נרות שבת – להדליק את אור האמת

נרות שבת להדליק את אור האמת
איך מדליקים את אור האמת? צריך רק שני נרות ואת היום השביעי לגילוי ולריפוי של חצאי האמיתות המכרסמים בנשמה שלנו…

השבת היא תמצית עצומתה של האמת. חז”ל (מנחות ל, ב) היו מלאי יראה בפני קדושת השבת. הם העירו כי אפילו אדם שאינו מלומד מתקשה לשקר בשבת, וכך אכן היה בימי התלמוד.

גם בימינו, השבת היא זמן מתאים לראות אל מעבר ל”אמיתות החול” הנוחות שרובנו מרפדים בהן את החיים שלנו. אלה הם רסיסי האמת שאנו יוצרים כדי שיסייעו לנו לחמוק מאחריות על מכלול האישיות שלנו. זה לא קל בכלל להתמודד עם סימני חוסר העקביות שאנחנו מגלים בתוך עצמנו. ולמרות שאנחנו חושבים את עצמנו לרחמנים ולאכפתיים, אם נועמד במבחן ייתכן שיהיה לנו קשה להיווכח שאנו מגיבים בחוסר רגישות, הרי קבלת האמת בשלמותה עלולה להכאיב…

כאשר מתמודדים עם הפער שבין העקרונות למעשים שלנו קורה לעתים תכופות, כך אנחנו מגלים, שאנו מעדיפים אמת חלקית. ייתכן שנשכנע את עצמנו שרק במאמץ על אנושי ניתן להגיב אחרת, או שמסיבות שלא היו כלל בשליטה שלנו פעלנו באותו רגע בניגוד לאופי שלנו. ניסוחים אלה נוחים בהרבה מאשר לקבל שאיננו כה רגישים או בלתי אנוכיים, כפי שהיינו רוצים להאמין.

אולי גם זה יעניין אתכם:

25 שעות של שחרור מדאגות

שיר השירים ליפה שבימים

המלצרים של המלכה

יושר חלקי זה, השולט ב”תכונות ימי החול” שלנו, מאפשר לנו לנווט את הדרך שלנו סביב לפינות החדשות והמכאיבות של הדימוי העצמי שלנו, אבל הוא גם מרחיק אותנו מהתודעה העצמית הנחוצה לנו כדי לצמוח, ותודעה מתקיימת אך ורק כאשר אנחנו מכירים בתמונה השלמה כולל את חוסר העקביות שבה. אם לא נתייחס ביושר כלפי עצמנו בכל הנוגע למהות האמיתית שלנו, ונהיה פתוחים לבחינת כל פרט של אמת מתחת לאור הזרקורים, לא נוכל לאחות את רסיסי האישיות שלנו.

האור היעיל ביותר לביצוע בדיקה זו, לגילויים ולריפויים של חצאי האמיתות המכרסמים בנשמה שלנו, הוא אור השבת.

אם נועמד במבחן ייתכן שיהיה לנו קשה להיווכח שאנו מגיבים בחוסר רגישות, הרי קבלת האמת בשלמותה עלולה להכאיב…

כפי שהורו לנו חכמי התלמוד, אור זה משקף לא פחות מהארת האמת השלמה, ברוגע של השבת, בשלווה הנוחתת על הבית והגוף שלנו כאשר אנו נסוגים מכל עיסוקי החול שלנו, אפשר למצוא גם מנוחה וביטחון. הדבר מאפשר לנו להשתחרר מן ההגנות והרציונליזציות ה”מנחמות” אותנו במשך השבוע שהרי אז האמת נחשפת מעט יותר, והמגבלות הנכפות עלינו  על ידי יושרנו המוגבל ברורות מעט יותר.

ובעוד הארת השבת זורחת במשך היום כולו, אנחנו מבחינים בה תחילה באמצעות אורם המוחשי של נרות השבת. את השבת מכניסים על ידי הדלקת שני נרות ביום שישי לפנות ערב. בהדלקת נרות אלה זמן קצר לפני תחילתו של היום הקדוש אנו “מרחיבים” את השבת, כדי שיוכל אורו הקדוש של היום להימשך אל תוך השבוע, כדי שהאמת הקורנת ממנו תוכל לגעת ולרפא את כל רסיסי חיינו ואמיתות החולין שלנו.

בהדלקת נרות שבת אנחנו מרחיבים את השבת

בהדלקת נרות שבת אנחנו “מרחיבים” את השבת…

אז, כאשר אנחנו משתהים לרגע כדי להביט בנרות השבת ומאפשרים לעצמנו לחבוק את האמת הקורנת מהם, גם אנו נכללים באור של השבת. באמת השלמה נוכל למצוא את היושר לפרק את אמיתותינו החלקיות, לספוג את הקדושה ההופכת למעשה את השקר, אפילו לעצמנו, לבלתי אפשרי. בחיבוקה המרפא של השבת נוכל לבנות את המודעות העצמית ולבקש את האומץ ליטול אחריות על עצמנו, על מכלול האישיות שלנו.

המסורת מלמדת אותנו, שהשבת היא מקור האור המאיר את בית המקדש ועמו – את העולם כולו. לכן, שמירת השבת מאפשרת לנו לפקוח את העיניים שלנו ולראות עמוק פנימה, אל תוך מקדשינו הפנימיים: השבת מעניקה לנו הזדמנות להעריך את הכיוון שלנו בחיים ולאמוד את הכוחות הפנימיים שלנו. שמירת השבת מפתחת את היכולת שלנו להתמקד ביחסים שלנו עם האלוקים, ככל שאנו קרבים לנקודת האמת הפנימית ביותר! (ליקוטי מוהר”ן חלק ב, ס).

 (הדברים מבוססים על הנאמר מתוך הספר הרקיע השביעיכנסו ותיהנו מהמבצעים המיוחדים של חנות האתר שלנו!).

 היום השביעי מעניק לנו את הכוחות והגילויים הכי קסומים ונפלאים של סודות השבת. בואו להתעלות לגלות עוד דברים קסומים על היום הכי מיוחד בשבוע בקישור הזה!