תפילה אמיתית: מתי התפילות שלי ירגישו אמיתיות?

תפילה אמיתית: מתי התפילות שלי ירגישו אמיתיות

יש זמנים בחיים שאנחנו לא מצליחים להוציא אפילו מילה אחת בתפילה, ואז מגיע הרגע שמילה אחת שיוצאת מעומק הלב משנה את כל התמונה!

 שלום לכם,

יש לי שאלה בנוגע לתפילות. אני מתפלל את כל התפילות אבל משום מה לא מרגיש שהן אמיתיות. מתי הן כן ירגישו לי אמיתיות? ולמה זה קורה לי?

מחכה לתשובה, אוהד.

שלום גם לך אוהד היקר,

אקדים ואומר ששאלת שאלה ממש טובה, מכיוון שההרגשה הזו היא מנת חלקם של רוב האנשים, ורובם מרגישים בלבולים ושואלים למה זה קורה להם למרות שהם מתפללים, הרי הם מתפללים, נכון? ובכן, יש לזה הסבר.

ואת ההסבר נותן לנו רבי נתן מברסלב ואומר, שישנם זמנים בהם אדם יכול להתפלל כל היום את כל התפילות היומיות, אבל הוא לא יוכל להוציא אפילו מילה אחת. זאת אומרת, שהוא יכול להתפלל בתוך תוכו אבל בלי להוציא את מילות התפילה עם הרגש הפנימי החוצה. המצב הזה יכול להימשך יום, חודש או אפילו שנים…

אולי גם זה יעניין אתכם:

איך אני יכול להיות שמח?

אם אני מתפלל, אני מקבל הכל?

האם יש תפילה לפני המוות?

ואז, לפתע, פתאום, פעם אחת הוא זועק מילה אחת מעומק נשמתו, אבל מילה אחת כל כך חזקה שהיא ממש מצילה את כל שאר התפילות שהיו ‘מתות’ עד לאותו רגע, דבר שמחיה את מילות התפילות הללו.

ההרגשה הזו היא מנת חלקם של רוב האנשים, ורובם מרגישים בלבולים ושואלים למה זה קורה להם למרות שהם מתפללים, הרי הם מתפללים, נכון?

לא פעם קורה שאדם עובר תקופת שבה שהתפילות שלו מרגישות כמו קליפה יבשה, משהו טפל ויבש, וכל מה שהוא מסוגל לעשות זה להתרכז בכמה מילים. או, להתמקד בתפילה כולה אבל לא לגלות עניין או חיבור במה שאתה מתפלל. או, שהוא מכריח את עצמו אבל שום דבר לא קורה.

אז זהו, שכאן נכנסת הדרישה לא להיות מדוכדך! אל תרגיש למטה מדוכדך ובטח שלא תוותר!

ואז, יום אחד הוא זועק מילה אחת מעומק נשמתו שמצילה את כל התפילות שלו!

ואז, יום אחד הוא זועק מילה אחת מעומק נשמתו שמצילה את כל התפילות שלו!

פשוט, תדע שבנקודה מסוימת בחיים שלך תצליח לצעוק ממקום אמיתי. אולי זה לא יקרה במקום בו אתה חושב שאתה נמצא מבחינה רוחנית – דרגה גבוהה. אלא, שזה יכול לקרות דווקא במצב של נפילה, חלילה. אתה יכול להיות בעליה, ואתה גם יכול להיות בירידה. אבל זה לא משנה.

תאמין שיגיע הזמן שבו תצליח לקשר את עצמך עם התפילות שלך, להתחבר אליהן עם לב שלם, עד שלעולם לא תרצה להפסיק להתפלל או לדבר עם בורא עולם.

שיהיה לנו יום נפלא עם מלא תפילות חדורות אמת, אמונה ותקווה.

גם לכם יש שאלות שיכולות לעניין ולזכות את הרבים? בשביל זה אנחנו כאן! שלחו אלינו ואנו נענה בשמחה במדור ברסלבפדיה – שאלות ותשובות מעניינות בנושאים שונים ומגוונים בקישור הזה.