שלושה סימנים שיצרו מציאות מיוחדת

שלושה סימנים שיצרו מציאות מיוחדת

למה רבי נחמן ביקש מבורא עולם שייתן לו שלושה סימנים מסוימים, ואיך הם השפיעו על המציאות לא רק שלו אלא גם על זו של הבאים אחריו?

בשלוש נקודות בחייו של רבי נחמן הוא ביקש מבורא עולם להראות לו סימן. בעוד שלבקש סימן מבורא עולם זה דבר שלא נחשב בדרך כלל כדבר חיובי, אבל היו צדיקים שעשו זאת ונענו מכיוון שלסימן, כפי שהם הבינו, תהיה השפעה רחבה ועוצמתית בה ירגישו אנשים רבים – הן תלמידיהם והן אלה הבאים אחריהם עד לדורנו אנו.

אולי גם זה יעניין אתכם:

העצה הכי טובה שתקבלו היום

עצה טובה – הרעיון המבריק שנמצא על העץ

המפתח ליום מוצלח

במקרה של רבי נחמן, הוא קיווה לחוות את הפוטנציאל העל טבעי של התפילה כדי לחזק את האמונה שלו, וכמובן כדי להעביר את המסר של הכוח האדיר שלה לבאים אחריו. ביטחון בכוח התפילה הפך לאבן היסוד של תורתו ומשנתו של רבי נחמן, ואנחנו אלה שנהנים מהפירות שלה ושל שאר הסימנים שהוא ביקש.

הסימן הראשון – רבי נחמן הצעיר נהג לעסוק בהתבודדות באזור קרחת יער מסוימת. בדרכו לשם הוא נאלץ לעבור ליד כנסיה שלידה ניצב צלם גדול. המעבר במקום הזה מדי יום גרם לו צער רב. הוא היה מגיע כשהוא מקושר כבר לבורא עולם ואז… הצלם היה מולו כמו מלכודת. הוא התחנן לבורא עולם שיעשה לו נס ויסיר את המכשול הזה. זמן לא רב לאחר מכן רוח סערה חזקה הפילה אותו, הוא נשבר שקע בתוך האדמה.

היו צדיקים שעשו זאת ונענו מכיוון שלסימן, כפי שהם הבינו, תהיה השפעה רחבה ועוצמתית בה ירגישו אנשים רבים!

הסימן השני – התרחש כאשר רבי נחמן הלך על גדת הנהר, מחפש פרטיות כדי להתפלל ולהתייחד עם בוראו. “ריבונו של עולם” הוא בכה, “אני יודע שאתה עושה הכל בהכל. אנא הראה לי את הגדולה שלך – שלח לי את הדגים למקום בו אני עומד מבלי שאצטרך לתפוס אותם ברשת!”… תוך רגעים ספורים נראה היה שכל הדגים שהיו בנהר קפצו למקום בו עמד רבי נחמן, וכמו מציעים את עצמם להיתפס בידיים שלו.

על גדת הנחל רבי נחמן היה מתייחד עם בוראו ושופך את ליבו בפניו!

על גדת הנחל רבי נחמן היה מתייחד עם בוראו ושופך את ליבו בפניו!

הסימן השלישי – היה הרבה יותר גדול ורציני. זמן קצר לאחר שרבי נחמן נישא הוא הסתגר בחדרו שבבית חמיו, שם התחנן בפני בורא עולם שיראה לו נשמה של מת. ואז, צורה עטופה הופיעה לפניו. משותק מפחד ואימה הוא צעק בקול. המשפחה ניסתה לפרוץ את הדלת ולהיכנס פנימה לראות על מה ולמה הצעקה. רק אחרי שהם טיפסו דרך החלון והקיפו אותו, רבי נחמן חזר לעצמו.

שנים אחר כך רבי נחמן אמר לתלמידיו: “לא נבהלתי בגלל שהאיש היה מת. אלא בגלל שהוא היה רשע”.

שלושה סימנים שיצרו מציאות מיוחדת עבור רבי נחמן, אבל לא רק – אלא גם לנו, הבאים אחריו!

(המאמר מבוסס על הנאמר ב”אור האורות”).

אתם מוזמנים ליהנות מחכמתו ומשנתו של רבי נחמן מברסלב במאמרים מרתקים נוספים בקישור הזה.