מה לא עושים בשביל לשמוח

אצל ב.י.ג פיש השמחה היא לא צחוק בכלל! כנסו ותיהנו מהצגה “קורעת” על אדם שלא מפסיק לעשות טעויות ולא מבין מה רוצים ממנו. ולא רק, ב.י.ג גם משיק “משחק רפואי” אדיר!

 שלום לכולם, אני אמנם מתעסק עכשיו חזק לקדם את הקליניקה, אבל אני גם לומד פרשת השבוע כמו כולכם וממש מתפלא מהפרשה הזאת “בלק”. קודם כל, היא נקראת על שמו של אדם שהזמין את בלעם לקלל אותנו וזה דבר מקומם למדי – למה שיזכה לפרשה על שמו, הנבל הזה? גם מוזר ש”גיבור” הפרשה הוא דווקא בלעם ולא בלק, ואם כן, אולי היה צריך לקרוא לפרשה – פרשת “בלעם”? לא, זה כבר ממש מעורר גועל…

בכלל, כל הפרשה כולה מספרת על איזה שני טיפוסים מפוקפקים שניסו מאחורי הגב שלנו לחבל ולקלקל, ובסוף גם הצליחו חלקית כשהחטיאו את בני ישראל בבנות מדין, וסיפור הפרשה מכניס אותנו לתוך כל המחשבות והתככים שלהם ואנחנו מקבלים גם הצצה לעולמם הבלתי מוסרי של המדיינים שהפקירו את בנותיהם, ונשאלת השאלה – למה אנחנו צריכים לדעת את כל זה? לא מספיק שיוזכר ברמז שניצלנו ממזימה כזו וכזו, ממש כמו שאפיזודה ממש מרתקת ומלאה פרטים מותחים על האמוריים – שרצו להתקיף אתנו בנחל ארנון ונמחצו למוות בין שני ההרים וכו’, מרומזת בסך הכל בכמה מילים: “וְאֶשֶׁד הַנְּחָלִים אֲשֶׁר נָטָה לְשֶׁבֶת עָר וְנִשְׁעַן לִגְבוּל מוֹאָב” (במדבר כא, טו) עיין ברש”י שם מעשה שלם.

אז אני אומר, שכאן סמך מן התורה לכך שצריכים חוש הומור ולעשות מילי דשטותא, ובעיקר לצחוק על אויבינו הטיפשים והמגוחכים המתוארים כאן בפרשה באופן נלעג ביותר. למשל, הטיפוס הזה “בלעם”, ממש ליצן – עין סתומה אחת, רוכב על אתון שהיא גם בת זוגו לעת מצוא (היום יש כל מיני שאלונים ברוח ליברלית שאתה צריך לציין האם בת זוגך היא ממין זכר או נקבה, מה אומר לכם, הם לא מגיעים לקרסוליים של בלעם בליברליות, אם הוא היה בזמננו היה צריך לציין גם אם בת הזוג היא ממין אדם או ממין בהמה ואיזה בהמה בדיוק וכו’, גם אולי היו מתקנים שלא יפה לקרוא לה “אתון” כי זה מבזה, ואולי צריכים לקרוא לה “בריה דמוית סוס ארוכת אוזניים” או משהו כזה – טוב את זה נניח לאקדמיה לשבור על זה את הראש), וגם בן אדם ממש קשה-הבנה – הקב”ה אומר לו “לא תלך עמהם ולא תאור את העם כי ברוך הוא”, והוא חושב שאולי שהקב”ה ישנה את דעתו או שישכנע אותו – מה הוא חשב לעצמו? זה מטורף לגמרי!

אולי גם זה יעניין אתכם:

למה לצעוק כשאפשר… לצעוק?

היזהרו מחיקויים!

רפואת הדילוגים

טיפול נקודתי

תחשוב שאתה בטעפליק

הסוד של התינוקות

הקליניקה הייעודית של ב.י.ג פיש בע”מ

של מי הסיפור הזה?

המרפאה

לרתום את המחשבות

תמחזרו מחשבות טובות

השבת והמחשבה

מרשם בדוק לחיים מאושרים

ואחרי זה, הוא נכנס לוויכוח קטנוני עם אשתו האתון ורואים בעליל שהוא לא קיבל אפילו הדרכה מינימלית לשלום בית, שכל פרעוש יודע שהגבר הוא זה שצריך לומר תמיד את המילה האחרונה: “את צודקת”… שזה מזכיר לי סדרה שלמה של בדיחות בנושא ובשביל לא לעייף אתכם אביא רק כמה:

האריה מתחתן, ניגש אליו העכבר נותן לו צ’פכה (צ’פחה? איך כותבים את זה?) על העורף וצועק לו בעליצות מופרזת – “מזל טוב, מזל טוב!”. האריה נדהם מהחוצפה, אבל בשביל לא לקלקל את השמחה מוותר לו ורק לוחש לו בזעם עצור: “מה איתך, שכחת מי אני? אני אריה, מלך החיות!”. העכבר מתגלגל מצחוק ואומר לו תוך שהוא מנגב את דמעות הצחוק, “כן כן, גם אני חשבתי שאני אריה לפני שהתחתנתי!…”

הקב”ה אומר לבלעם “לא תלך עמהם ולא תאור את העם כי ברוך הוא”, והוא חושב שאולי שהקב”ה ישנה את דעתו או שישכנע אותו – מה הוא חשב לעצמו? זה מטורף לגמרי!…

אישה אחת הייתה “קצת” שתלטנית (בתוספת אלימות) עד שיום אחד נמאס לבעלה והוא צעק לה “הלו! אני הגבר כאן בבית!”. האישה הרימה גבה אחת והוא התחיל לרעוד, הרימה עוד גבה והברכיים כבר נקשו, ואז היא הרימה את המערוך! והגבר מיד נכנס מתחת לשולחן ואשתו צועקת עליו “תצא מיד!”. הגבר אזר אומץ וצעק בחזרה “אני הגבר בבית! אני אחליט מתי לצאת!…”

ולסיום מתכון נפלא לדגים שרק אני יודע להכין כזה, ובבית אני זה שמכין את הדג לשבת. הנה המתכון:

כרטיס אשראי או מזומן

שקית נליון (ניילון? איך כותבים את זה?)

שיש

הוראות: אתה הולך לחנות הדגים ומזמין דג סלומון (יש חנויות שאפשר גם בטלפון) משלם, לוקח את הדג בשקית הניילון מניח על השיש! (זה יוצא טוב רק אם זה מונח על השיש, לכן לא להניח על השולחן במטבח רק על השיש) וזהו זה! זה יוצא נהדר!

בלי להתעייף, מתכון דגים מושלם לשבת – כרטיס אשראי או מזומן, שקית ניילון ושיש…

יש לי עוד המון אבל נחזור לענייננו, שבכלל כל מערכת היחסים בינו לבין בלק שלאורך כל הדרך בז לו כל כך, ובלעם הכסיל הולך אחריו ומנסה למצוא חן בעיניו ומאבד את העולם הזה ואת העולם הבא בשביל קצת כבוד וכסף, ממש אפשר לכתוב מהפרשה הזאת “מדריך מהיר לכסילות”, או “איך להיות טיפש מטופש בעשרה שיעורי קלים”.

אז עכשיו קצת מסתדר למה קוראים לפרשה על שם בלק, כי בזכות בלק הזה זכינו להצגה “קורעת” שבה מתואר האדם הכי בזוי שהיה מאז בריאת העולם, נבל שטוף זימה שגם כאשר זוכה להתגלות נבואית לא מתעורר להתבייש בעצמו ולחזור בתשובה, ורק עושה טעות אחר טעות ונכשל בלשונו פעם אחר פעם ומברך במקום לקלל – והוא עדיין לא מבין עניין! ריבונו של עולם! אתה רואה שלא הולך ובורא עולם לא רוצה שתקלל, מה אתה ממשיך?!

טוב נסחפתי קצת. בואו נדבר ביזנס. אז ככה – בהשראת הפרשה אני רוצה להשיק עכשיו מוצר חדש שנקרא “משחק רפואי”.

ובכן, זה משחק כזה שכאשר אתה משחק בו הוא מרפא אותך. אני מתכנן את זה כמו מונופול עם כרטיסים וכו’, ויש לוח שבו מצויר מחנה ישראל החונה מול ארץ מואב וגם ההרים שסביבו מצוירים ומשעול הכרמים וכל המקומות המוזכרים אצלנו בפרשה, ויש מסלול עם משבצות שבהם יש הוראות ולוקחים כרטיס וקוביות וכו’ – אתם מכירים את זה – והשחקנים שהולכים על המסלול יש בובה קטנה של בלק ויש אתון ויש את בלעם הרשע ,ובכל פעם הוא לוקח כרטיס וכתוב בו הוראה כמו “לא תאור את העם וכו’” והוא הולך בכל זאת, ואז כל הילדים צריכים לצעוק לו “לא! בלעם הטיפש!”, אבל הוא חייב ללכת למשבצת הבאה ושם הוא מרים כרטיס מחבילה שנקראת “קללות”, אבל כתוב שם ברכות והוא רוצה לקלל ויוצאת לו ברכה ואז כל הילדים מתגלגלים מצחוק וכן הלאה. כך בלק “מתבאס” בכל פעם, והאתון צריכה לעצור באמצע ולא זזה – בקיצור זה עדיין ברעיון ואני מחפש משקיעים רציניים, ולפי דעתי לשחק במשחק הזה זה ממש רפואה גדולה, אמנם זה לא כתוב בליקוטי מוהר”ן, לכן אני עושה את זה כביזנס מהצד ולא במסגרת הקליניקה, רק אנסה לקבל “הכשר” על סמך דברי רבינו שאמר לשמח עצמו במילי דשטותא, שזה גם בדיוק מה שאני עושה עכשיו בכתבי מאמר זה!

צחקת או לפחות חייכת? ספר לחבריך.

לא צחקת ואף לא חייכת? אני מתנצל…

רפואה שלמה!

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.