לא רק אקשינגה, את אשת חיל!

לא צריך יום מיוחד בשנה שתרגישי שאת אישה מיוחדת. יש לך את התפקיד הכי חלומי שיכולת לקבל ובלי שום אודישן הוליוודי! רות המואבייה מוכיחה לנו את זה בענק!

 כמי שאוהבת לטייל ביבשת השחורה – אפריקה, וליהנות מיופי ופלאי הבריאה, ממרחבים עצומים מלאים באינספור תרבויות שונות מלאות צבע וסגנון, סוואנות פראיות עמוסות בבעלי חיים מדהימים, יצירות מרהיבות שבורא עולם הטביע דרכן את חותמו בעולם הזה, הריאיון המעניין והמיוחד עם דמיאן מנדר בהחלט תפס אותי.

דמיאן, צלף אוסטרלי, החליט ‘לשבת על הזנב’ של הציידים הלא חוקיים באפריקה. אבל זה היה תהליך. בעברו היה לו תחביב ביזארי, כמו אותם ציידים רבים שעשו את כל הדרך ליבשת השחורה – לצוד באופן לא חוקי פילים ושאר בעלי חיים, שהיום לצערנו גם סכנת הכחדה מרחפת על לא מעט מהם. ללא ספק, דרך מחרידה להעביר את הזמן ולתת ביטוי לדחפים השליליים שבתוכו, ריגושים לא מוסברים שאדם מקבל מלקחת חיים תמורת הנאה רגעית הזויה שלא עולים בקנה אחד (ולא של הרובה) עם השכל הישר והחמלה על הבריות של בורא עולם. על זה כנראה אומרים החכמים, תגיד לנו מה אתה עושה בשעות הפנאי שלך ואנחנו נאמר לך מי אתה…

אבל לא עוד. אחרי שהתפכח והבין את החומרה שבמעשה שכזה, לא רק שדמיאן הפסיק לצוד חיות אלא הוא בעצמו קם כנגד כל אותם ציידים והקים בזימבבואה, שם הוא גר, יחידת פקחיות הנלחמות בציד לא חוקי לה העניק את השם המיוחד ומעורר ההשראה: אקשינגה –  (AKASHINGA) – האמיצות.

“אז נשים בסוף הן אלה שיביאו את השינוי בעולם?” – הייתה שאלת מחץ מעניינת שנשאלה לקראת סוף הריאיון. “כן” השיב דמיאן.

אולי גם זה יעניין אתכם:

השמים מחייכים אלי?

צריך אומץ לחיות

יש לך את כל הסיבות לשמוח

חשבתי על כל האקשינגות שלנו, לפחות על חלק מהן (כי הרשימה מאוד ארוכה) למשל, האימהות הקדושות, מרים הנביאה אחותו של משה רבינו הגואל שלנו ממצרים, דבורה הנביאה, יעל אשת חבר הקיני, יהודית האמיצה מתקופת החשמונאים, הנשים האמיצות בתקופת השואה… ובעצם, על כל אחת מאיתנו. וחשבתי על זה שגם אנחנו, מאז ומתמיד, יודעים דבר אחד או שניים על כוחן של הנשים, הרבה לפני שדמיאן השיב בחיוב על השאלה הזו באופן תמים ועם רצון גדול להאמין שיש לנשים שהוא מאמן את היכולת להגן על בעלי החיים. לנו, עם ישראל, יש קבלה ענקית מדברי חז”ל שאמרו ש”בזכות נשים צדקניות נגאלנו ובזכות נשים צדקניות ניגאל”!

חשבתי על כל האקשינגות שלנו, על הקבלה הענקית שיש לנו מדברי חז”ל שאמרו – “בזכות נשים צדקניות נגאלנו ובזכות נשים צדקניות ניגאל”!…

כן, ממש כך. קחו את הדמות המיוחדת שמדברת אלינו בימים אלה יותר מכל – רות המואבייה, גיורת שממנה יצא דוד המלך ובמהרה בימינו גם מלך המשיח. רות המואבייה, שבחג השבועות אנחנו קוראים מגילה שלמה שנקראת על שמה – מגילת רות, על האומץ שלה, על הכוח והדבקות שלה בנעמי חמותה “כי אל אשר תלכי תלך, ובאשר תליני אלין, עמך עמי ואלוקיך אלוקי. באשר תמותי אמות, ושם אקבר כה יעשה ה’ לי וכה יוסיף כי המוות יפריד ביני ובינך”… איזו עוצמה! היא לא חששה ולו לרגע לעזוב את החיים המפנקים כבתו של מלך מואב! ולסבול את כל התלאות שחוותה עם חמותה האהובה. אבל סיבלה והקרבתה של רות הביאו אותה אל פסגת הפסגות של תיקון העולם, ועל כך היא קיבלה את התואר “אמה של מלכות”!

כמה כוח יש בבריה הזו שנקראת אישה!

“בזכות נשים צדקניות נגאלנו ובזכות נשים צדקניות ניגאל”! ואז, לא רק שהצייד הלא חוקי יפסק ויוביל גם לגאולת החיות האומללות הניצודות ללא רחמים, ולא רק הגאולה שלנו עם ישראל תקרה, אלא הגאולה של כל העולם כולו!

אנחנו לא סתם נשים ואנחנו לא רק אקשינגות, אמיצות. אנחנו, כל אחת מאיתנו – אשת חיל מדהימה! ויש לנו דוגמאות נפלאות לאורך כל הדרך מבריאת העולם, לקבל מהן השראה ולשאוב מהן כוחות.

אנחנו לא רק אקשינגות, כל אחת מאיתנו היא אשת חיל מדהימה

לא רק אקשינגות, כל אחת מאיתנו היא אשת חיל מדהימה!

זו סיבה מספיק טובה לעשות אתנחתא מרעננת ולהתבונן, להיכנס פנימה אל תוך עצמך ולהתרשם מהמתנה שקיבלת. לאמץ בחום את אשת החיל שבתוכך, האישה החזקה והאמיצה שאת באמת, לא הוונדר וומן מהמסך הגדול שמצילה את העולם עם הרבה אפקטים ותוכנות עריכה (סורי, גל גדות). זה הזמן להעיר את החייל האמיץ שיש בך ולהירתם למשימה היקרה שקיבלת ברגע שהנשמה שלך ירדה לעולם. ולא, אל תיתני לקולות הרקע של העולם שם בחוץ להפריע לך ולבלבל אותך. זה לא בלבל את רות.

“כולם ציפו שהנשים יוכיחו שהן לא ראויות לתפקיד הזה, אבל במציאות קרה בדיוק ההיפך הגמור” אומר דמיאן.

למה? כי העולם הזה, עולם החומר, בא להקטין את הדבר האמיתי – את הרוח, הרוחניות העצומה שיש בנו, את הכוח האדיר והאמיתי שהוטמע בנו, זה שקיבלנו במתנה מבורא עולם. העולם הזה, עולם הגשמיות, בא להשכיח מאיתנו את העובדה שאנחנו חתיכה מבורא עולם בכבודו ובעצמו, חלק אלוק ממעל, אבל אל תשכחו שזו חתיכה מהאינסוף!!! עם כוח ופוטנציאל אינסופי אדיר!

במציאות, קרה קורה ויקרה בדיוק ההיפך כי את לא רק אקשינגה, את אשת חיל! וכל אישה שמצליחה לעבור כל יום עם ראש מעל המים את האתגרים האדירים הניצבים בפניה – היא אשת חיל אמיתית. ואתגרי החיים לא קלים לאף אחד, בטח לא לאשת החיל, לאמא, לרעיה, לאישה העובדת, לעמוד התווך של הבית.

אז ככה, באמצע היום בלי שום סיבה או יום מיוחד שמוקדש לאישה, פשוט, שאפו ענק!

אתם מוזמנים ליהנות ממגוון מאמרים מרתקים ומעניינים בנושא חברה והשקפה בקישור הזה.