? ומה זה אומר? האם זה רק בגדים ואוכל או מעבר לזה? ירון שואל ועוזר ברגמן משיב!

שלום לכם!

אחרי לא מעט תהיות ביני לבין עצמי, החלטתי לפנות אליכם ולבקש את עזרתכם. האם אתם יכולים לעזור לי להבין את המושג “למשוך את קדושת השבת לימות השבוע”. מה זה אומר? ואיך עושים את זה?

תודה רבה, ירון.

עוד בברסלבפדיה:

האם באמת הכל לטובה?

איך הניגון והשירה משפיעים עלינו?

איך אני יכול להיות שמח?

עוד על שבת:

25 שעות של שחרור מדאגות

שיר השירים ליפה שבימים

המלצרים של המלכה

שלום גם לך ירון היקר,

קודם כל, תודה רבה לך על השאלה החשובה שלך והמאוד מעשית!

את קדושת השבת אפשר לבטא בכמה דרכים: המאכלים המיוחדים שאנחנו מכינים לכבוד השבת, הבגדים שאנחנו לובשים לכבודה וכן הלאה. אבל המהות של השבת הוא משהו שאי אפשר לגעת בו. לכן ללבוש את הבגד של שבת ולאכול צ’ולנט ביום חמישי בערב – זה לא נקרא “למשוך את קדושה השבת….”, זה הרבה מעבר לזה!

ללבוש את הבגד של שבת ולאכול צ’ולנט ביום חמישי בערב – זה לא נקרא “למשוך את קדושה השבת….”, זה הרבה מעבר לזה!

אבל עצם המהות וה”הוויה” של שבת, שהיא העדות לכך שהקב”ה ברא את העולם במשך שישה ימים, וביום השביעי וינפש, נח, כי השבת והעם היהודים “נשואים” זה לזו, שגם השבת וגם התורה קשורות בלא קשר (התורה ניתנה לנו בשבת ולא במקרה!). “חתיכות” האמונה הללו ושבת הם טעימה מעין עולם הבא, מהעתיד לבוא, הם רק חלק (רק חלק) מקדושת השבת שרבי נחמן מלמד אותנו להרחיב ולמשוך לימי החול.

השבת היא עדות לכך שהקב"ה ברא את העולם במשך שישה ימים וביו השביעי וינפש

השבת היא עדות לכך שהקב”ה ברא את העולם במשך שישה ימים וביו השביעי וינפש…

איך? דרך אחת היא לבחור “נושא” של שבת, כפי שהוזכר לעיל, ולקשר אותו לכל שאר הפעולות והעשייה השונות שלך: למשל, כיצד והאם פעולה זו יכולה להעיד על בריאתו של הקב”ה את העולם? האם היא מחזקת אצלי את קשר הנישואים של השבת לעם היהודי? וכן הלאה.

ככל שמתרגלים יותר בחיפוש אחרי השבת במהלך השבוע זוכים לשני דברים: הראשון – רואים שיפור נפלא מפעם לפעם בפעולה שבחרנו ובנוספות שנקבל על עצמנו. השני – רואים ומגלים איך השבת חודרת לתודעה שלנו במהלך השבוע, וזה לכשעצמו דבר נפלא מאוד!

מקווה שעזרתי,

עוזר ברגמן.

גם לכם יש שאלות שיכולות לעניין ולזכות את הרבים? בשביל זה אנחנו כאן! שלחו אלינו ואנו נענה בשמחה במדור ברסלבפדיה – שאלות ותשובות מעניינות בנושאים שונים ומגוונים בקישור הזה.