תלמדו מהפר של אליהו הנביא – פרשת השבוע מסעי

תלמדו מהפר של אליהו הנביא - פרשת השבוע מסעי

מה עשה הפר של אליהו הנביא שבורא עולם בכבודו ובעצמו מבקש מאיתנו ללמוד ממנו? ומהיכן הביאו העורבים אוכל לנביא?

“מַלְּפֵנוּ, מִבַּהֲמוֹת אָרֶץ; וּמֵעוֹף הַשָּׁמַיִם יְחַכְּמֵנוּ” (איוב לה, יא). הנה מסר מדהים לפרשת השבוע מסעי על פי מדרש תנחומא, מסעי ח.

מלפנו מבהמות ארץ

אמר להם הקדוש ברוך הוא לישראל: למדו מפרו של אליהו!

ומה עשה הפר של אליהו הנביא שצריך ללמוד ממנו?

כאשר אליהו הנביא קרא תיגר על עובדי הבעל (מלכים א, יח פסוק כה): ” וַיֹּאמֶר אֵלִיָּהוּ לִנְבִיאֵי הַבַּעַל בַּחֲרוּ לָכֶם הַפָּר הָאֶחָד וַעֲשׂוּ רִאשֹׁנָה כִּי אַתֶּם הָרַבִּים וְקִרְאוּ בְּשֵׁם אֱלֹוהֵיכֶם וְאֵשׁ לֹא תָשִׂימוּ”. מיד 450 נביאי הבעל ו-450 נביאי הָאֲשֵׁרָה התאספו. אבל למרות הצעקות והקריאות ביחד אל הבעל – האליל אותו הם עבדו, הם לא הצליחו לגרום לפר להרים רגל אחת!

למה?

אליהו הנביא אומר לנביאי הבעל שילכו למצוא שני פרים תאומים, ואפילו שגדלו באותה רפת, הם הטילו גורל – אחד לבורא עולם והשני לבעל, ואז בחרו איזה פר שאתם רוצים. וזה מה שהם עשו.

אולי גם זה יעניין אתכם:

למה הקב”ה מעניש?

השקעה לעתיד

פליאות חכמה – מטות מסעי

הפר שנותר להיות של אליהו הנביא הלך איתו מיד. אבל השני, זה שעובדי הבעל רצו, לא זז. ואפילו כשכל 900 (!!!) הנביאים ניסו לדחוף אותו לכיוון המזבח – הוא לא זז. עד שלבסוף אליהו הנביא אמר לפר ‘לך איתם’.

ומול כל האנשים האלה – הנביאים וכל שאר הקהל שהיה שם – הפר ענה “אני והפר השני יצאנו מאותו רחם. גדלנו לאכול את אותו מספוא באותה רפת. הוא נבחר להיות בחלקו של הקב”ה. מדוע נבחרתי להיות של הבעל ולהכעיס את הבורא שלי?!”

ואליהו הנביא אמר ‘לך איתם ואל תיתן להם תירוץ להתחמק מהאתגר שלי. כשם ששמו של בורא עולם יתקדש דרך הפר שלי, כך הוא גם יתקדש דרכך’.

אבל הפר לא התרצה. ‘זו העצה שאתה נותן?! אני לא זז מכאן אלא אם תמסור אותי אליהם’ השיב הפר. וזה מה שאליהו הנביא עשה.

ומעוף השמים יחכמנו

אמר הקדוש ברוך הוא: למדו מן העורבים שהיו מכלכלים את אליהו, שנאמר: “והעורבים מביאים לו לחם ובשר בבוקר” וגו’ (מ”א יז ו).

ומהיכן היו מביאים? משולחנו של יהושפט, מכיוון שלא היו רוצים אותם העורבים להיכנס לביתו של אחאב להוציא משולחנו כלום לאותו צדיק, מפני שהיה ביתו של אחאב מלא מעבודה זרה. הוי, ומעוף השמים יחכמנו.

בורא עולם אומר לעם ישראל: למדו מהפר של אליהו הנביא ומהעורבים ואל תיפנו אל האלילים להסתכל בהם. אין שם כלום! אין לנו מה לרעות בשדות זרים, לנו יש את הכוח האמיתי, את בורא עולם ולא חלילה ולהבדיל איזה פסל שנבנה על ידי בשר ודם שסוגדים לו. לנו יש את ההשגחה הפרטית האמיתית, את הכוח שמוביל ומנהל אותנו באמת ולא שום דבר אחר!

כל שבוע אנחנו נהנים מעוד חידושים נפלאים על פרשת השבוע, כנסו לכאן ותיהנו גם אתם!