שבת אחר הצהריים – החוויה האמיתית של היום השביעי

שבת אחר הצהריים היא עת רצון, זמן של חסד אלוקי נוסף, החוויה האמיתית של היום השביעי! בואו לטעום!

שבת.

מילה אחת שמקפלת בתוכה עולמות עצומים.

שבת אחר הצהריים, רגע השיא של היום הקדוש, זמן בו אנחנו יכולים להגיע לקרבה אמיתית עם בורא עולם.

זמירות השבת שאנו שרים בסעודה השלישית משקפים את הרצון והכמיהה שלנו לממש את הקשר הזה: מזמור לדוד (השם הוא הרועה שלי, השם רועי לא אחסר) וידיד נפש (אהובה של הנשמה).

אולי גם זה יעניין אתכם:

המפתח להצלחה: לא לעשות זה הכי לעשות

נרות שבת – להדליק את אור האמת

25 שעות של שחרור מדאגות

אחרי שהתנתקנו מהשגרה של ששת ימי החול ביום שישי בערב, נהנו מארוחות טעימות ושינה מרעננת, שבת אחר הצהריים מוצאת אותנו ב”מצב שבת” מלא, פתוחים לחוות את המשמעות האמיתית של היום.

שלושה צדיקים נפטרו בשבת אחר הצהריים: משה רבינו, דוד המלך – מחבר ספר התהילים והתגלמות התפילה, ויוסף הצדיק. צדיק – מתוקף המוסריות והנדיבות שלו מחבר בין המוח והלב, התורה והתפילה.

שבת אחר הצהריים היא עת רצון, זמן של חסד אלוקי נוסף. זהו זמן שבו כל מה שאנחנו יודעים (תורה/משה) וכל מה שאנחנו מרגישים (תפילה/דוד) נועד להיות שטוף ברצון להתמזג לנתינה לבריאה – לקבלה מהבורא ונתינה ליצירה שלו (תפקידו של הצדיק/יוסף).

שבת אחר הצהריים מוצאת אותנו ב”מצב שבת” מלא, פתוחים לחוות את המשמעות האמיתית של היום!

זה הזמן להתרומם ולהבין מה יכולה להיות הבריאה לפני שתחזור בחזרה לתוך הגוף שלך בצאת השבת, תהיה מוכן לחיות את ההבטחה הזו. זה הזמן שהקב”ה מתחייב לברוא את היקום לשבוע נוסף.

השבת היא זמן אידיאלי להתבודדות. רבי נחמן קובע את הנוהג הזה של תפילה אישית לבורא עולם כל יום – מלמד אותנו שאנחנו צריכים להנהיג את עצמנו עם תפילה אישית לבורא עולם כל יום – אבל השבת מעניקה לחוויה הזו עומק מיוחד.

שבת אחר הצהריים היא עת רצון, זמן של חסד אלוקי נוסף

שבת אחר הצהריים היא עת רצון, זמן של חסד אלוקי נוסף…

שבתות וחגים נחגגים בנפרד מששת ימי החול כדי לתת לנו “יום מנוחה”, יום שבו קל יותר לעשות ולהקדיש את הזמן כדי לסדר וליישב את דעתנו. הקדושה הנוספת של הימים האלה מוסיפה משהו להתבודדות, גם אם לא תמיד אפשר לטעום אותה. להרגיש אותה. לחוות אותה.

המטרה הנצחית של ההתבודדות היא ביטול (ביטול עצמי לבורא). ומסגרת אחת שמתאימה לכניסה למצב של ביטול היא השבת. השקט של השבת, שניתן על ידי הימנעות מהפעילויות האסורות והפסקת המחשבות על ענייני ימי החול, יחד עם התפילות הנוספות המתמקדות בגדולת עבודת השם, מייצרים שקט וישוב דעת גדולים שמשפיעים עלינו כל השבוע.

והדובדבן שבקצפת הוא – שכל שבוע יש לנו את היום המיוחד הזה, השבת. אל תשכחו את זה.

היום השביעי מעניק לנו את הכוחות והגילויים הכי קסומים ונפלאים של סודות השבת. בואו להתעלות לגלות עוד דברים קסומים על היום הכי מיוחד בשבוע בקישור הזה!