לשדרג את המערכת החיסונית שלנו

לשדרג את המערכת החיסונית שלנו

עברנו את חצי דצמבר וחשבתי לעצמי, היי! למה לא שלא אתן לכם כמה טיפים נפלאים שאני מכירה כדי לשדרג את המערכת החיסונית שלכם? אז תרשמו לכם!

החורף כאן וכבר חצינו את חודש דצמבר. לא מעט אנשים פונים אלי ואומרים לי שמזג האוויר משפיע עליהם פיזית ורגשית ולא קל להם בכלל עם זה. אז חשבתי לעצמי, היי! למה שלא אתן לכם כמה טיפים נפלאים שאני מכירה כדי לחזק ולשדרג את המערכת החיסונית שלכם, לעזור לה לפעול בצורה הטובה ביותר ככל האפשר?

אז תרשמו לכם, כי הם ממש טובים ומועילים.

טיפ ראשון – הדבר הראשון שצריך להסתכל עליו הוא הבטן. אם יש לך בטן נפוחה שומנית – כלומר עם שומן בטני, זה יכביד מאוד על תפקוד המערכת החיסונית שלך. מה שצריך לעשות הוא פשוט להפסיק לצרוך גלוטן, סוכר ומוצרי חלב בכמות גדולה. מה במקום? המון פירות וירקות, פרוביוטיקה, תה לניקוי רעלים וצמחי מרפא, והרבה מים טובים. ללכת לישון מוקדם. אם אתם צריכים לעשות בדיקה למעי הגס, לא חייבים לרוץ אבל לכו על זה ועשו לעצמכם טובה. לא פעם בדיקות מקדימות הצילו חיים.

אולי גם זה יעניין אתכם:

תלעסו את זה

אתה מה שאתה אוכל

עובדים בצוותא – הלב והריאות

טיפ שני – אם המערכת החיסונית לא נפגעה ואין משהו דחוף, אז עולם כמנהגו נוהג. אבל במידה מסוימת היא כן נפגעה, אני ממליצה להתמקד באחד או בכל הדברים הבאים:

אל תאכלו חיקויים וזיופים של אוכל, כלומר אוכל מעובד, וזה אומר כמה שפחות לאכול בחוץ. אכלו הרבה מזון טרי, אם אפשר אורגני ופחות מבושל. לכו לשוק ותיהנו גם מטיול, גם מהמראות המיוחדים של השוק וגם מהשפע המיוחד שמוצע לנו שם, בשונה ממרכולים וסופרים.

בטן נפוחה ושומנית מכבידה מאוד על תפקוד המערכת החיסונית שלך!

היזהרו מאוד עם אנטיביוטיקה. השתמשו בה רק כאשר אתם בהחלט חייבים. חשוב לדעת שאנטיביוטיקה – עד כמה שהיא עוזרת לנו בטיפול במחלות שמצריכות אותה, היא גם פוגעת  בחיידקים מסוימים שהם מאוד חיוניים לתפקוד חיסוני טוב. אם נטלתם אנטיביוטיקה בעבר, הוסיפו לתפריט פרוביוטיקה למשך זמן מסוים כדי לאכלס מחדש את מושבת החיידקים הטובים שהצטמצמה או הוכחדה בזמן הטיפול האנטיביוטי.

אל תשתו מים מהברז מכיוון שהם מכילים כלור שהורג את חיידקי המעיים, שהם חיידקים חיוניים למערכת החיסונית שלכם.

הפחיתו או אם אפשר אפילו הימנעו לחלוטין מסוכר ואלכוהול. אתם לא רוצים שהחומרים האלה יתססו במעיים שלכם, מה שיוביל לצמיחת יתר של והתפתחות מושבות לא רצויות של חיידקים רעים.

לכו לישון עד השעה עשר בלילה, או מוקדם יותר. שינה מרפאה ומועילה מתרחשת רק עד שתיים בלילה, ואתם צריכים לפחות ארבע שעות ממנה בכל לילה.

מצאו דרך להוריד את רמות הלחץ שלכם. אפשר ללכת לישון מוקדם, זאת דרך אחת. עשו אמבטיית מלח ושמנים אתרים, שתו תה קמומיל, השתמשו במפזר אוויר עם שמן אתרי לבנדר, נשמו נשימות עמוקות, עשו כושר, או כל דבר שאתם נהנים ממנו ושעוזר לכם להפיג את הלחץ.

אכלו הרבה ירקות ופירות ואוכל טרי

אכלו הרבה ירקות ופירות…

הימנעו מכימיקלים בכל דרך שתוכלו. השתמשו בחומרי ניקוי לבית ללא כימיקלים, בדאודורנט אורגני ללא כימיקלים, איפור ומזון.

שמרו על האנרגיה שלכם! האנרגיה שלכם היא חלק מהמערכת החיסונית שלכם. הגוף שלכם צריך אנרגיה כדי להגן ולרפא את עצמו. אל תעשו או תאכלו דברים שעלולים לרוקן אתכם פיזית או רגשית. התבוננו במחשבות, בפעולות ובבחירות המזון שלכם!

בדקו את המזונות המשלימים הבאים אם הם קיימים בתפריט שלכם כדי לשדרג את המערכת החיסונית שלכם: פטריית שילג’יט – המכונה “הזהב השחור” – לבניית רקמות וחיזוק עצמות, פטריית צ’אגה – הידועה כפטריית כוח ויש בכוחה לבלום התפתחות של מספר סוגי סרטן, קליפת אוקומיה – מורידה לחץ דם, מנרמלת את רמות הסוכר ועוד, גרגירי שכיזנדרה – לחיזוק האיברים הפנימיים, תמצית עלי זית – מכילה שפע של מגנזיום וטריפטופנים שתורמים לוויסות הורמונלי, לרבות הורמון האינסולין – שתפקידו הוא לפרק את הסוכרים במחזור הדם שלנו ועוד.

זכרו! תרופות בדרך כלל לא יורדות לשורש הבעיה. לעתים קרובות תופעות הלוואי שלהן גרועות יותר מהמחלה המקורית. לכן תמיד עדיף לטפל בבעיות הבריאות שלכם מהשורש. דבר נוסף שכדאי לזכור הוא – שאם הבריאות שלכם אינה במיטבה וכל השאר עובר על הדרך, אז תחשבו על זה לרגע. תנו דעתכם על זה. בריאות היא כמו אמא – יש רק אחת! לא מזניחים אותה, מטפלים בה בצורה רצינית.

תפילה – התפללו על הבריאות שלכם, התפללו לבורא עולם שייתן לכם את המידע הנכון, את השליחים הנכונים, את היכולת לעשות את הדבר הנכון, וכמובן לרפואה שלמה ונכונה.

חיים נטולי תרופות בשילוב כל האמור לעיל, כמו גם שמירה על כל האיברים והבלוטות שלכם – הם תיבת האוצר ששומרת על בריאותכם!

בהצלחה וששפע של ברכות ואנרגיות ובריאות איתנה יהיו מנת חלקכם בחורף הזה ובחיים שלכם, אמן!

מאמרים מרתקים נוספים בנושא בריאות – הגוף והנפש, תמצאו בקישור הזה.