עזרה קטנה מהחבר שלי

עזרה קטנה מהחבר שלי

הקול שמשנה את הכל: העזרה הקטנה הזו היא תוצאה של עבודה על השלום הפנימי שפורץ החוצה ומשפיע על קשרי החברות שלנו!

רבי נחמן מלמד אותנו דבר מדהים על אחד הנושאים היקרים לנו – קשרי החברות שלנו:

“כִּי לִמְשֹׁךְ אֶת כָּל הָעוֹלָם לַעֲבוֹדָתוֹ לְעָבְדוֹ שְׁכֶם אֶחָד, וְכֻלָּם יַשְׁלִיכוּ אֱלִילֵי כַּסְפָּם וּזְהָבָם וְיִתְפַּלְּלוּ אֶל הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ לְבַד – זֶה הַדָּבָר נַעֲשֶׂה בְּכָל דּוֹר וָדוֹר לְפִי הַשָּׁלוֹם שֶׁבַּדּוֹר, כִּי עַל יְדֵי הַשָּׁלוֹם שֶׁיֵּשׁ בֵּין בְּנֵי הָאָדָם, וְהֵם חוֹקְרִים וּמַסְבִּירִים זֶה לָזֶה הָאֱמֶת, עַל יְדֵי זֶה מַשְׁלִיךְ כָּל אִישׁ אֶת שֶׁקֶר אֱלִילֵי כַּסְפּוֹ, וּמְקָרֵב אֶת עַצְמוֹ לְהָאֱמֶת. וְאִי אֶפְשָׁר לָבוֹא לִבְחִינַת שָׁלוֹם, אֶלָּא עַל יְדֵי הֶאָרַת פָּנִים, הַדְרַת פָּנִים…” (ליקוטי מוהר”ן כז).

ומה זה אומר? מה המשמעות של הדיבור העצום הזה עבורי?

אולי גם זה יעניין אתכם:

שבעה הרגלים להתחבר באמת עם אנשים

תורידו את האגו

לרתום את המחשבות

שונים? זה הדבר הכי יפה שקרה לכם!

אחת הנקודות שרבי נחמן מלמד אותנו היא: שהשלום – איחוד המטרה הקדושה בקרב קבוצה של אנשים שונים – מושג בצורה הטובה ביותר כאשר הקול של כולנו יהיה טהור על ידי האמת, אליה מגיעים דרך לימוד התורה.

בעזרת הדבר המיוחד הזה שמאיר את המוח והלב שלנו ברצון האלוקי, אנחנו יכולים להישאר בקו אחד ישר עם האור, כלומר, עם מה שחשוב באמת. ואז, כשאנחנו פונים לחברים שלנו לעבוד כולנו יחד למען טובת הכלל, הם יכולים לשמוע אותנו ואנחנו יכולים לשמוע אותם.

השלום – איחוד המטרה הקדושה בקרב קבוצה של אנשים שונים – מושג בצורה הטובה ביותר כאשר הקול של כולנו יהיה טהור על ידי האמת!

הקול משנה את הכל, כמו שאתם מבינים. העשייה הפנימית שלנו, השלום בתוכנו שפורץ החוצה לשלום גם עם הסובבים אותנו, מעניקה לקול שלנו עוצמה. הוא נשמע, הוא משפיע והוא מקדם אותנו אל התכלית.

וכמובן, כתוצאה מכך, הוא עוזר לנו לעשות את הפעולה הנפלאה שמקרבת בין אדם לחברו: להאיר פנים אחד לשני!

זאת הדרך שלנו לתת את העזרה הקטנה והמתוקה הזו לחברים ולאנשים היקרים לנו, ולקבל אותה מהם.

שלום יונה עם עלה של זית

אבא רחום ואהוב! עזור לי להבין את החשיבות של לאהוב את החברים שלי, לרצות את האושר וההצלחה שלהם, ולהאמין ולהעריך שהם גם רוצים בטובתי. תן לנו בבקשה להיות ביחד, לדבר במצבים השונים של חיינו ממקום מכבד. לראות ולהבין לאן פנינו מועדות. תן לנו לדבר על המשמעות של העולם הגשמי הזה ביחד, ושנעסוק רק בתכלית האמיתית שלנו, בלהיות כאן. יהי רצון שנעסוק בדבר הנפלא הזה מתוך חיבה ואהבה אמיתית, עד שנעורר השראה אחד בשני לחזור אליך… אמן!

 מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.