דף הבית ברסלב אז זאת תפילה!

אז זאת תפילה!

מאת: יהודית גולשבסקי
אז זאת תפילה!
image_print

איך יודעים מהי תפילה אמיתית וכנה? את התשובה קיבל אחד מתלמידיו של רבי נחמן שהעז להציץ מעבר לדלת…

פעם אחת, אחרי שהסתיימה תפילת ערבית, רבי נחמן הלך עם כמה מתלמידיו לאכול משהו. תלמידו האהוב, רבי נתן, גם הוא היה שם, אלא שהוא עדיין לא הספיק להתפלל. כשהקבוצה התקדמה, רבי נתן פסע לעבר בית הכנסת. ברגע שרבי נחמן הבחין שרבי נתן כבר לא איתם הוא שאל, “למה רבי נתן עזב אותנו?”

אחד התלמידים הסביר לרבי נחמן שרבי נתן עדיין לא התפלל ערבית, אבל הוא בטח יבוא ויצטרף כשהוא יסיים.

רבי נחמן היה נראה שקוע במחשבות שלו לכמה רגעים. ואז הוא שאל בפשטות נפלאה, “האם אנחנו צריכים לחכות לו? מי יודע מה יקרה לו בזמן התפילה? תפילות מצריכות מסירות נפש גדולה, איך נדע בוודאות שהוא יחזור אלינו בכלל?”

אולי גם זה יעניין אתכם:

לתת, רק תפתח את הלב

יום מלא בדברים נפלאים

שבעה הרגלים להתחבר באמת עם אנשים

בשבת, בזמן סעודת שלישית, זמן רעווא דרעווין – רצון הרצונות של היום הקדוש, התלמידים של רבי נחמן התאספו בביתו של רבי נחמן וחיכו לו שיצטרף לסעודה. רבי נחמן התפלל יותר זמן מהרגיל. בדרך כלל בשעה הזו רבי נחמן כבר היה יושב בראש השולחן ואילו התלמידים שלו היו מתענגים מדברי התורה והלימוד הנפלא והמענג שלו. אבל לא הפעם.

“האם אנחנו צריכים לחכות לו? מי יודע מה יקרה לו בזמן התפילה? תפילות מצריכות מסירות נפש גדולה!…”

בנקודה מסוימת תלמידו הקרוב של רבי נחמן, רבי שמעון, החליט להיכנס לחדרו הפרטי של רבי נחמן לראות אם חלילה קרה משהו. כי מה כבר יכול לעכב אותו?

רבי שמעון עמד מחוץ לחדר, ליד הדלת,  מהסס אם להיכנס. בכל זאת, הוא לא הרגיש בנוח להפריע לרבי נחמן. הידיים והרגליים שלו כמו נעצרו מאליהן – האם הוא באמת יעז להיכנס לחדר ללא רשות? הוא החל להתמלא בשאלות האם באמת מותר לו להפריע לרב שלו גם כשקהל התלמידים שלו מחכים לו בקוצר רוח ליד השולחן?

ומצד שני, השמש עומדת לשקוע…

אז רבי שמעון נכנס.

פריצת הדרך האמיתית בחיים מגיעה קודם כל עם הכוח של התפילה!

והמראה שהוא ראה הדהים אותו. רבי נחמן שכב על הרצפה, שקוע בתפילה ובוכה כמו תינוק. השפתיים שלו זזו במהירות, מלמלות תפילות ושלולית של דמעות הייתה סביב הראש שלו.

“אז זאת תפילה!!” – אלו היו המילים היחידות שרבי שמעון יכולה היה להוציא מהפה שלו.

אתם מוזמנים ליהנות מחכמתו ומשנתו של רבי נחמן מברסלב ולהפוך אותה לחלק מכם כבר עכשיווכן ממאמרים מרתקים נוספים בקישור הזה.

מאמרים קשורים

הוספת תגובה