שאלת מלכודת: זה טוב או רע?

שאלת מלכודת: זה טוב או רע?

שאלת מלכודת: איך נדע אם זה טוב או רע? איך נדע להבחין בין השניים? רבי נחמן נותן לנו את העצה הכי טובה!

התורה מלמד אותנו שמשה רבינו שלח את הצבא יחד עם פנחס בן אלעזר לקרב עם המדיינים. במהלך הקרב גם פנחס וגם בלעם עפו באוויר מכוח רוחני שניתן להם.

השאלה היא – מה ההבדל בין השניים?

בלעם, שרצה להשמיד את העם היהודי, השתמש בכוח הכישוף ובאנרגיה של הסיטרא אחרא (הצד האחר, צד הטומאה) כדי לעוף.

פנחס, לעומתו, השתמש בכוח התפילות הקדושות, הכוללות את שמו של בורא עולם. ומכיוון שהוא שם מבטחו בבורא עולם, פנחס הצליח לעלות לאוויר ולהרוג את בלעם.

אולי גם זה יעניין אתכם:

לתת, רק תפתח את הלב

יום מלא בדברים נפלאים

שבעה הרגלים להתחבר באמת עם אנשים

רבי נחמן מברסלב מלמד אותנו משהו מדהים בעניין זה שיכול לעזור לנו להבחין בין האמת לשקר: אדם צריך לדעת להבדיל בין מעשי רשעים שמקורם בצד האחר, צד הטומאה, לעומת ולהבדיל בין מעשי הצדיקים שמקורם בצד הקדושה.

נכון, למראית עין זה יכול להיות מאוד מבלבל. כאשר אנו רואים נס, כאשר אנו רואים הצלחה גדולה, עלינו לזכור שהיא לא בהכרח באה מצד הקדושה ואנחנו יכולים ליפול בקלות למלכודת המתעתעת הזו. הדוגמה הבולטת שהתורה נותנת לנו היא בלעם הרשע, שהצליח לתעתע בשרים ומלכים גדולים שחשבו שהוא כביכול יכול לעשות הכל בגלל הכוחות שניתנו לו.

איך נדע להבדיל בין השניים? איך נדע לזהות את הקול של הטוב?

איך נדע להבדיל בין השניים? איך נדע לזהות את הקול של הטוב?…

וזה קורה גם בימינו. נראה שהעולם השתגע והכל הפוך כאן – הרוע מוצג כ”טוב” והטוב נחשב כרע. לא תמיד הכל ברור, צריך ללמוד איך לזהות את האמת, את הצדיקים האמיתיים. אנחנו צריכים ללמוד לזהות שיטות ומניעים טהורים וקדושים כדי לא ליפול במלכודת של הרע, של מפורסמים של שקר, וכל מי שמחופש לטוב ומנסה להוליך אותנו שולל ולהפיל אותנו לזרועות הארוכות של הרוע.

העצה הטובה ביותר, כפי שמלמד רבי נחמן לכל מצב היא – התפילה!

כן, פשוט להרבות בתפילה לבורא עולם שישמור אותנו ויעזור לנו להבחין בין טוב לרע, בין אמת לשקר, בין צדיקים אמיתיים לבין מפורסמים של שקר.

אתם מוזמנים ליהנות מחכמתו ומשנתו של רבי נחמן מברסלב ולהפוך אותה לחלק מכם כבר עכשיווכן ממאמרים מרתקים נוספים בקישור הזה.