נכנס יין יצא סוד

נכנס יין יצא סוד

כששני שיכורים יושבים על בקבוק יין ומנהלים שיחה מלב אל לב, רבי משה מסאסוב מבין איזו אמת נמצאת שם בין השורות!

היין מפורסם – או שלא – ביכולות שלו לשבור גבולות ולהסיר מחסומים. כי איך אומרים? נכנס יין יצא סוד… והוא יכול לפעמים לעזור לאדם לראות את האמת, שאותה יכול מאוד להיות שהוא מפספס.

שני חברים שיכורים ישבו על בקבוק יין לשיחה מלב אל לב.

“אחי היקר, אתה יודע שאני אוהב אותך מאוד!” אמר שיכור אחד לחברו כשהוא מתנדנד מצד אל צד.

“לא! אני לא יודע את זה בכלל!” השיב בזעם השיכור השני, “אם אתה באמת אוהב אותי, למה אתה לא מראה לי את זה? אתה יודע איך אני מרגיש? שאני נמצא למטה למטה? איך זה שאתה לא רואה שאני סובל? למה אתה לא עושה שום דבר כדי לעזור לי?” מרמר כשהוא לוגם עוד מן האדום האדום הזה.

רבי משה לייב מסאסוב שמע את השיחה בין השניים וקלט את האמת המסתתרת בנאום ספוגי-היין. “תמיד אמרתי שאני אוהב הזולת בכל ליבי, והנה, גם אני התרשלתי בזה” אמר לעצמו. “כי אם באמת אכפת לי מהזולת, למה אני לא עושה משהו בשבילם?”

אולי גם זה יעניין אתכם:

אף פעם לא לבד

תמצית החיים בשתי דקות ו-23 שניות

רגע בלי מחשבה – להתמודד עם מחשבות שליליות

12 טיפים לרגעים קשים

מאותו יום ואילך רבי משה לייב עבד מאוד קשה כדי לעזור לאחיו העניים. במהלך הלילות הקפואים של החורף הרוסי הוא התעורר לתפילת תיקון חצות, ומיד כשסיים אותה יצא אל היער לחטוב עצים עבור העניים שיסיקו את ביתם ויתחממו. והוא חטב כפי שהם ביקשו, והם ביקשו הרבה. רק לאחר מכן היה חוזר לעיר וממשיך את התפילה שלו.

“אם אתה באמת אוהב אותי, למה אתה לא מראה לי את זה? איך זה שאתה לא רואה שאני סובל? למה אתה לא עושה שום דבר כדי לעזור לי?”

“למדתי משני השיכורים הללו שאם האכפתיות לא באה לידי ביטוי במעשה, היא לא אמיתית” אמר לא פעם רבי משה לשומעיו.

רבי נחמן מברסלב מלמד אותנו דבר דומה על מידת האמונה: הפסוק אומר על משה רבינו “ויהיו ידיו אמונה” (בראשית יז, יב). זה לא מספיק לומר שיש לך אמונה בלב. אתה צריך לפעול עם האמונה שלך, להשתמש בה בכל מצב בחיים, ולא רק להכריז על קיומה. כי אם היא אמיתית, האמונה שלך תתבטא בעולם העשייה.

תפיצו חסד ואהבה זה הדבר הכי טוב שתוכלו לעשות היום

תפיצו חסד ואהבה, זה הדבר הכי טוב שתוכלו לעשות היום!

וכמו שאמר פעם אדם חכם, “דמיינו לעצמכם בעל עשיר שאומר לאשתו מהבוקר עד הלילה, וגם למחרת, שהוא אוהב אותה ויהיה מוכן לעשות הכל בשבילה. ואז, יום אחד היא מבקשת ממנו תכשיט יקר. אבל הוא מתעלם מהבקשה שלה. האם היא באמת תאמין שהאהבה שלו אמיתית? ואז, יום אחד היא מבקשת ממנו שילך לחנות ויקנה כמה מצרכים, אבל גם את זה הוא לא עושה. עכשיו היא בטוחה שהוא רק אומר ולא אוהב אותה באמת…”

זאת האמת גם בעניינים הרוחניים שלנו. אם אתה לא פועל ועושה אפילו מעט עם כל ההכרזות על האמונות שלך, אז מה הן שוות באמת?

(מבוסס על שיח שרפי קודש ו-תקסה).

אתם מוזמנים ליהנות ממגוון מאמרים מרתקים בנושא חברה והשקפה בקישור הזה , תיהנו!