לזכרה של יונינה הול ע”ה

לזכרה של יונינה הול
מאמר הספד לפטירתה של העורכת הראשית של ספרי מכון נחלת צבי – גב’ יונינה הול, עליה השלום, שהלכה לעולמה בשבת האחרונה.

בשבת בבוקר הלכה לעולמה גב’ יונינה הול, העורכת הלשונית והעורכת הראשית של ספרי מכון נחלת צבי בשפה האנגלית בעשרים השנים האחרונות, לאחר שלא חשה בטוב בימים האחרונים.

ליונינה היו כישורים נדירים בכתיבה ובעריכה, והיא השקיעה את כל מרצה וכוחותיה לעריכת ספרי המכון. עבודתה המקצועית ניכרת היטב בספרים ובסגנון הייחודי שהיה לשם דבר. היה לה כישרון מיוחד לקחת טקסט מורכב וקשה ולהביע אותו בסגנון יוקרתי ונעים מחד, ומובן ופשטני מאידך.

יונינה הייתה מסורה מאוד לעבודתה והתאמצה מאוד גם בשעות הקטנות של הלילה כדי לעמוד במשימות שאותם נטלה על עצמה. לעתים, נשארה ערה לילה שלם תוך דילוג על שנת לילה כדי לעמוד במועד שנקבע להדפסת הספר.

חלקה של יונינה בעריכת הספרים גדול מאוד, ויש לה חלק גדול מאוד בזיכוי הרבים ובההדרת מאות ספרי המכון. היא לא חסכה שום מאמץ וזמן כדי להוציא מתחת ידיה דבר מתוקן ונאה על צד היותר טוב.

יונינה הכניסה את כל כוחותיה הפיזיים והנפשיים בעבודתה. ניתן ללמוד על ההשקעה העמוקה והאמיתית בעבודתה מכך שבעלה שיחיה התקרב לתורתו של רבי נחמן במהלך שנות עבודתה, זאת בשל העובדה הפשוטה שאשתו ערכה את כתבי רבי נחמן. כאשר היא נצרכה להסבר על התוכן היא שיתפה את בעלה שיחיה, שהינו תלמיד חכם ויודע ספר, וכך הוא התוודע לתוכן הנפלא שבתורת רבי נחמן והתקרב בעצמו לתורתו ולדרכו. בשנים האחרונות אף היה נוסע לאומן לימי ראש השנה כצוואתו של רבי נחמן, כשהיא מעודדת אותו לנסוע לשם למרות שהייתה נשארת לבד בימי ראש השנה בארץ.

יונינה הייתה זהירה מאוד בממון אחרים והתנהלה בישרות ובזהירות בכספים. נוכחתי בזה כמה פעמים כשלצורך עבודה על ספרים הייתי מגיע לביתה, כשבעלה שיחי’ לומד בבית, הייתה מעמידה סטופר לעקוב אחרי זמן עבודתה ולעתים נאלצה להפסיק לכמה רגעים לטפל בענייני הבית, היא תמיד הפסיקה את הסטופר גם כשהיה מדובר לכמה רגעים. לפעמים, בסיום ההפסקה שכחה להפעיל שוב את הסטופר והייתה מוותרת מזמנה כדי לא להיכשל בחשש גזל חלילה.

יונינה עמדה במסירות לימין בעלה רבי נחום יבדל לחיים טובים, והשתדלה לאפשר לו ללמוד במנוחת הנפש. כמו כן, הייתה מסורה מאוד לבנה היחיד זלמן הי”ו. יונינה הייתה אישה צנועה והתנהגה מאוד בפשטות, התגוררה בבית פשוט וצנוע ולא חיפשה להרשים אף אחד. היא עשתה את שלה באמת, בתמימות וביושר. מושגים כמו כבוד לא שיחקו אצלה שום תפקיד, והיא לא עמדה על שלה בכל הקשור למעמד שלה. מצד שני, כאשר היה מדובר בתוכן ובעריכה, מה שהיא חשבה שאמת, היא עמדה על שלה עד הסוף, כמובן, לטובת העניין.

גב’ יונינה לא חשה בטוב בתחילת שבוע שעבר, תוך ימים ספורים הדרדר מצבה ובשבת איבדה את ההכרה. כוחות ההצלה הוזעקו אך למרבה הצער לא נותר להם אלא לקבוע את מותה בדמי ימיה. פטירתה הפתאומית הכתה בתדהמה את כל מכריה.

מכון נחלת צבי ו-Breslov Research Institute מיצרים מאוד על פטירתה. זו אבדה גדולה מאוד למכון. בפטירתה איבדנו עורכת מוכשרת יראת שמים ומסורה, שידעה להדר ולפאר את שם רבנו בכבוד הראוי המגיע לספרים.

יהי רצון שזכותו של רבנו הקדוש רבי נחמן, שהיא מסרה את עצמה וזמנה לכבודו, תעמוד לה למליץ יושר ותזכה למנוחה נכונה תחת כנפי השכינה במעלות קדושים וטהורים.

תנחומינו הכנים לבעלה החשוב רבי נחום ולבנה יחידה זלמן הי”ו, המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד, ויקוים ובלע המוות לנצח ומחה ה’ אלוקים דמעה מעל כל פנים. ונזכה בקרוב לקיום הנבואה הקיצו ורננו שוכני עפר במהרה בימינו. אמן.