דף הבית ברסלב לשיר ולהתחיל ליהנות מהאושר האמיתי

לשיר ולהתחיל ליהנות מהאושר האמיתי

מאת: יהודית גולשבסקי
לשיר ולהתחיל ליהנות מהאושר האמיתי
image_print

רוצים להתחיל ליהנות מהאושר האמיתי באמת? תקיימו את העצה שרבי נתן נותן לנו, ולא צריך קול יפה, כל אחד יכול!

תתחילו לשיר ותיהנו מהאושר האמיתי, מהחיים.

איך עושים את זה?

רבי משה ברסלבר סיפק לנו הצצה לעבודת השם של מורו ורבו – רבי נתן מברסלב, לעומק והיופי שבה ולדרך בה פעל – השירה, וכך הוא מספר:

“פעם נסעתי עם רבי נתן לאומן, העגלה המקורה שלנו שימשה לנו מעין בית מדרש נודד לתפילה וללימוד תורה. רבי נתן תמיד היה מכסה את פניו בטלית שלו בזמן התפילה. ולמרות שבדרך כלל הוא היה מתפלל בקול רם ובשמחה, באותו יום הוא נראה מוטרד והתפלל בקול שקט, כואב ומלא געגועים. כל מילה שאמר נשמעה כאילו יצאה מתוך לב שבור.

אולי גם זה יעניין אתכם:

להשיג כל מה שאתם רוצים? כך תעשו את זה!

ממה אתה מפחד?

אפילו עכשיו

“וככה, הרהרתי לעומק במצב רוחו של רבי נתן, עד שליבו התמלא מרירות והוא התחיל לבכות. כאשר רבי נתן הגיע לפסוק בתפילה “שירו לה’ חסידיו” הוא עצר לכמה דקות ופתאום, הוא התחיל לזמזם את הלחן של רבי נחמן ל”אשת חיל” בכמיהה גדולה. רעדתי כולי. אחרי שרבי נתן שר את המנגינה הזו במשך עשרים דקות! הוא החל, לאט לאט, למחוא כפיים וחזר שוב ושוב על המנגינה הזו עם יותר חיות, וכשהרגיש שהתמלא בחיות ושמחה הוא חזר לתפילה, לפסוק “שירו לה’ חסידיו!”.

באותו יום רב נתן נראה מוטרד והתפלל בקול שקט, כואב ומלא געגועים. כל מילה שאמר נשמעה כאילו יצאה מתוך לב שבור…

“מאותו רגע הוא התפלל בקול רם ובשמחה, עד שהאנשים בעיירה בה עברנו התבוננו עלינו בפליאה. נדמה היה שהם הרגישו את הזיקה העמוקה לבורא עולם ששמעו בקולו של רבי נתן, והם החלו ללכת אחרי העגלה, מלווים אותנו עד שיצאנו מהעיירה. שזה ברור שהם רצו לשמוע את רבי נתן שר וכמה שיותר זמן…

“אחרי שרבי נתן סיים את התפילה שלו הוא פנה אלי ואמר:

“אתה יודע, הרגשתי שהלב שלי נשבר כשהתחלתי להתפלל. נזכרתי איך בכל פעם שהייתי מבקר את רבינו הוא היה שואל אותי מה חדש בעבודת השם שלי. זה נתן לי כל כך הרבה כוח לחדש את עצמי, אבל באותו רגע לא הרגשתי כלום.

אין דבר יותר שלם מלב שבור – רבי נחמן מברסלב!

אין דבר יותר שלם מלב שבור – רבי נחמן מברסלב!

“הרגשתי כל כך מדוכדך, עד שהגעתי למקום בתפילה בו אנחנו ממש קוראים לחסידי השם שישירו לו. לא ידעתי איך אני יכול להגיד את זה בכלל. ואז, נזכרתי שהרבי אמר לי שאם דברים קשים לי במצב מסוים, אני צריך לעודד את עצמי עם ניגון, ניגון קדוש. לכן התחלתי להעריך את כל החסד שבורא עולם עשה איתי. ואחרי ששרתי עשרים דקות, העצבות והמרירות שחשתי נעלמו. התמלאתי בחיוניות אמיתית עד שהצלחתי לומר את התפילה בשמחה אמיתית מעומק הלב!”.

הבנתם? ככה תעשו את זה!

(מבוסס על הנאמר בספר טובות זיכרונות).

מאמרים מרתקים נוספים על רבי נתן תמצאו בלינק הזה!

מאמרים קשורים

הוספת תגובה