רוחניות וקבלה – להכיר את המסתורי שבתוכנו

הדברים המסתוריים שבכם תמיד סיקרנו אתכם, נכון? זה הזמן להכיר את החלק המיוחד הזה שבכם, זה שתמיד רציתם לגלות ואולי פחדתם…

פעם רבי נחמן אמר לתלמידיו, “אוביל אתכם בדרך חדשה – דרך שלא הייתה קיימת מעולם. דרך ישנה אך חדשה לגמרי”.

הדרך שרבי נחמן גילה לאותם תלמידים בתחילת המאה ה-19 הוא ברת יישום, אפילו עוד יותר לנו – האנשים שחיים במאה ה-21. וכמו אז גם עכשיו, אנשים מתמודדים עם אינספור אתגרים ומניעות כדי לחיות את סוג החיים שהם רוצים. כולנו מתמודדים עם נושאים רבים החל מפרנסה, מציאת החצי השני וחינוך הילדים, קיום קשרים ומערכות יחסים עם הסובבים אותנו, ובעיקר – במציאת אפיקים של סיפוק עצמי כדי לא לחיות את חיינו בחוסר משמעות ועשייה.

אנחנו רוצים מאוד להיות שותפים אקטיביים במסע חיינו, לא יצורים פסיביים. רבי נחמן שם את האצבע על הדופק של הזמן ואומר: “אגלה לכם סוד. כפירה גדולה (אתאיזם) תרד לעולם”.

מאתיים שנה ויותר מאז שאמר זאת, אנחנו מבינים בדיוק על מה רבי נחמן דיבר. עכשיו אנחנו יודעים שהאתאיזם (הכפירה) הזה זה לא רק העניין של התרחקות מאלוקים ומהדת, אלא מדובר בהתנכרות כלפי עצמנו ממש. רבי נחמן מכוון לתקופה בה הרגשת ריקנות תשלוט, בעוד באותו זמן געגועים וכיסופים לשינוי והשגה יפרצו מתוך כל אחד. הוא פיתח את משנתו כך שתענה על הצרכים של כל מחפש, כמו גם לצופה הבלתי מחויב שמטיל ספק ביכולות שלו להצליח. הדוקטרינה של רבי נחמן היא של שמחה ותקווה, השכל הישר וההיגיון הפשוט שלו, כשהוא מעודד אותנו לשאת את העיניים גבוה, להסתכל רחוק.

אולי גם זה יעניין אתכם:

על אפכם ועל חמתכם – כל מה שלא ידעתם על האף על פי הקבלה

הסודות של המצח בקבלה

מה אומרות הפנים שלי?

במה שונה רבי נחמן משאר החסידים הגדולים? ביכולת שלו לגשת למסתוריות של הקבלה ולשלוף מתוכה עצה מעשית, על מנת שכל אחד יוכל ויצליח לחיות את חייו עם סיפוק. הוא מתחיל עם אחד הסודות של הבריאה – כיצד בורא עולם יצר את העולם כפי שכולנו יודעים –  רבי נחמן משך את השיעורים המעשיים של כל שלבי הבריאה ועשר הספירות ושם אותם ב”טבלה מוגדרת” כך שכל אחד מאיתנו יראה, יבחר וישתמש. ועל ידי שהנגיש את המושגים האזוטריים ביותר, אלה המובנים רק למעטים, רבי נחמן אפשר לנו להתענג וליהנות ממורשת שיכולה לעזור לנו להתגבר על הכפירה בעולם, ועל זו שבנשמה שלנו.

במה רבי נחמן שונה משאר החסידים הגדולים? ביכולת שלו לגשת למסתוריות של הקבלה ולשלוף מתוכה עצות שכל אחד יוכל לחיות את חייו עם סיפוק ושמחה!…

במאמרים בנושא זה נציג שתי אפשרויות מעוררות השראה לקורא בן זמננו:

הראשונה – להבין או להכיר את מקורות הכוחות האדירים והבלתי נדלים המיוחדים של כל אחד מאיתנו. כל אדם הוא עולם בפני עצמו עם תכונות מיוחדות ויכולת, כמו גם רגישות וחולשות האופייניות לו. רק על ידי שנכיר את עצמנו נוכל לזהות ולהגדיר את המטרות שלנו, ולהתעלם ממה שנשגב מאיתנו או לא בר יישום והשגה.

רבי נחמן אמר שזו דרך שאף אחד לא הלך בה, ישנה אך חדשה לגמרי…

השנייה – לממש את הפוטנציאל הטמון בנו על ידי שנלמד כיצד לפתח את הכוחות הנסתרים שבנו עד למצב האופטימלי שלהם, ולהיות האדם שהיינו רוצים ואוהבים להיות, האדם שאנחנו יכולים וצריכים להיות.

המאמרים בנושא זה יסייעו לכם ללמוד ולהתנסות בדבר שכל אחד מאיתנו רוצה – להכיר את עצמנו על כל היבטיו, הם מהווים מדריך ליישום הקיום הכי עמוק ומסתורי בחיינו, כזה שנראה בעינינו משעמם וחסר משמעות. הם מתאימים לכולם – דתיים ושאינם דתיים, גברים ונשים. הם יגלו לכם כמה חשובים ונפלאים אתם בעיניו של הבורא, וכיצד תוכלו לפתח את הגדולה הזו. כמו גם, איך יסייעו לכם לתעל וליהנות מהאנרגיות המיוחדות שלכם אפילו ברגעי משבר, ולעלות מדרגה לדרגה, אפילו לגדולה, ובעיקר, ברגעים הקשים. הם ייקחו אתכם מעבר לגבולות המוכרים ויובילו אתכם לגבהים שלא תיארתם.

רוצים לגלות עוד על הרוחני והמסתורי שבנו ובעולם? כנסו לקישור מיסטיקה וקבלה וגלו דברים נפלאים!