סיפור הניצחון וההישרדות שלנו בחג פורים

סיפור הניצחון וההישרדות שלנו בחג פורים
לפני כל עליה חייבת להיות ירידה, ובכל הסתרה יש התגלות אדירה. סיפור הניצחון וההישרדות שלנו בחג הפורים, של עם ישראל ושל כל אחד מאיתנו בפרט.

בחיים, לפני כל עליה חייבת להיות ירידה.

העומק והחושך של הנפילה נקבעים בהתאם לנכס העתידי – מעלתו ותועלתו לאדם ולחברה כולה. וכמובן, על פי גובה ויתרון העלייה העתידית של האדם.

אפשר לראות את זה כאשר אנחנו מתבוננים בנס של חג הפורים. למה? כי פורים הביא אור גדול וניסים שאנחנו חווים עד עצם היום הזה, לכן אין פלא שהמן-עמלק היווה, ועדיין מהווה, איום כה חמור על המשכיות וקיום העם היהודי.

אולי גם זה יעניין אתכם:

פורים – הזמן שלנו לזרוח

פורים – הלכות ומנהגים

תהרגו את המן מצחוק

אדר ופורים – אתחול מחדש

משנכנס אדר מרבים בשמחה

רבי נתן מברסלב מלמד אותנו שכל נס ופריצת דרך בחיים תלויים, במידה זו או אחרת, בנס של פורים:

ההשגחה האלוקית הברורה להפליא הייתה מוסתרת ברצף האירועים הקשורים לסיפור פורים, והיא מגלה את אורו של בורא עולם, גילוי אלוקות של ממש, הרבה יותר מאשר הניסים הגלויים שהתרחשו במהלך יציאת מצרים וקריעת ים סוף.

פורים הביא אור גדול וניסים שאנחנו חווים עד עצם היום הזה, לכן אין פלא שהמן-עמלק היווה, ועדיין מהווה, איום כה חמור על המשכיות וקיום העם היהודי.

למה? כי גילוי האלוקות, כלומר גילויו של בורא עולם מתוך מעטה ההסתרה הוא הרבה יותר גדול וחשוב, מאשר לחוות את הגילוי שלו מתוך ניסים גלויים.

דמיינו לעצמכם שהייתה לכם היכולת לראות את בורא עולם בכל מקום ובכל מצב – ולא משנה כמה הוא היה מוסתר – האם זה לא היה מדהים? דרך קריאת המגילה סיפור פורים, שהוא הסיפור של עם ישראל, אנו רואים את ההישרדות האמיתית של עם ישראל אפילו בהסתרה, דבר שהוא נכון גם בפרטיות – הצלה עצומה שבורא עולם עושה איתנו גם אם איננו רואים או מבינים.

אורו של בורא עולם מתגלה במגילה הרבה יותר מהניסים של יציאת מצרים וקריעת ים סוף

אורו של בורא עולם מתגלה במגילה הרבה יותר מהניסים של יציאת מצרים וקריעת ים סוף…

אז התעודדו! אל תשליכו את הכל ואל תרימו ידיים. קחו נשימה עמוקה והמתינו בסבלנות לישועת השם בעליה או בפריצת הדרך הקרובות שתחוו, כזו שעוד תהיה חלק נפלא ממסלול החיים שלכם!

“תשועתם הייתה לנצח ותקוותם בכל דור ודור. ברוך מרדכי היהודי. להודיע שכל קוויך לא יבושו ולא ייכלמו לנצח כל החוסים בך”. (מתוך שושנת יעקב)

בואו ליהנות מעוד מאמרים מעוררים על החג הכי מצחיק בשנה – פוריםבקישור הזה!