שבט – הנוסחה המנצחת!

אם ביקשתם נוסחה מנצחת ומוצלחת לצאת מהמוות של החורף ולהתחדש, אז כנסו לאווירה של חודש שבט! היא המפתח לשמחת פורים ולשחרור של פסח…

חודש שבט הוא החודש העשירי, חודשיים לפני שמסתיימת השנה.

מסתיימת השנה?!?

כן. לפי הלוח היהודי ראש החודשים הוא חודש… ניסן.

כשהשנה מסתיימת זה בדיוק הזמן לעשות רשימת מלאי אישי, בדיוק כמו זו שאני תמיד עושה בחודש אלול, רגע לפני שהשנה החדשה מתחילה שתשרי.

כן, השנה החדשה מתחילה בתשרי. ראש החודשים הוא ניסן.

בכל מקרה, פסח כבר מאותת מהאופק, אביב השחרור הרוחני כבר כמעט באוויר, הנשמה שלי צריכה, סליחה חייבת, מגישת ה”לא מרוצה” החורפית שלי ולהתכונן לשינוי.

אבל השאלה היא – איך?

אולי גם זה יעניין אתכם:

ליהנות מהנופים שלי

לילות הזהב של החורף

לדון את האויב לכף זכות

הבחירה בידיים שלנו

אני מכירה את מה שמלמדים על רבקה, שכאשר הבינה שהיא נושא ברחמה שני בנים – תאומים, וללבן אחיה היו שתי בנות. אז אנשים אמרו מיד – שתי הבנות לשני הבנים. הגדולה לגדול, והקטנה לקטן.

אבל כשהשמועה-קביעה הזו הגיעה לאוזניה של לאה אימנו היקרה, היא השליכה את עצמה על בורא עולם, בכתה והתחננה בפניו שיציל אותה מהגורל הנורא – ליפול בחלקו של עשו, שכבר היה ידוע כרשע.

“בבקשה אלוקים, אל תיתן לי ליפול בידיו של עשו!”…

שבט – השעון המעורר של לוח השנה היהודי מתרדמת החורף לשמחה ועשייה אדירה!…

התפילות הרבות ונהרות הדמעות שזלגו על לחייה הצילו אותה מהאיש שלכתחילה נועדה להיות אשתו, והיא התחתנה עם בחיר האבות – יעקב אבינו.

רבי נתן מברסלב מסביר, שזו צריכה להיות הדרך שלנו. שלי. שלכם. של כל אחד.

כשאני מוצאת את עצמי מחליקה ל”חלקו של עשו”, אני מיד צריכה לצעוק ולבקש עזרה. “אבא! תעזור לי לא ליפול לחלקה של השליליות!”

חסידי ברסלב נוהגים לקרוא לאבא שבשמים ולבקש ממנו כל יום, ארבעים יום לפני פורים, “הצל אותי מעשו ועמלק (קליפת המן עמלק) וזכה אותי בקדושת מרדכי ואסתר!”.

זו הדרך שתוביל אותי לנוסחה הכי טובה שהחודש הזה מעניק לנו כדי לצאת מהמוות של החורף להתחדשות של טו בשבט, משם לתוך זרועותיה של שמחת הפורים ולסיים עמוק בתוך החופש המשחרר של פסח!

מה קורה במעגל החיים שלנו לפי לוח השנה? אתם מוזמנים לגלות בקישור הזה.