האם יש תפילה לפני המוות?

האם רבי נחמן כתב תפילות לרגעים של לפני המוות לאנשים גוססים או לבני משפחתם? מה התשובה?…

שלום לכם,

אני רוצה לשאול שאלה בנושא לא פשוט – בעלה של חברתי גוסס ממחלת הסרטן במוח (לא על אף אחד). שניהם יהודים ואני רומניה קתולית. לא מזמן קניתי את אחד הספרים של המכון שלכם – הנשק העדין וגיליתי שלתפילות יש כוח נפלא! הן עוזרות, מרוממות את מצב הרוח ועשו לי טוב בלב להתפלל גם על חברתי ובעלה.

תהיתי ביני לבין עצמי, ועכשיו כשאלה אליכם – האם יש תפילות של רבי נחמן מברסלב שמכוונות לאנשים גוססים או למשפחות שלהם. חברה שלי, שלא רגילה כל כך להתפלל, עכשיו פתוחה לרעיון של התפילה והלב שלה משתוקק לתפילות. לי יש הרבה תפילות ממקום האמונה והדת שלי בנושא הזה, אבל חשבתי שכדאי מאוד להתפלל תפילות שקשורות לדת היהודית מתוך כבוד לחברתי ובעלה.

תודה רבה ומחכה לתשובה, מ.

עוד שאלות בברסלבפדיה שיכולות לעניין אתכם:

האם מישהו שומר על הדלת של חסידות ברסלב

איך אני יכול להיות שמח?

אם אני מתפלל, אני מקבל הכל?

למה אסור להתאבד על פי היהדות?

להזמנת הספר הנשק העדין – צרו איתנו קשר כאן

מ. שלום גם לך,

תודה רבה לך על השאלה, האכפתיות והדאגה.

ראשית, אאחל רפואה שלמה ובשורות טובות לבעלה של חברתך.

לשאלתך, רבי נחמן לא כתב תפילות לאנשים גוססים או למשפחות שלהן. אבל מה שהוא כן דיבר עליו והמון – זו התפילה האישית, ההתבודדות. זו תפילה שאדם אומר אותה מהלב שלו בשפה שלו. ותפילה כזו שיתפללו חברתך ובעלה היא טובה ומועילה ומקובלת. לבקש רחמים לרפואת החולה זה דבר גדול מאוד, כל שכן כשהנוגעים בדבר מתפללים ומבקשים בתפילה שלהם לעורר רחמי שמים, ולקוות לבשורות טובות ולישועה בעזרת השם.

תפילה אישית מהלב טובה ומועילה בכל מצב!….

רפואה שלמה ושנתבשר בבשורות טובות

עוזר ברגמן.

גם לכם יש שאלות שיכולות לעניין ולזכות את הרבים? בשביל זה אנחנו כאן! שלחו אלינו ואנו נענה בשמחה במדור ברסלבפדיה – שאלות ותשובות מעניינות בנושאים שונים ומגוונים בקישור הזה.