מה הגישה שלך?

מה הגישה שלך? יש כאלה שיאמרו שהגישה שלהם לפוצץ בלונים ויש שיאמרו שהם מפזרים עננים. אורה שאלה ואנחנו ענינו.

שלום לכם,

יש לי שאלה שמציקה לי מאוד: מה צריכה להיות הגישה שלי, או שכל כל אדם, במצב בו אני באמת רוצה לעשות משהו אבל ממשיכה להיתקל במכשולים וקשיים?

מחכה לתשובה, אורה.

אולי גם זה יעניין אתכם:

איך אפשר להתחזק באמונה?

איך אני יכול להיות שמח?

אם אני מתפלל, אני מקבל הכל?

שלום גם לך אורה היקרה,

תודה על השאלה הכל כך מובנת שלא מעט אנשים שאלו אותי, והנה ההזדמנות לתפוס כמה ציפורים בבת אחת – לענות לך ולכל אלה שמחכים לתשובה.

מבחינתי, מכשולים הם בלונים גדולים שפשוט צריך לפוצץ. כן, ממש כך. למה? כי הם יכולים להתנפח לממדים אדירים אם לא מפוצצים אותם בזמן – כלומר, מטפלים בהם. והם יכולים להגיע למצב שזה יהיה בלתי אפשרי להמשיך הלאה.

אבל אם אני הולך ישר וקדימה, מתעלם מהבלון הזה, עד שאני מגלה שהוא… פוף! מתפוצץ, זה מצוין. וללכת קדימה זה לא לפחד להסתכל עליו ולנסות להתמודד איתו. התחלה טובה להתמודדות עם תפילה. לפעמים אני שומע את קול הבום של הפיצוץ, ולפעמים הוא פשוט מתפוגג לאוויר, למעלה לשמים, אבל בסוף הוא תמיד יתפוצץ. צריך רק להיות חזקים ונחושים לגבי מה שאנחנו עושים.

מכשולים הם בלונים גדולים שפשוט צריך לפוצץ. למה? כי הם יכולים להתנפח לממדים אדירים אם לא מפוצצים אותם בזמן…

לשאול דעת תורה, להתייעץ עם דמות בר סמכא – תורנית או מקצועית – בתחום בו את נתקלת בקשיים, זה דבר שיעזור לך מאוד וייתן לך תשובות ברורות לגבי מה נכון לעשות. וברגע שתהיי בטוחה במה שאת עושה, שום דבר בעולם לא יוכל לעצור אותך מלעשות אותו.

גישה אחרת להסתכל על הקשיים היא של…

עננים אפורים גדולים יכולים להקדיר את השמים שמעלינו, ולאיים עלינו, אבל אלה רק עננים שבהמשך גם מתפזרים או מורידים גשמים – שפע נפלא שצריך לדעת לקבל אותו. לכן גם על העננים האלה צריך להסתכל בעין טובה, כמו גם על הבלונים, כי סופם להיעלם, אבל קודם כל להשאיר לנו שפע או מתנה שהם מביאים איתם.

עננים אפורים רק נראים מאיימים אבל מאחוריהם מסתתר שפע ואור גדול!

עננים אפורים רק נראים מאיימים אבל מאחוריהם מסתתר שפע ואור גדול!

תצעדי קדימה, תהיי בטוחה בעצמך ואל תפחדי! כל המכשולים האלה, ולא משנה באיזה שם תקראי להם – בלונים, עננים, הרים… – כולם מתנה מבורא עולם!

ואיך אומר רבי נחמן מברסלב “באמת אין שום מניעה כלל, כי כל המניעות הם רק באחיזת עיניים” (ליקוטי עצות, מניעות ז).

בהצלחה!

גם לכם יש שאלות שיכולות לעניין ולזכות את הרבים? בשביל זה אנחנו כאןשלחו אלינו ואנו נענה בשמחה במדור ברסלבפדיה – שאלות ותשובות מעניינות בנושאים שונים ומגוונים בקישור הזה.