שבט – קבלו ממנו מתנה

כל חודש מביא את המתנה המיוחדת שלו, אבל שבט? הוא חודש של מהפכה! חודש של עשייה והתחדשות. אז תושיטו ידיים וקבלו ממנו מתנה!

 רבי נחמן מברסלב אומר, שהעולם נהיה שונה לגמרי עם כל חג שמופיע בלוח השנה היהודי שלנו, וכך אמר פעם לתלמידיו:

המעגל השנתי – ראש השנה, יום כיפור או סוכות, הושענה רבא או שמחת תורה, ולא משנה אם זה חג שאינו מן התורה כמו חנוכה, פורים או ט”ו בשבט, או כשמדובר בגדולים יותר כמו פסח ושבועות… אני לא אותו אדם שהיה לפני החג! כשהחגים מתקרבים אני משתנה ממש!

המילה שהכי מתחברת ליום ט”ו בשבט ולכל חג יהודי היא… התחדשות!

ורבי נתן מברסלב מסביר את זה ואומר:

אנחנו מבינים מדבריו של רבי נחמן, שבכל חג הוא קיבל הבנה והשגה חדשה איך לעבוד את בורא עולם. מה שהוא הבין שינה לחלוטין את עבודת השם שלו, שהובילה לתוכנית התחדשות חדשה לגמרי עם כל חג. הייתה לו דרך חדשה ונפלאה לעבוד את הבורא בכל אחד מהחגים!

אולי גם זה יעניין אתכם:

שבט – הנוסחה המנצחת

ליהנות מהנופים שלי

לילות הזהב של החורף

כשאני קוראת את הדברים המקסימים האלה, אני מרגישה געגוע עמוק ורצון להתחדש. ועכשיו, בחודש שבט שמביא איתו את ט”ו בשבט – זה ממש עומד על הפרק. רצון מקסים כזה שאני רוצה לממש ולהפוך למשהו מעשי.

המילה שהכי מתחברת לחודש הזה וליום ט”ו בשבט שחל בו היא – התחדשות!…

חסידי ברסלב יודעים שבאותה מידה בה אדם מחפש את הדבר בו הוא חושק כך הוא יקבל אותו. זו הסיבה שאנחנו צריכים להצית את האש בלב שלנו, דבר שבימים אלה וביום ט”ו בשבט בא לידי ביטוי ובסמליות שלו בתפילות שלנו על האתרוג (כן, כבר עכשיו) שיהיה לנו בסוכות.

אני רוצה שהלב שלי יבער להתחדשות עם אש קדושה כדי לעשות את המהפכה בצמיחה האישית והרוחנית שלי.

אתם מבינים? אין מתנה יותר נפלאה ויקרה מזו שנותן לנו החודש המיוחד הזה – חודש שבט, להתחדש, להתחיל מחדש, ולרצות ולרצות כל הזמן.

אבא יקר, אנא הראה לי איך להתרענן ולהתחיל כל פעם מחדש. אני לא רוצה לפספס ולבזבז את ההזדמנות המיוחדת הזו שאני צריכה למשוך עם ההרגשות וההתחלה החדשה שזורמות בחגים הנפלאים שנתת לנו. עזור לי, אבא יקר, לעבוד אותה ברמה אחרת לגמרי. אנא תן לי אתרוג יפה – שזה אומר, לב רגיש ופתוח! הצת בי את הלב המרגיש עם הלהבה והגעגועים אליך. תן לנשמה שלי לשיר לך שיר של געגועים וכיסופים, עד שאשתנה ואתחיל מחדש!

מה קורה במעגל החיים שלנו לפי לוח השנה? אתם מוזמנים לגלות בקישור הזה.