תאספו חיוכים זה פורים

תאספו חיוכים זה פורים

מטבעות לצדקה נתתם, אבל חיוכים? הנה כמה עצות נפלאות שרבי נחמן נותן לנו לאסוף חיוכים ולזכות במידת השמחה המיוחדת של פורים!

כשנכנס אדר הרבינו בשמחה ועוד כמה ימים השמחה הזו תגדל ותפרוץ גבולות!

“מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד” אומר רבי נחמן מברסלב, כשהפסוק לציווי זה מגיע מפרשת כי תבוא: “תחת אשר לא עבדת את ה’ אלוקיך בשמחה”.

הרמב”ם (בהלכות מועדים) שם דגש על עבודת השם בשמחה ומחזק את העניין הגדול שבעבודה הזו. כמו כן, עניין השמחה כלול גם במצוות “ואהבת את ה’ אלוקיך”, מכיוון שאם אדם אוהב את הבורא הוא באופן אוטומטי יהיה בשמחה.

אולי גם זה יעניין אתכם:

מה הסיפור שלך: מי אתה עמלק?

שמעתם? משנכנס אדר מרבים בשמחה!

תהרגו את המן מצחוק

פורים – שני צדדים למקל

רבי ישראל הבעל שם טוב הקדוש זיע”א אומר שהמילה אדר מתחלקת ל: א – דר. א – משמעה אחד, הקב”ה שהוא האחד והיחיד. והמילה דר – משמעה לגור. אם אדם מכניס את הקב”ה לכל תחום ותחום בחייו ומבין שכל מה שקורה איתו הכל הוא רצון השם, ולטובה כמובן, הוא יהיה תמיד יהיה בשמחה. זאת השמחה של משנכנס א-דר מרבים בשמחה – התוצאה של לערב את הבורא בחיים שלי תהיה שמחה.

רבי נחמן אומר לנו שהשמחה היא העבודה הגדולה של האדם, אבל מאידך גם הקשה. אז איך בכל זאת נשיג אותה? הנה כמה עצות נפלאות שהוא נותן לנו:

תפילה – כולנו יודעים שבלי תפילה אי אפשר להשיג שום דבר, נכון? על אחת כמה וכמה כשמדובר במידת השמחה. אז הדבר הראשון שאנחנו צריכים הוא – תפילה.

אם אדם מכניס את הקב”ה לכל תחום ותחום בחייו ומבין שכל מה שקורה איתו הכל הוא רצון השם, ולטובה כמובן, הוא יהיה תמיד יהיה בשמחה!

להיות בשמחה גם חמש שניות – תזכרו את זה היטב שאפשר להיות בשמחה אפילו במשך חמש שניות, וגם זה דבר גדול מכיוון שזה מאבק פנימי להיות בשמחה יום שלם או אפילו שעה, אז אם אדם יאמר לעצמו ‘אני בשמחה חמש שניות’ הוא יצליח להתגבר על היצר הרע שלו.

תאספו חיוכים! – יש סיפור על יהודי אחד שהסתובב בית הכנסת עם יד פתוחה כשהוא עובר מאדם לאדם, כאילו אוסף צדקה, וכשאחד המתפללים שרצה לתרום לו כסף הכניס את ידו לכיס כדי להוציא כסף, המתרים אמר לו “אני אוסף חיוכים, אתה יכול לתת לי אחד בבקשה?”

למרות שהכי חשוב להיות אמיתי ולא אחד בפה ואחד בלב, בכל זאת, לגבי מידת השמחה  אפשר ‘לזייף’ אם צריך. כלומר, גם אם החיוך מזויף, ההשפעה הפנימית שלו עצומה. ההבדל בין לראות אדם מחייך לבין אדם עצוב הוא שמים וארץ!

תלבינו שיניים – חז”ל מלמדים אותנו ש”טוב המלבין שיניים לחברו יותר ממשקהו חלב”. שני אנשים – אחד נותן לעובר אורח ביום חורף קר כוס קפה חם, והשני מחייך אליו. האחרון עשה דבר הרבה יותר גדול, כי לחיוך יש השפעה מדהימה – על אחרים ועל עצמך!

גם להיות בשמחה חמש שניות זה דבר גדול!

גם להיות בשמחה חמש שניות זה דבר גדול!

לרקוד ולשמוח – אחת הטקטיקות הנפלאות שרבי נחמן נותן לנו, כי מדובר בכוח גדול וגישה נפלאה להשיג את מידת השמחה.

הזכות לשמח את בורא עולם – אם היינו מאמינים באמת ובתמים שבאמצעות המצווה הקטנה ביותר שאנחנו מקיימים, אנחנו עושים נחת רוח לבורא עולם והוא שמח בנו – זה היה גורם גם לנו להיות בשמחה עצומה. כי תחשבו על זה, קיבלנו את הזכות לשמח את הקב”ה ולהעניק לו נחת רוח, וזאת פעולה שצריכה לשמח אותנו מאוד!

מילי דשטותא – מילים מצחיקות ובדיחות הן אחת ההמלצות החמות של רבי נחמן כטכניקה בדוקה ומנוסה להיות בשמחה. ואל תשכחו, שלא לשמה יהיה לשמה – גם אם ‘תזייפו’ שמחה זה גם דבר גדול, ושמחה אפילו לחמש שניות היא דבר אדיר, כי זה משחרר את האדם מהכלא הנפשי והרגשי שהוא נמצא בו.

פורים שמח ושנזכה להיות בשמחה אמיתית תמיד!

לאמונה ולכוח התפילה שלנו יש כוח עצום עם השפעה אדירה על החיים שלנו, בואו להכיר את הכוח הזה מקרוב ולדעת איך להשתמש בו בכל מצב – בקישור הזה!