על הפרה השיכורה שמעתם?

מכירים את הסיפור על טינה הפרה השיכורה? אם לא, זה הזמן לקרוא את אחד הסיפורים המשעשעים שיש ועל היין ההונגרי של רבי נחמן!

תשמעו סיפור.

באותו יום, אף גדול רטוב וחם עם שני נחיריים גדולים הציץ מהדלת שהייתה פתוחה קצת. האף היה שייך לראש גדול והראש הגדול היה שייך ליצור גדול שנקרא: טינה הפרה.

זה היה בערב פורים וטינה חיפשה קצת אוכל חדש ומעניין. משהו במוח הפרה שלה אמר לה שמאחורי הדלת הזאת מסתתר אוכל מאוד טעים ומעניין.

היא פתחה את הדלת עם גופה הגדול שנדחס במשקוף שהיה צר עליה בכמה מידות. והנה, שם היא הייתה, חבית עם ברז מטפטף כאילו קורא לה לבוא. היא הוציאה את הלשון הארוכה והמחודדת שלה – ויאמי!!!… יין איכותי ויקר שהיה מוכן במיוחד למתפללים של בית הכנסת למשתה פורים שייערך למחרת.

אולי גם זה יעניין אתכם:

בקצב התופים שלי

ממה אתה מפחד?

תהרגו את המן מצחוק

פורים – שני צדדים למקל

איפה היינו? אה כן, טינה הוציאה את הלשון הארוכה והמחודדת שלה וטעמה. ואז, שוב ושוב ושוב… עם סבלנות של פרה עד שהרוותה את צימאונה, אם אפשר לקרוא לזה כך.

מה מרגישה פרה אחרי שהיא שותה כמעט חצי חבית יין? הרגשה מאוד מוזרה ובעיקר מסוחררת. היא מעולם לא חוותה דבר כזה בעבר.

ומשתייה לאוכל.

טינה ניסתה למצוא את דרכה החוצה, דרך החדר בו היה מרוכז כל האוכל שגם כן קסם לה, אבל כמה מכשולים היו בדרך ובגופה הענק עשתה כזה בלגאן תוך שהיא פוסעת בסחרור: שטנדרים עפו לכל עבר, כיסאות וספסלים נפלו, סידורים החליקו… תוך דקות ספרות בית הכנסת המסודר והמאורגן היה נראה כאילו הכתה בו סופה. סופה ושמה טינה…

משהו במוח הפרה שלה אמר לה שמאחורי הדלת הזאת מסתתר אוכל מאוד טעים ומעניין…

הסחרחורות התגברו מרגע לרגע וטינה חיפשה מקום לשים את עצמה. והמרחב האידיאלי שהתאים לה באותן נסיבות היה ממש בתחתית המדרגות של עזרת הנשים. היא התמקמה שם, עצמה את עיניה ושקעה בתרדמה מתוקה מיין.

שמונה וחצי בבוקר למחרת. אישה ראשונה הגיעה לבית הכנסת כדי להתפלל ולשמוע את המגילה. הצרחות שלה הדהדו בכל בית הכנסת והמון גברים מיהרו לראות מה קרה שם בעזרת הנשים, שבדרך כלל מאוד מאוד רגועה. וכשראו את המראה המשעשע כולם הבינו מה קרה בבית הכנסת. לפני כן, אף אחד לא הבין על מה ולמה הבלגאן ואיך השולחנות והכיסאות היו הפוכים.

יין יקר ומשובח שנקנה במיוחד לכבוד פורים...

יין יקר ומשובח שנקנה במיוחד לכבוד פורים…

כמה מתפללים חסונים הוציאו בעדינות את טינה ממקומה הנוח והובילו אותה אל כר דשא רך ונעים בחוץ, שם המשיכה את שנת הפורים שלה. לא חשבתם לרגע שטינה תתעורר מוקדם בבוקר כמו כל הפרות אחרי ששתתה חצי חבית יין, נכון?

טינה הפרה טעמה יין טוב ומשובח, אחד היקרים שחברי בית הכנסת ארגנו לכבוד המשתה, רק שהיא לא ממש העריכה אותו, אחרי הכל פרה היא פרה!

אבל מה איתנו? האם לא טעמנו כולנו את היין ההונגרי – העצות והספרים המדהימים של רבינו – רבי נחמן מברסלב?

כדי שלא נהיה כמו טינה הפרה, אנחנו צריכים להשתמש באינסטינקטים האנושיים שלנו ולהעריך את היין ההונגרי המשובח כשאנחנו טועמים אותו. להכיר את האוצרות שיש לנו בידיים, ויש המון. אחרי הכל, רבי נחמן העניק לנו ארגזים של כלים אדירים ונפלאים שאנחנו רק צריכים להשתמש בהם!

פורים שמח!

אתם מוזמנים ליהנות מחכמתו ומשנתו של רבי נחמן מברסלב במאמרים מרתקים נוספים בקישור הזה.